Tredjemann

N

Nhh

Guest
Hallo! Jeg blir tydeligvis bare galere og galere mellom hver graviditet, så nå har jeg bestemt meg for å lage en dagbok her på forumet. Jeg verken kan eller ønsker å dele alle de ville tankene mine med mann, venner og familie, men her er det jo mange likesinnede som er like gærne som meg. Tolkning av symptomer, testefeber, urealistiske og realistiske ønskedrømmer om hverandre. Heisann, prøveperiode! Det ser ut som mange av dere har nytte av det, så kanskje også jeg har det? Om ikke annet, så gir det i hvert fall utløp for litt hysteri av den babysyke sorten.

Jeg er 37 år gammel, men blir 38 i år. Har to barn, født i henholdsvis september 2019 og november 2021. Førstemann ble til på det jeg anser som PP2, mens andremann kom på PP1. Litt vanskelig å vite i og med at jeg gikk på p-piller helt frem til vi begynte med prøvingen på den første, og bare rakk én menstruasjon før jeg ble gravid med den andre. Jeg er altså ganske bortskjemt, og håper nå på det sterkeste å få en til allerede i november. Hvis det ikke går må vi vente til juni med videre prøving.

Mistenker at jeg har eggløsning i disse dager, men jeg vet ikke helt sikkert siden jeg ikke har hatt mensen etter det andre barnet ble født. Det er i hvert fall et helt kobbel med symptomer på gang: Stram kroppslukt, dårlig ånde, frysninger, hyppig vannlating og nå også eggløsningsslim. I forrige uke trodde jeg nesten at jeg var gravid, men det var trolig bare et mislykket forsøk på eggløsning fra kroppens side (egen tråd her). Nå virker det som forplantningssystemet prøver seg igjen. Vi har i hvert fall lagt inn aksjer, så vi får se. Hvis mensen kommer om ca. 14 dager kan dette anses som PP1. Hvis den derimot ikke gjør det, og jeg heller ikke får positiv graviditetstest, så er det vel bare hormonforstyrrelser enn så lenge...

Jada, nå kom også smertene i livmor/eggledere/det området. Blir mer og mer sikker på eggløsning. Veldig spent på om jeg har rett! Det er i så fall første gang jeg klarer å gjenkjenne det uten å ha hatt mensen først. Alt man går glipp av på p-piller da, gitt!

Intet slim i dag, men jeg har litt smerter i magen og et snev av kvalme. De neste to ukene blir spennende. Det aller mest skuffende og merkelige vil være om det verken kommer mens eller positiv test. Da lurer jeg virkelig på hva kroppen driver med.

Javel, jeg er kanskje litt rar. Tenkte "nå som jeg kanskje blir gravid snart må jeg nyte en siste øl". Hadde tilfeldigvis en julebock stående og drakk 1 dl. Så ble jeg kvalm. Det er ikke vanlig for min del. Symptomtolkningen er med andre ord i gang - til gangs! Helt idiotisk om det ikke blir mens eller positiv test om ca. to uker. Typisk at jeg har invitert venner på ost og vin om... Fire uker. :hilarious:

I dag kjenner jeg veldig lite. Svak kvalme, men det kan jo komme av hva som helst. Hvis jeg tolket kroppens signaler riktig, så er det to, maks tre dager siden eggløsning. Da er det nok ikke rart med fravær av symptomer. Enten driver et befruktet egg og graver seg ned, eller så er det status quo frem til mens. Må jo være det som er tilfellet.

Hei! Så spennende med prøving! Jeg er like gal som deg, og henger her inne og lengter etter vi skal begynne prøvingen igjen. Vi har en liten en fra før på 7 måneder, og har egentlig bestemt oss for å vente til mai/juni før vi begynner prøvingen på nummer to. Spennende å lese om dere andre her inne i mellomtiden. :) Sprekt av deg å stole sånn på kroppens signaler og ikke teste etter eggløsning. Jeg elsker å dyppe tester, og tester allerede etter eggløsning selv om vi ikke prøver enda. :laughing002 Blir spennende å følge deg videre, og kanskje blir det en kjempe kort prøvedagbok med klaff allerede på første PP!:hello2

Haha, så morsomt, @Lykkedrøm! Skjønner det godt. Så fort babyen begynner å sove mer, så starter drømmen om en ny. Skal du skrive dagbok også?

Jeg har aldri vært testegal, og har faktisk aldri prøvd eggløsningstester heller. Har kun testet meg for graviditet ved mistanke/viten. Har hittil hatt riktig følelse hver gang, men holdt på å bli gal forrige gang da mensen aldri kom, og jeg heller ikke testet positivt. Syklusen må ha vært på 49 dager eller noe. :dead:

Manglende testetrang hindrer meg derimot ikke i å gjennomanalysere kroppens signaler og legge merke til hver minste lille endring. :hilarious: Det kule er at jeg har lært masse om egen kropp, noe jeg slapp å forholde meg til i alle årene på p-piller. Er veldig spent på om jeg har rett nå, eller om det bare er hormonene som fyrer løs etter det som nesten er ammeslutt. Hadde jo vært gøy om det gikk på første forsøk, men prøver å ikke håpe. Har jo blitt eldre siden sist.

Hihi, min lille sover inne veldig godt enda heller, men fortsatt babysyk allerede! :laughing002 Tenker på å kanskje skrive dagbok når vi begynner sånn ordentlig. Har ikke helt bestemt meg enda, men om jeg finner meg til rette på forumet så kan det hende det dukker opp en dagbok etter hvert. :) Så gøy at du er så intuitiv og har klart deg med å bare teste ved mistanke! Og heeelt enig med deg ang det å bli kjent med egen kropp etter p.piller. Jeg gikk også på det før vi fikk vår første, og etter jeg sluttet på de var det mye kluss med syklusen. Har lært såå mye, og ville egentlig ikke vært syktusklusset foruten. Det har vært så lærerikt! :)

Det skal gå an å redigere innlegg altså, men den redigeringsknappen forsvinner innimellom for flere har jeg lest. Du kan få den tilbake ved å kontakte admin tror jeg? :scratch Jeg fikk tilbake mensen da min var 5 måneder gammel, nesten akkurat. Så har hatt mensen to ganger, og venter min tredje nå om noen dager. Den er ganske ustabil, men spennende å se om det er pga ammingen eller om det sånn den er. Den var veldig ustabil før jeg fødte også. Men nå fullammer jeg nesten fremdeles og ammer 3-4 ganger om natta, så egentlig fornøyd med å bare få eggløsninger i det hele tatt. :woot:

@Lykkedrøm Svarer mer siden! Da jeg bad om redigeringstilgang ble tydeligvis hele brukeren min slettet... Orker ikke skrive masse uten at det er tilknyttet bruker. :/ God helg så lenge!

Back
Topp