Tredje trimester..

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Da nærmer vi oss vel alle tredje trimester... Bare innspurten igjen gitt ;) Er selv 30 uker i dag, så nå går det nå forholdsvis unna. 4uker+4dager til høygravid ;)

Hvordan er formen på jentene?

Her er den veldig god. Har i grunn ikke så stor mage enda. Prøver å trene en del, men kynnere og ligamentsmerter/sting stopper en god del. Halsbrannen er på full vei, og den er her til og med på dagen nå :p Ellers så er jeg litt tungpustet og føler jeg ikke får nok luft. Gjelder utrolig nok ikke når jeg går og ved trening, men helst når jeg sitter på sofaen :D

Ja, føles som om tida flyr og står stille på samme tid synes jeg! 9 uker til termin her, er nesten litt surrealistisk. 7 uker til permisjon, og inni der er det påskeferie. Det nærmer seg virkelig, men jeg føler nesten at det ikke helt har gått opp for meg ordentlig hva som skal skje likevel. Kommer vel i påska / når permisjonen starter :)

Formen min er mye bedre nå etter ei uke ferie og første uke med redusert arbeidsmengde. Mye mindre kynnere på jobb, bekkenet er bedre, fantastisk! Har faktisk ikke kjent noe til halsbrann siden i starten. Ny plage er ytterligere opptrapping i dobesøk, jeg mistenker at hode/rumpe presser mot blæra. Det påvirker nattesøvn og ikke minst jobbing litt. Og så hikker gutten i magen noe helt vanvittig på kvelden når vi har lagt oss, det holder meg våken liksom.

Ellers så synes jeg faktisk at kroppen er overraskende lett å manøvrere ennå. Det har liksom vært likt siden juletider, da var jeg veldig sjokkert over hvor mye i veien magen allerede var, og hvordan diverse gjøremål var vanskeligere - men det har liksom ikke blitt noe verre. Fremdeles ingen problem å få på sko, blir ikke noe særlig anpusten ved aktivitet.

Håper å få unna den O store fryktede Ikea-turen nå i helga, huttetu! Med den unnagjort er egentlig alt i boks, med unntak av alle håndarbeidsprosjekt som helst skal bli ferdig.

Her har jeg litt over 10 uker igjen til Termin, og er 30uker på lørdag. Veldig veldig spennende tid forran oss, og jeg synes tiden FLYR!

Med storesøster syntes jeg at tiden ikke kunne gå mer sakte, men da hadde jeg værre Bekkenløsning enn jeg har nå, og ikke hadde jeg lappen og bodde på toppen av en bakke, med bare asfalt rundt. Altså ikke noe greit for en gravid med Bekkenløsning å gå rundt der..

Formen nå er veldig bra, og bekkenet er overraskende bra. Sikkert fordi jeg har blitt flink til å lese kroppen min. Veldig deilig å tenke på at det ikke er lenge til i det hele tatt til vi får treffe vår lille mann :) Livet er deilig!

Her er jeg 31 uker i morgen:-)
Så det begynner å nærme seg:-)
Formen kunne vert mye bedre,har fått kraftig bekkenløsning(forstår hvor heldig jeg har vert i tidligere svangerskap)
så her blir det gjort lite om dagen,bare å gå på do er en kamp:-(
Så dagene blir mest tilbrakt på sofaen,hos fysio og bading i terapibassenget.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Her er jeg rundt 29 uker og bekkenløsningen er ekstrem. Gleder meg egentlig veldig til å bli ferdig, men samtidig er det også vemodig siden det er vår iste planlagte. Prøver å nyte de fine dagene så godt det går :) livet kommer aldri til å bli det samme :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg er snart 29 uker og føler det er lenge igjen. Nyter tiden nå med "den lille" magen min, vet den skal vokse ca trippel så stor til fødsel og at dagene blir tyngre. Så akkurat nå er det ikke så galt, og det er godt at det er litt tid igjen enda! Er ikke heelt klar for ny baby ;)

Begynner jo å bli litt utålmodig jeg også, men er nok ikke helt klar enda. Har 3 uker i praksis foran meg fra neste uke + en bachelor som skal inn i juni. Satser jo på å få gjort mest mulig før den lille er ute.. I tillegg har jeg en eksamen i mai rundt termin som jeg bør klare å møte på.. Kan bli spennende!!

Ellers var jeg på UL igjen i dag og han var ca 1450g. Litt under gjennomsnitt og regnet vel med han kom til å bli en 3300 ved termin om han fulgte siden egen kurve :)

Noen andre som har fått vite vekst på UL i det siste?

