Treg fødsel med nr 1, men fort med nr 2?

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Ser mange spør om det går kjappere og kjappere for hvert barn man får. At man får en såkalt lynfødsel. Men er det noen her som har opplevd en laaang fødsel med nr 1, men nr 2,3 eller 4 kom ganske fort i forhold til de andre?

Jeg lå i 22 timer på sjukehuset med rier med første og det endte med i HKS. Jeg er nå gravid med nr to og håper hun kommer litt raskere enn storesøster. Og jeg får føde naturlig ikke minst.

Så hvordan har deres erfaringer vært? Har alle barna kommet "likt" på antall timer, lenge før, lenge etter?

Hvor forskjellige fødsler hadde du?

Jeg hadde lengre åpningsfase med nr 2 enn nr 1, men mye kjappere aktiv fødsel ..

Men kjenner ei som hadde superlang fødsel med nr 1, og endte opp med å føde i bilen med nr 2.. så det kan gå fortere med nr 2 ja ;)

Rimelig lik fødsel med begge.. 3 timer aktiv fødsel med nr 1, under 2 timer med nr2..

Over 24 timer på sykehuset med rier, vannavgang og 12 timer aktiv fødsel med nr 1. 50 min aktiv fødsel med nr 2.

Over 50 timer fra vannavgang til sønnen min var ute. Håper på kjappere fødsel denne gangen ja

Nr 1:
Første identifiserte rie: 21
Første vonde rie: 00
7 cm åpning: 07
Pressetid: 17:10-17:55

SUM: 18 timer med vondt - 45min pressing

Nr 2:
Første identifiserte rie: 21
Første vonde rie: 02:30
7 cm åpning: 06:30
Pressetid: 08:10-08:25

SUM: 6 timer med vondt - 15min pressing

Nr 3:
Første identifiserte rie: usikker på om det var kynnere eller rier fra 06 til 14, men mistenkte rier mer og mer fra 09
Første vonde rie: 16:15
4 cm åpning: 16:30
Pressetid: 18:11-18:16

SUM: 2 timer med vondt - 5min pressing (hvor jeg faktisk presset med på 2 av 5 pressrier)

Riene økte jevnt i kraft og hyppighet mens jeg gikk hjemme med de to første. Med nr 3 var alt ujevnt. Så det var noen småvonde slengere tidligere på dagen også, men så var det mange svake igjen etterpå.

Nr 4: Om trenden med å dele tidene på 3 fortsetter, så blir det 40 min med vondt og 1min40s med pressing:hilarious:

Jeg hadde HELT forskjellige fødsler... Første varte et døgn, 18 timer etter vannacgang ble det vakum. Andremann tok 2 timer, 20 min pressing! Spent på tredjemann nå.

Back
Topp