Tredje trimester: sliten sykepleier som jobber på sykehus

babylykke2025

Blir kjent med forumet
Jeg har vært veldig slapp/utmattet store deler av svangerskapet. Har ikke akkurat blitt noe bedre i tredje trimester, dessverre. Nå sover jeg i tillegg dårlig.

Jobber som sykepleier på travel sykehusavdeling, men er usikker på hvor lenge jeg holder ut og hvor lenge jeg skal "presse meg". Er nå i uke 32. Har fått noe tilrettelegging i form av at jeg f.eks ikke jobber aften-dag, men dagene er hektiske og pasientene trenger mye hjelp og omsorg, og jeg kan ikke få færre/kun de letteste pasientene. Har skjedd noen ganger at jeg har begynt å gråte på og etter jobb, rett og slett fordi jeg er så sliten (og litt ekstra emosjonell).
Føler ikke jeg fungerer på jobb og har dårlig konsentrasjon.

Har tenkt litt på om jeg skal høre med fastlegen om gradert sykmelding, men er ganske ny i jobben og vil ikke bli sett på som "lat" :( Føler det hadde vært lettere om jeg hadde en annen plage som bekkenløsning eller hyperemesis. Men denne utmattelsen gjør det også vanskelig å fungere på jobb, spesielt som sykepleier, som både er tungt fysisk og til tider psykisk/mentalt.

Hvordan er formen deres? Jobber dere fremdeles 100%?

Jeg har vært veldig slapp/utmattet store deler av svangerskapet. Har ikke akkurat blitt noe bedre i tredje trimester, dessverre. Nå sover jeg i tillegg dårlig.

Jobber som sykepleier på travel sykehusavdeling, men er usikker på hvor lenge jeg holder ut og hvor lenge jeg skal "presse meg". Er nå i uke 32. Har fått noe tilrettelegging i form av at jeg f.eks ikke jobber aften-dag, men dagene er hektiske og pasientene trenger mye hjelp og omsorg, og jeg kan ikke få færre/kun de letteste pasientene. Har skjedd noen ganger at jeg har begynt å gråte på og etter jobb, rett og slett fordi jeg er så sliten (og litt ekstra emosjonell).
Føler ikke jeg fungerer på jobb og har dårlig konsentrasjon.