Tredje trimester

Sara73

Gift med forumet
Så var det bare siste trimester igjen, puhh. Har de siste nettene våknet av at jeg må sååå tisse. I natt våknet jeg i tillegg med en vanvittig vond leggkrampe, måtte opp og stå, men det tok lang tid før det gikk over. Og så er jeg vanvittig tørst på natta, og har begynt å ha med vannglass på nattbordet. Og da husker jeg det!!! Det har vært nøyaktig slik i de to andre svangerskapene også, på slutten. Denne gangen har jeg i tillegg bekkenløsning, som plager meg mye også på natten. Så det er bare å innstille seg på at nattesøvnen vil ikke bli den samme, på leeenge!!

Bagateller likevel! Kjempeglad for at det er siste innspurt, åkke som.

Jeg bikket også over i tredje timester på mandagen som var. Deilig og tenke på at det ikke er mer en ca 12 uker til fødselen...
Klem

Hei Sara 73!
Jeg får også plagsomme leggkramper på natten og kveldene. En kveld ville samboer absolutt ringe legevakta [:D] for foten min stod i spenn og jeg fikk det ikke vekk.. [:@] Men jeg nektet og sa det er normalt og til slutt ga det seg!
Men heldigvis har jeg en god blære [;)] så jeg sover godt om natten. Jeg synes svangerskapet går veldig raskt nå.. Jeg gleder meg til jul og i november skal jeg og samboer på kjærlighetstur til Gøteborg uten vår datter [:)]
Lykke til i siste trimester Sara [:D]

Tusen takk og det samme til deg!

Jeg ser og fram til å komme inn i 3. trimester. Sist fikk jeg bare gått 3 dager inn i det så kom gutten min [;)]
så neste torsdag skal vi feire for da er jeg en dag lenge gravid en jeg noen gang har vært[:D]

Jeg tipper inn i 3. trimester i morgen[:)]Må jo feires det...

hvilken uke er det man går inn i 3 trimester?

Hei Chill24
Det er uke 28 så du er ikke lang unna [;)]

Leggkrampe= ta magnesium.
Har hatt det litt selv, eller mer som påbegynnende senestrekk, har tatt magnesium før sengetid en stund nå, og det hjelper [;)] . Magnesium og kalsium kombinert, kjøpt på helsekost. Er noe med at tar man det ene, bør man ta det andre også. Mangesium virker inn på kalsium, mindre inntak eller noe sånt.

da er jeg kanskje også i 3. trimester? jeg er i 29.uke (28+4).

oj....det er jeg snart ja.... og jeg har ikke begynt å tenke på utstyr el klær enda i det hele tatt!!! hjelpe meg, må snart få ut fingern!

Hvorfor uke 28? 40 uker delt på 3 er jo 13,3... Etter mine beregninger begynner tredje trimester et par dager før uke 27.
Hvorfor skal første og siste trimester være 12 uker? Andre blir jo da 16.. 4 uker mer.. Det blir helt ulogisk i hodet mitt.
Så jeg vil påstå at jeg er på med mine 26+4 akkurat er på ferd inn i tredje trimester.
Eller hva?

1-trimester= fram til 12uker
2-trimester= fram til 28uker
3-trimester= fram til fødsel
Er visst sånn det er bare....[;)]

Under siste svangerskap fikk jeg høre av jordmor (og leste flere steder) at hvert trimester er på tre måneder. Den gangen begrepet trimester ble tatt i bruk var det vel mer vanlig å regne antall måneder i svangerskapet enn antall uker.
Det er jo uansett ikke slik at man over natta plutselig er i en ny fase i svangerskapet..

På barnimagen står det at tredje trimester begynner først i uke 29, og det blir jo enda mer ulogisk. Da blir det jo 12, 17 og 11 uker..

Spør 10 personer 10 svar [:D]
Jeg fatter ikke noe av det me treimester vet bare uti fra det jeg har hørt mest er det uke 28 det siste [:D]
Og det skal jeg inn i morgen. [:D]

Stemmer det at det er det som står på barn i magen...
Men når det står fra uke 29 der,betyr det og at du er i din 29'ende uke!
Som du er da så fort du har nådd 28 uker- altså fullgåtte uker.
I morgen har jeg 27 fullgåtte uker,og er i min 28'ende uke![;)]
Og først en uke senere når jeg da tredje trimester...

Back
Topp