Treg mage. Tar du noe for det?

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Sliter så med treg mage for tiden. Blir oppblåst og småkvalm for det er dårlig bevegelse i systemet.
Ser høygravid ut til tider.

Hva er din mirakelkur?

En kopp kaffe hjelper for meg :)
Drikker jeg kaffe får jeg voldsomme smerter, løs mage og magekatarr. Det tåler jeg ikke. Skjønt det hadde løst problemet med løs mage

Movicol. Eneste som funker på meg :P

Jeg hører ikke til er inne, men må bare si at det er frarådet å bruke når man er gravid. Jeg spurte legen min, og han sa at det ikke kunne utelukkes at det har en skadelig effekt ifølge relis. Der de pleier å sende spørsmål om legemidler.

Jeg hører ikke til er inne, men må bare si at det er frarådet å bruke når man er gravid. Jeg spurte legen min, og han sa at det ikke kunne utelukkes at det har en skadelig effekt ifølge relis. Der de pleier å sende spørsmål om legemidler.
Min fastlege sa det var absolutt ingen fare ved å bruke det, pakningsvedlegget sier også at det går fint :) Dumt det er ulike beskjeder om sånt..

Jeg bruker lactulose nå, og det måtte jeg bruke sist også. Fiber, masse vann og bevegelse hjalp like lite sist som det gjør nå..

Lactulose bruker jeg som behovs middel. Men er åpen for flere forslag

Min fastlege sa det var absolutt ingen fare ved å bruke det, pakningsvedlegget sier også at det går fint :) Dumt det er ulike beskjeder om sånt..

Så merkelig. Så jo det i pakningsvedlegget nå jeg også. Kanskje de har endret på det siden jeg spurte. Hvis ikke er jeg litt sur på fastlegen min siden jeg ikke tåler laktulose så godt og slet skikkelig når jeg var gravid :/

Jeg sliter med treg mage året rundt. Nå fungerer hverken svisker, lakris eller kaffe på magen. Probiotiske bakterier fra cultura melk har og liten effekt. Men duphalac får ting i gang når det stopper opp. Legen sa jeg kunne ta to doser daglig. Men jeg har bare tatt det ved behov. Fåes kjøpt reseptfritt på apotek.

Biola og fiberrik mat! Spiser en skål med hjemmelaga kornblanding og Biola til frokost hver dag, det hjelper :) Merker det godt hvis det går noen dager uten det..

Svisker, linfrø, biola, laktulose

Biola og laktulose, skulle helst spist svisker også men har ikke sjans til å få det i meg

Sliter så med treg mage for tiden. Blir oppblåst og småkvalm for det er dårlig bevegelse i systemet.
Ser høygravid ut til tider.

Hva er din mirakelkur?

Jeg sliter veldig med dette denne gang. Jeg blander to ss med linfrø med underkant av 1/2 glass vann om kvelden. Lar det stå til neste morgen (da sveller frøene). Fyller opp med litt biola og drikker til frokost. For meg er dette gull!

Svisker og loppefrø. Og masse vann. Men har ikke slitt så veldig enda. Bare en liten periode like før jul. Tror det var fordi jeg spiste brød som ikke var grove nok.

Dulcosoft skal være trygt for gravide :happy119

Back
Topp