Treg fordøyelse og store ryggsmerter

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Jeg har under hele svangerskapet hatt litt treg mage, gått på do hver 3. Dag omtrent... Men for 1-2 uker siden begynte det og løsne litt, gikk på do 3 dager etterhverandre og ble bare løsere og løsere i magen. Etter den siste dagen jeg var på do(helt løst) så har jeg hatt endel ryggsmerter, de kommer og går litt..mest om kvelden. Det er nå 5 dager siden jeg var på do sist, og ryggen blir bare vondere og vondere, mye mere intenst.. Er det vanlig og være så treg i magen? Er i uke 38+4
 
Ring lege? Man skal helst ikke gå så lenge uten å være på toalett. Jeg tror jeg hadde spurt om å få satt igang fødsel hvis jeg hadde hatt det problem, men legen plikter og hjelpe deg:)
 
Ring lege? Man skal helst ikke gå så lenge uten å være på toalett. Jeg tror jeg hadde spurt om å få satt igang fødsel hvis jeg hadde hatt det problem, men legen plikter og hjelpe deg:)
Var hos legen igår, men glemte og si noe om det, venter ett par dager til og ser om jeg får kommet meg på do..
 
Hei!

Det er nok dessverre en del gravide som plages av treg mage, og spesielt på slutten av svangerskapet. Dette skyldes at tarmen ikke er "prioritert" nok ifht blodforsyning.
Livmoren er så mye viktigere ;)

Når du har kommet så langt som du er i svangerskapet, kan du evt prøve med et lite mikrolax eller også et klyster, det gjør ingenting om det skulle påvirke livmoren slik at du begynner med kontraksjoner.
Du bør definitivt drikke mye vann!
Du kan også få tak i noe olje ( Lactulose ) som kan mykgjøre tarmen litt :)

Håper noe av dette kan hjelpe deg litt! :)

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp