Tredje trimester og sykling

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Vi reiser straks på ferie, og dit vi skal pleier vi egentlig å gå en del turer osv, men slik min form er med bekkenet, så klarer jeg ikke gå så lange turer... vi tenkte derfor at det kanskje kunne være greit å ta med syklene og ta turer med de istedet, men så blir jeg så usikker utifra hva jeg finner på google :confused:
Noen sier det er bra å sykle, andre sier hold deg unna i tredje trimester. Og så et annet sted sier hold deg unna om du ikke har syklet på en stund...
Så langt i år har jeg jo ikke syklet, da sykkelen blant annet står et annet sted, men jeg ville nå trodd at det skal være greit så lenge jeg er forsiktig og rolig?:wacky:
Området er ganske flatt og for det meste asfalt, men noen områder er steinete landevei.
Hva er deres erfaringer eller tanker på dette?
Har tenkt å ta det opp med legen, men jeg glemmer det og masse andre ting hver gang:shifty:
 
Først og fremst; lag deg notat på mobilen som du leser til legen x)
Det HJELPER! så husker du det du skulle spørre om.

Ang sykling, så tenker jeg at du kjenner det fort selv hva du tåler..? Men jeg vet ikke. Rolig sykling der du selv kjenner det an, kan umulig være av det verste.. men hør med legen!
 
Først og fremst; lag deg notat på mobilen som du leser til legen x)
Det HJELPER! så husker du det du skulle spørre om.

Ang sykling, så tenker jeg at du kjenner det fort selv hva du tåler..? Men jeg vet ikke. Rolig sykling der du selv kjenner det an, kan umulig være av det verste.. men hør med legen!
Verste er at notat i diverse former er gjort... og glemt :oops: og de gangene jeg har tenkt å legge det med kontrollpapirene mine, så har jeg glemt det innen jeg har kommet så langt...:sorry: hukommelsen som gravid er helt gullfisk.......:banghead:
 
Verste er at notat i diverse former er gjort... og glemt :oops: og de gangene jeg har tenkt å legge det med kontrollpapirene mine, så har jeg glemt det innen jeg har kommet så langt...:sorry: hukommelsen som gravid er helt gullfisk.......:banghead:

Ah. Jeg greier alltid å huske det hvis jeg har skrevet det ned x)
Legg i kalenderen som varsel?
 
Jeg sliter også litt med bekkenet, og kjenner det fort i korsryggen etter mye gåing. Men merker det ikke ved sykling :)
Har syklet litt innimellom siden starten på andre trimester (slutten av mars).
Er 28+4 i dag. Det går fortsatt fint å sykle, men jeg orker ikke humpete skogsveier/stier lenger, det blir for slitsomt. Rister for mye så jeg blir anspent i magen liksom. Men asfalt og vanlig grusvei går fint :)
Det har blitt litt tyngre å komme seg av/på sykkelen da :rolleyes: Dulter litt borti magen med beina også, hehe.
Jeg har forresten elsykkel, så velger selv hvor mye "hjelp" jeg vil ha. Til å begynne med hadde jeg på en av de lavere modusene, men nå kjører jeg på med full hver gang. Orker ikke slite meg ut og få vondt, er ikke for å trene at jeg sykler :playful: Heller for å kunne komme seg ut litt og bevege seg/gjøre noe annet enn sofaen.
Jeg tenker at så lenge du tar det rolig og forsiktig, og gir deg hvis du føler det blir vondt/slitsomt, så går det helt sikkert fint å sykle litt :)
 
Sniker fra september. Både lege og jordmor har sagt til meg at det er bare å kjøre på med aktivitet, så lenge det ikke gjør vondt og jeg unngår makspuls og tung styrke som gir høyt buktrykk. Måtte gi meg med løpingen for et par uker siden og da anbefalte jordmor sykling som en av flere alternativer. Jeg ville stolt på kroppen og syklet i vei hvis det føltes bra og droppet det ved ubehag :)
 
Sniker fra annet forum!
Sykling er supert, har gjor det i mine tre svangerskap til nå i siste trimester, da det har bare vært det og korte fjellturer som har gått greit som kndisjonstrening på slutten. Eneste jeg kan påpeke er at det kaaaan være greit med sykkeltights. Men dette vil du merke fort om det går greit eller ikke uten :)
 
Back
Topp