Her er det litt under 10 uker til termin, og kun 23 dager til jeg går ut i "permisjon". 22 mars blir siste jobbdag for meg, for etter det kommer helgen og så tar jeg fri tre dager før det er påske, og når påske er ferdig er jeg uten jobb, så da har jeg på en måte permisjon selvom jeg ikke egentlig går ut i den før 17. April :)

Formen er grei, føler meg tung, stiv i nakke/skuldre, sparka i ribbeina og må mye på do. Sover ikke en natt uten å våkne. Ryggen og bekken verker litt hver dag, men jeg overlever. Er veldig tørst også, og sliten.. Men klarer meg :)

Jeg er 29 + 5 (nedtelleren er feil) har lagt på meg tilsammen 6 kg. har en nærve i klem på venste hofte, halsbrann sånn i ny og ne, litt ryggplager, stor tutmage, har en del kynnere og sting når jeg går, men det går helt fint :) mye mindre plager i dette svangerskapet en med forige :)

Søvn er et stort problem her også. Bruker lang tid på å sovne, og våkner flere ganger om natten. Hadde jeg bare sovnet igjen, hadde det vært ok.. Men jeg kan ligge en liten time hver gang. Helt forferdelig.. :P

Plages med dårlige liggestillinger, halsbrann og urolige bein. Det ene avløser liksom det andre..

Er 30 uker i morgen og syns tiden går veldig fort. Er nok fordi jeg har det veldig travelt. Har nett levert inn baceloroppgaven etter 8 intense uker med skriving, vært på weekendtur til Polen med min kjære og på mandag startet jeg i praksis ved nyfødtintensiven på sykehuset. Der skal jeg være i 8 uker, altså frem til permisjon. Veldig spennende og håper jeg ikke får mer plager enn jeg har per dags dato slik at jeg får fullført den praksisen.

Plagene jeg har er et litt slitent bekken, ikke det verste men kjenner det godt om jeg har tatt meg litt for mye og eller sittet litt for lenge. Ellers må jeg myye på do, våkner 2-3 ganger per natt og det er ikke alltid jeg klarer å sovne igjen etterpå (irriterende), jeg kjenner og at det begynner å bli mye press på magen, blir litt øm i ribbeina og ryggen og kjenner at lungekapasiteten er litt dårligere enn normalt. Jeg sliter og en del med vann i bena, men støttestrømper hjelper om jeg bare husker å ta dem på. Men alt i alt føler jeg at jeg ikke skal klage, har det stort sett bra og er ikke begynnt å bli utolmodig, men gleder meg selvsagt veldig til den lille kommer ut :)

Eg er 29 veke på søndag. Er egentlig ganske bra blitt. Hjalp med 1 veke sjukemelding:) no bare gleder eg meg til lillebror kjeme:) merker eg er utålmodig men han skal få vente til nærmerre termin;-)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Kjenner det er så kiipt å ha termin helt i slutten av mnd... Er bare 27+3 jeg... :'(
Formen er fin halve dagen, da setter kynnerene inn og magen er konstant hard til leggetid. Bekkenet var sykt vondt frem til jeg var hos muskelterapaut for 5 uker siden, nå blir jeg bare sliten og trøtt mens bekkenløsningen er omtrent fiksa :-D

Må nesten si jeg misunner dere som er trøtte jeg!! Høres sikkert teit ut, men jeg sliter noe voldsomt med søvnen. Kan sovne 01, men våkne 02, og ikke få sove igjen før 0330. Kan deretter våkne 05, og ikke sovne igjen før 06.. Og sånn holder det på hver bidige natt... :p

Da er jeg i uke 30 i morgen :) føler magen min er liten for å være så langt på vei hehe :) var på ul i går å fant ut at tuppa ligger nå med hodet ned og er ikke så veldig mye større enn normalen plutselig igjen ( er litt forskjell fra lege til lege det der ) føler dette går bra, men litt sakte bare. Har fått full kontroll på sv diabetesen , selv om jeg savner godteri noe helt sykt. Har funnet mer roen med å måtte gå hjemme sykemeldt også :) gleder meg bare kjempe mye til mai nå :) :)

Kom akkurat over i uke 28 og tiden går fra meg.. Formen er ikke på topp, sliter med å sove og bekkenet verker :( men når dagene og ukene går så fort som de gjør så skal jeg ikke klage :) synes de 10 siste ukene har gått superfort, så vips så sitter jeg her med lille suppa i armene :)

Er 30+2 i dag, og endelig har vi kommet til mars og jeg kan si "Neste mnd. går jeg ut i permisjon!!!" Herlig følelse :)
Jobber 60 % nå, og kjenner det er godt for kroppen å ha to dager fri for uka. Har ikke noe spesielle plager som bekken, rygg osv. som jeg kjenner på hver dag. Men kjenner det er blitt tyngre, og blir fort sliten når jeg beveger meg mye hit og dit...

Er 30+2 i dag, og endelig har vi kommet til mars og jeg kan si "Neste mnd. går jeg ut i permisjon!!!" Herlig følelse :)
Jobber 60 % nå, og kjenner det er godt for kroppen å ha to dager fri for uka. Har ikke noe spesielle plager som bekken, rygg osv. som jeg kjenner på hver dag. Men kjenner det er blitt tyngre, og blir fort sliten når jeg beveger meg mye hit og dit...

Da er vi i samme båt. Jeg har blitt 50% sykemeldt nå, fra 80% stilling.. Så har da også to dager. Skal høre med arbeidsgiver om det blir to dager fri eller fire halve dager! Har også ikke sånne ekstreme smerter, men alt er tungt og et ork, småpratet i bekken og rygg etter en dag på jobb og sovner ved 10-11 tiden hver kveld.. Det tar på!

Back
Topp