Tredje barn???

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Jeg er i veldig tankefasen rundt barn nummer tre eller ikke. Hvordan var det å gå fra to til tre barn? Økonomisk, logistikk, svangerskapet +++

Vi har en på tre år og en på et år. Tenker eventuelt å få en til når de er fem og tre år?
 
Jeg har akkurat samme spørsmål, mine er 2 og 5 og vurderer å prøve etter sommeren :angelic:
 
Vi fikk nummer 3 ifjor sommer og da var storesøskna fylt 3 og 6,5 år. Litt logistikk med å bytte bil, men vi eier enebolig så plass hadde vi. Overgangen fra 2 til 3 gikk nesten knirkefritt, og minsten har bare sklidd rett inn i familien uten store utfordringer. Noe helt annet enn fra 0 til 1 og 1 til 2! Vi vurderer en 4. nå :bag:
 
Jeg venter nr. 4 (vår nr. 7 tilsammen - mannen har 3, jeg har 2 og vi har 1 sammen). Overgangen fra 2 til 3 var helt ukomplisert her (mine 2 bor hos oss fast). Vi har stort hus, stor bil og god økonomi vel og merke, og har ikke måttet gjort noen store endringer pga familieutvidelse.
 
Hei! Vi vurderer også nr 3! :dummy:
Vi har ett barn på 6 år og ett på 3 år. De vil evt være 7 og 4 når babyen kommer.
Lagde en lang tråd om det på facebook, for følte ikke jeg fant riktig undertråd her inne. Men nå har jeg funnet denne :smiley-bounce012

Vi har stort hus, men ikke nok soverom, så må evt lage et soverom i kjelleren etterhvert, og snu litt på planløsningen mtp kjellerstue osv.

Her er det jeg skrev på facebook:
Det vi har på "mot-liste" er at vi må kjøpe ny bil for å få plass til setene da vi har en bakovervendt og en forovervent fra før.
Vi må også kjøpe ny baby-bilstol (muligens basen vi har fra før kan brukes ).
Vi må pusse opp huset for å legge til ett soverom til eldste barnet.
Og jeg har historie med barseldepresjon.

Men! Jeg føler meg sterkere psykisk, jeg har psykolog tilgjengelig og hvis dette er et VALG for oss, og hvis vi bestemmer oss for å få et barn til, vil jeg tro at både jeg og partneren min er mer var på tegnene.

Vi har ikke verdens beste økonomi da vi sitter med usikret gjeld (under 80.000 kr, ikke sååååå ille). Vi kan få hjelp fra rådgiver som kan hjelpe oss med økonomien slik at vi får betalt unna gjeld osv og spart opp nok til å kjøpe bil.

Jeg er ikke eldre enn 32 år, så føler meg ikke gammel heller akkurat.

Om vi bestemmer oss for å prøve, kommer jeg til å trene opp kroppen slik at fysisk helse er på topp ihvertfall.

Vi er i full jobb begge to. Partneren min tjener godt, jeg tjener dårlig. Det vil si at det er økonomien som skremmer oss mest.

Og i tillegg er vi litt redde for å få et barn med spesielle behov, for da vil jeg ikke klare det psykisk.

En angrer ikke på barn man har fått sies det. Men jeg vet om flere som sier at de har angrer på tidspunktet feks. Og angret på ting som fulgte både i, og etter svangerskapet som depresjon hos både mor og far, for stor belastning, dyrt med 3 barn i barnehage osv.

Vi har lite hjelp fra venner og familie i tillegg.

Men det er ingen tvil om at en evt baby kommer til å bli elsket. Og jeg har alltid drømt om 3 barn, mens partneren min har vært helt i mot, og satt en definitiv stopper på 2 stk. Men i løpet av sommeren han hen innsett at å ha 3 barn kanskje ikke er det verste i verden, og hvis "alle andre" klarer det, klarer vi det også
 
Back
Topp