Treg baby?

IdaRoRa

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg er litt bekymret for lillebroren vår, han blir straks 6 mnd og tar livet veldig med ro. Storebroren var helt motsatt, når han var 7 mnd så reiste han seg opp å stod i senga. Minsten her gidder ikke engang å rulle rundt. Han er jo veldig blid og fornøyd, ruller over på sidene og synd det er greit.

Jeg blir jo bekymret når jeg leser hva en baby på 6 mnd bør klare. For når det kommer til det motoriske henger han veldig etter.

Noen men erfaringer dere vil dele?

Helsesøster sjekker slikt på kontroller, ta det opp der siden hun, lege og fysio kan sjekke :)

Eldste her gikk med gåvogn da han var 7 mnd. Yngste bare lå på den alderen.

Min kunne ikke reise seg opp ved 6 mnd, er 7,5 mnd og fortsatt ikke. Han kan ikke sitte enda. Hva som er normalt er det store avvik på så slapp av:)

Akkurat sånn er det hos oss også!! Lillebror på snart 6 mnd snur seg ikke, er LANGT unna sittestilling. Han rører på seg hele tiden, men "gidder ikke" ligge lenge på magen ol. Han er skikkelig baby fremdeles, i forhold til hva storesøsteren var..

Godt barna er forskjellige. HS er ikke bekymra sier hu, for lillebror har hatt RS virus og har i tillegg fått astma, så det er jo med på å gjøre at han henger etter! Men han er jo så rolig og bedagelig, storebroren var jo full fart. Så har jo fått to helt forskjellige barn, og jeg har jo bare storebroren å sammenligne med. Lillebror er litt som oksen Ferdinand..

Mi på 5mnd viser heller iiiiiiingen intresse for å gjøre no annet enn å enten ligge på rygg - eller ligge på mage. Ingen rulling her nei!

Sånn er det her også. Storebror var helt etter skjema, gjorde alt da han skulle. Så kom nummer to som ikke skulle være baby og krabbet og satt oppreist firemåneeder. Så kom nummer tre som ikke klarer å løfte hode engang, nekter å ligge på magen og har all verdens tid :D
Barn er utrolig forskjellige, og de gjør ting da de er klare rett og slett :)

Begge guttene mine var rolige og bedagelige.. Helt til det en dag løsna! De var rundt 7 mnd da de begynte å rulle rundt osv..
Jenta mi derimot, hun var tidligere ute. Hun var nærmere 4,5 mnd da hun rulla rundt. Forskjell på barn altså ;) Spent på minstesøster nå da.. :)

Hadde to forskjellige jeg også. Eldste løp rundt når hu var 9 mnd. Snakka rent tidlig også.
Minsta gikk ordentlig når hu var 18 mnd og snakka ikke rent før nærmere 3 år.

Eldste var tidlig ute med det meste, mens lillesøster har vært mye mer bedagelig med det. MEN lillesøsters finmotorikk derimot har vært super da. Hu har vært en racer på puslespill, to like, perling og tegning. Det hadde aldri storesøster helt tid til. Hu løp jo rundt som en apekatt :p Ikke tålmodighet til det.
Jeg lærte fort å ikke sammenligne de :) De er søstre, men veldig ulike på hver sin måte. Men nå er mi 4.5 år og er plutselig tidlig ute på masse og bare godord å få fra bhg også. :)

Vesla rullet ikke før hun var 7 mnd, ålte seg ved 10 mnd, satte seg opp da hun var rundt 11 mnd, krøyp da hun var 13, og gikk da hun var 15 mnd. Så alt kom på rekke og rad da det først løsnet.

Tusen takk for svar:)

Dattera mi var 10 mnd før hu krabba og gjorde sånne ting og gikk når hu var 14 mnd. Hu rulla rundt med uhell når hu var 7 mnd men hu er så forsiktig at hu ikke tør det igjen enda og er 2 år nå. Barn er forskjellige. Hu er helt normal ellers men det å rulle er ikke noe gøy.

Godt barna er forskjellige. HS er ikke bekymra sier hu, for lillebror har hatt RS virus og har i tillegg fått astma, så det er jo med på å gjøre at han henger etter! Men han er jo så rolig og bedagelig, storebroren var jo full fart. Så har jo fått to helt forskjellige barn, og jeg har jo bare storebroren å sammenligne med. Lillebror er litt som oksen Ferdinand..

Oi, har han fått diagnosen astma? Jeg var hos legen for en uke siden med min på 12 måneder, og da fikk jeg beskjed om at så små ikke får diagnosen. Kanskje jeg burde dra til en annen lege og dobbeltsjekke.

Gutten min hadde god tid, rulla fra rygg til mage da han var et halvt år eller noe. Snudde seg aldri andre veien:P tror kanskje han var redd for å skalle i gulvet på veien rundt:P krabba da han var 11mnd (dro seg rundt før det). Han var også treg med å smile og sånt. Nå er han to og i full fart overalt:D

Oi, har han fått diagnosen astma? Jeg var hos legen for en uke siden med min på 12 måneder, og da fikk jeg beskjed om at så små ikke får diagnosen. Kanskje jeg burde dra til en annen lege og dobbeltsjekke.

Jeg dro privat på Volvat.. Da hadde han surklet og vært tett i 3 mnd. Fikk dårlig hjelp av fastlegen:/ Men etter vi var på Volvat og fikk nye medisiner har han blitt helt fin:)

Jeg dro privat på Volvat.. Da hadde han surklet og vært tett i 3 mnd. Fikk dårlig hjelp av fastlegen:/ Men etter vi var på Volvat og fikk nye medisiner har han blitt helt fin:)

Okei. Her har han hostet mye den siste måneden. Spesielt når han blir gira, leker mye/voldsomt eller gråter. Og det er ekstra mye om natten. Da høres det nesten ut som at han kveles. Hoster til han brekker seg stakkars :( Men har fått mikstur som skal åpne luftveiene da, så det hjelper heldigvis, selvom vi ikke er helt kvitt det.

Okei. Her har han hostet mye den siste måneden. Spesielt når han blir gira, leker mye/voldsomt eller gråter. Og det er ekstra mye om natten. Da høres det nesten ut som at han kveles. Hoster til han brekker seg stakkars :( Men har fått mikstur som skal åpne luftveiene da, så det hjelper heldigvis, selvom vi ikke er helt kvitt det.

Er sånn han holdt på her også. Så nå får han astma medisin i forstøver 2 ganger om dagen:)

Eldste her var veldig fornøyd med livet på ryggen i 7,5 mnd. Da begynte han å snu seg (vi trente masse, og han kunne fint ligge på magen, og åle seg litt også, men snudde seg altså ikke). Når han først snudde seg lærte han å sette seg opp og krabbe på alle fire i løpet av en uke. Han bare ventet til han kunne det :)

Back
Topp