Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg sliter også mye med treg/hard mage, har de siste dagene hatt mye vondt i magen. Var på tur på apoteket for å kjøpe movicol eller lactolose, men det ser ut til å ha løsnet i dag heldigvis.Flere som plages av treg mage/forstoppelse? Noen gode tips?
Jeg har det kombinert med mye kynnere, så å bevege seg mye blir dessverre vanskelig, da jeg må ta det litt med ro. Drikker mye vann og spiser variert, men magen føles helt "sprengt", spesielt om kvelden.
Tusen takk for tips, skal kjøpe druer og evt forsøke movicol eller lactulose.Jeg sliter også mye med treg/hard mage, har de siste dagene hatt mye vondt i magen. Var på tur på apoteket for å kjøpe movicol eller lactolose, men det ser ut til å ha løsnet i dag heldigvis.
Druer, svisker, kiwi og lignende frukter skal vist også være godt for magen. Selv prøver jeg å få i meg litt ekstra pro biotika igjennom meieriprodukter.
Håper du finner noe som hjelper deg!

Tusen takk for tips!En teskje med linfrø på morgenen funker bra! ta det oppå havregrøt, eller annen mat. Må drikke en del vann til.![]()
Tusen takk for tips! Skal kjøpe biola, det har jeg helt glemt. Godt å ha noe som setter litt fart på sakene, hehe. Bra fløtegratinerte poteter hjelper, også er det jo kjempegodt i tilleggRikelig med drikke, yoghurt og biola hjelper her. Det har aldri startet så tidlig de to andre svangerskapene som nå. Noen ganger spiser jeg «drittmat» bare for å få tømt meg. Fløtegratinerte poteter bruker å sette litt fart på sakene for min del![]()
Vurderer å ta det forebyggende om det fortsetter å være et problem som jeg ikke klarer å holde i sjakk med kosten.Tusen takk for tips, skal kjøpe druer og evt forsøke movicol eller lactulose.
Så bra det løsnet for deg i dag, virkelig ikke noe behagelig når det står på! Ser ut som jeg er høygravid , hehe.
Tenker du ta litt lactulose forebyggende, eller venter du evt til behovet melder seg igjen?

Tusen takk for tips!Kjenner meg sånn igjen i følelsen av å kjenne seg helt «sprengt» i magen! «Frukt og fiber»-terninger (selges reseptfritt på helsekostbutikker/ apotek), og virker kjempegodt, er min erfaring![]()
Er det helt vanlige magnesiumtabletter du tar? Orker du fortelle hvor mange mg (eller hva enn magnesium måles i. Nanogram?) du tar om dagen?Jeg tar, etter tips fra jordmor, trippel dose magnesium. Det funker på min mage. Jern-tilskudd kan gi forstoppelse, så det er best å ta jern på kvelden. Helst sammen med vitamin c for opptaket sin del, så jeg tar det sammen med appelsinjuice.
Ellers er det bare svisker og mye vann som har funket for min del. Slet mer med det i starten, kunne gå nesten to uker mellom hver gang jeg fikk gått på do. Daglige avføringsmidler funket ikke, men dulcolax fikk alt ut når det hadde gått for lenge siden sist
Fikk beskjed om trippel av vanlig dose er greit for å roe kriblingen, der litt løsere mage er det eneste symptomet. Det er magnesium i multivitaminene mine også som tilsvarer en tablett. Tablettene mine er 280, så jeg tar to magnesiumtabletter i tillegg til multivitaminene mineEr det helt vanlige magnesiumtabletter du tar? Orker du fortelle hvor mange mg (eller hva enn magnesium måles i. Nanogram?) du tar om dagen?
Jeg har pleid å ta magnesium før, det hjelper mot kramper i leggene, men sluttet da jeg begynte med sånne multivitaminer med folat, for de hadde jo magnesium i seg også. Bare lurer på hvor mye det er trygt å ta.

Takk! Skal prøve dette.Fikk beskjed om trippel av vanlig dose er greit for å roe kriblingen, der litt løsere mage er det eneste symptomet. Det er magnesium i multivitaminene mine også som tilsvarer en tablett. Tablettene mine er 280, så jeg tar to magnesiumtabletter i tillegg til multivitaminene mine![]()