Tredje juledag - mandag

lenemor

Forumet er livet
For noen er det kanskje tilbake til hverdagen allerede? For oss er det tilbake til firsomheten, for etter brunsj reiser mormor tilbake til Nittedal og vi må klare oss alene igjen.... G skal jobbe i morgen til torsdag, og ungene skal i barnehagen 10-14 de dagene for å få avreagert litt - vi ser at de begynner å kjede seg litt hjemme... i forhold til August er det i grunn et godt tegn, for han har jo vært så syk at han ikke har orket noe som helst, men nå er han tilbake i god form, kun litt hosting

I dag har vi ingen andre planer enn en handletur for å få fylt opp kjøleskapet igjen, kjøre mormor på flyplassen og ellers sløve litt rundt. Kanskje jeg skal invitere oss en tur til et vennepar på besøk i ettermiddag - så kan jeg plukke opp litt eksperttips til fotografering med det nye kameraet mitt også

Hva gjør dere i dag da?

God Morgen [:)]

Nå sitter alle 4 barna på kjøkkenet å spiser frokost, mens trøttisen sitter her å slapper veldig av [8D] Etterpå skal jeg ta med meg William ned til byen, å bytte en joggedress med hjerter og hello kitty genser han fikk til jul, i noe mer guttete som han kan få være med å bestemme litt selv [:)] Ungene hadde nettopp en litt søt samtale på kjøkkenet :
William : Jeg vil ha ROSA glass [:D] (de kjemper om fargene hver dag [:-])
Leah : Hvis du skal ha rosa, så blir du jente assa.
Dattern til sambo : Han blir jo ikke jente for det da Leah..
Leah : Jo, han blir det faktisk. Det er jentefarge.
Dattern til sambo : Det er ikke noe som heter jente og gutte farger, og ikke jente og gutte leker! Det heter farger for alle og barneleker

Hehe .. Måtte le litt av de da asså, men flott sagt av 7 åringene da [:D]

Ha en super duper dag alle søte damer!

God mandag :-)

Åssen kamera har du fått deg lenemor?

Her blir det frokost og gjøre oss i stand til å reise. Christian gleder kjempe masse til å kjøre stor båt.
Ønsker alle en fortsatt god jul

God morgen!!

Nettopp stått opp jeg[;)] Er på hytta i Hemsedal og nyter litt barnefri. Men det skal bli godt å få hjem Mina på torsdagen[:)]

Gleder meg til å stå alpint[:D]

Skulle ønske bhg var åpen her og jeg, Lenemor!
Merker at Linnea hadde hatt godt av å avreagere litt, for her er det så kaldt ute
at vi ikke orker å leke der ute [&:]
Vannet på vaskerommet har til og med frosset [:'(] Skulle sette på en maskin med tøy,
men fant ut at tøyet som lå der var nesten frosset, så det skulle jeg vaske ei gang til,
men neida; ikke noe vann der nei! Så nå står kablene på fullt og jeg har satt inn en
varmeovn der i håp om at det skal tine. Skikkelig gøy uten vaskemaskin ja [:@]
Ellers så går varmepumpa på 24 grader her og det fyres i ovnene både oppe og nede.
Er blitt skikkelig huskaldt for tida! Men sola stråler der ute, så det er skikkelig fint da [8D]

Ellers så skulle jeg og Linnea på senteret for å kjøpe noe ho ikke fikk til jul idag, men så måtte
mannen ta bilen "min" siden hans nektet å starte i kulda [>:] Så vi får vente til han kommer hjem.
Nå skal vi ha litt lunch og se på "Saun Shaun" [:D]

Ha en strålende dag alle mine venner [:D]

I dag har vi fri! Ungene sov til rundt 7 som vanlig.. så var det litt tøys i senga før vi stod opp! [:D] Herlig med slike morgener! Aslak fikk litt panikk da han så at lysene på juletreet ikke virket. Godt at mamma kunne ordne det med å sette i støpselet hehe MAGIC!!!

Solveig fikk se tv i morges og vi rakk å handle litt før vi spiste lunsj. NÅ merker jeg på Solveig at det har vert lite aktivitet i det siste! men kjenner at det er bikkjekaldt ute og vet ikke om vi tar turen ut i dag. Får se! [&:]

Ellers blir det spagetti til middag! Solveig sitt ønske! Ikke så verst det!

Her har det endelig vært litt mildere idag, ligget på rundt 5 minusgrader, etter snart to mnd med sprengkulde.. Så Emil har vært ute med pappan sin idag og lagd snøhule, fornøyd så[:D]

Her er det fremdeles kaldt - vi orker ikek å være ute, bare å få vogna inn i bilen i dag ga meg neglebit så jeg knapt klarte å røre fingrene etterpå.

Vi har vært på besøk hos gode venner og forspist oss på julekaker og riskrem, Johanna fikk bade med venninnen sin som hadde fått badebomber av oss - veldig populært, og August synes det var stas med baby å klappe på.

På hjemveien bestemte Johanna menyen, så da var det bare å løpe inn på Kiwi og kjøpe fish n'chips.

I kveld har vi sett 102 dalmatinere på tv, og August var så trøtt at han slokna - heldigvis hadde jeg gjort klar senga hans (han flytter inn på eget rom igjen), så i kveld sto vi over hele kveldsstellet hans og puttet han rett i seng. HÅper han sover i natt, i morgen er det barnehage igjen

Back
Topp