Treg mage og problem

Susie_89

Flørter med forumet
Vil berre tipse om Movicol! Ved første fødsel sleit eg i 6 mnd før magen og dobesøk slutta å vere smertefullt og blodig! Ville ikkje gå igjennom dette igjenn, så fekk tips med legen om movicol, og på 2 dager var ikkje dobesøk nåke eg måtte grine meg igjennom lenger!;) Håper det fortsetter slik når eg slutter ta det, sida det kun skulle brukes i 2 veke;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan skrive under på at movicol er topp:)
Ikke brukt det selv, men dattera mi har brukt det!

Vil berre tipse om Movicol! Ved første fødsel sleit eg i 6 mnd før magen og dobesøk slutta å vere smertefullt og blodig! Ville ikkje gå igjennom dette igjenn, så fekk tips med legen om movicol, og på 2 dager var ikkje dobesøk nåke eg måtte grine meg igjennom lenger!;) Håper det fortsetter slik når eg slutter ta det, sida det kun skulle brukes i 2 veke;)

Hvordan smertefullt hadde du det? Jeg har de siste 2 dagene hatt ufattelig vondt,. Men det er jo 7, snart 8 uker siden fødsel....

Off var grusomt, blod i do etterpå så sikkert revna en plass som aldri fekk gro pga hard avføring! Men den vart mjuk og alt godt no:D starta med problem 3 veke etter fødsel dinne gong, og vart bra forge veke etter 2 daga på Movicol, 7 veke etter fødsel!

Kanskje jeg må prøve det. Ikke godt å gå på do nå...

Takk for tips. Driver med duphalac nå, men har så og si ingen effekt

Er det reseptfritt?

Ja dupolac virka ikkje her heller! Trengte ikkje resept men måtte spør:) hadde det ikkje i hyllene her:)

Og ved treg mage sa legen at eg skulle ta 3 doser første dag, for å "rense" systemet, så tok eg 2 om dagen etterpå og skal prøve med en om dagen til eg må slutte;) de er pulver som skal løses opp i vann:)

Movicol er supert for treg mage:-) Husk at hvis dere tar duphalac/laktulose og ikke drikker mye vann virker det mot din hensikt og avføringen blir stein isteden. Kan også ta laxoberaldråper i/eller utenfor movicolen om det er skikkelig treigt. (Sjekk for sikkerhetsskyld pakningsvedlegg ang amming hvis man gjør det).
Min kropp har fått angst for nr 2 etter denne fødselen, og jeg klarer kun å Gå på do hver tredje,fjerde dag :/

Back
Topp