Tredelt livmor

B4by

Andre møte med forumet
Jeg var på UL i dag på Kalnes, og hadde en flott og veldig informativ ultralydtime. Men jeg fikk vite at jeg har en tredelt livmor, noe som kanskje forklarer mine tidligere SA og MA, og hvorfor datteren min ble født litt tidlig og med lav fødselsvekt for 8 år siden. Nå lurer jeg på om det er noen her som har tredelt (eller todelt) livmor, og hva slags konsekvenser det har hatt/har for graviditet og fødsel? Jeg må tilbake til UL om 2 uker for en oppfølgning, og selv om jeg fikk beskjed om å slappe av, så føler jeg at dette er litt alvorlig.

Hun lagde ikke denne tråden for å forklare andre hva dette er. Hun spør om noen er i samme situasjon, og med kunnskap:) Hvis du lurer på hva dette er, så ta å google det. Fint at du er nysgjerrig, men er kanskje ikke alltid noe trådstarter vil forklare, når man selv har mange spørsmål:)

Jeg var på UL i dag på Kalnes, og hadde en flott og veldig informativ ultralydtime. Men jeg fikk vite at jeg har en tredelt livmor, noe som kanskje forklarer mine tidligere SA og MA, og hvorfor datteren min ble født litt tidlig og med lav fødselsvekt for 8 år siden. Nå lurer jeg på om det er noen her som har tredelt (eller todelt) livmor, og hva slags konsekvenser det har hatt/har for graviditet og fødsel? Jeg må tilbake til UL om 2 uker for en oppfølgning, og selv om jeg fikk beskjed om å slappe av, så føler jeg at dette er litt alvorlig.
Jeg har ingen erfaring fra delt livmor, men jeg håper noen kan svare deg [emoji4] Jeg ville derimot si at du er på et fantastisk sted, når det kommer til Kalnes! De er dyktige.

Ikke erfaring selv, men håper noen har litt å bidra med. Flott at de oppdages nå, slik at du får oppfølging deretter[emoji4] krysser fingrene for at alt går fint denne gangen

Det gjør meg ingenting å svare! Det betyr at jeg har noen "skillevegger" i livmoren min, som gir meg en trekløver-formet livmor. Det er litt trangere for babyen der inne, og mange babyer blir født litt mindre når mammaen har tredelt eller todelt livmor. Jeg fikk ikke så mye informasjon selv, så dette er alt jeg vet!

Jeg har ingen erfaring fra delt livmor, men jeg håper noen kan svare deg [emoji4] Jeg ville derimot si at du er på et fantastisk sted, når det kommer til Kalnes! De er dyktige.

Så flott at du er fornøyd med Kalnes! Fødte på Riksen i Oslo sist, og var i utgangspunktet litt skuffet over å ikke kunne føde der igjen, men jeg har bare hørt bra ting om Kalnes!

Så flott at du er fornøyd med Kalnes! Fødte på Riksen i Oslo sist, og var i utgangspunktet litt skuffet over å ikke kunne føde der igjen, men jeg har bare hørt bra ting om Kalnes!
Det er jo ofte slik at hvis man er fornøyd, så vil man gjerne føde på samme sted nestegang. Men jeg kan snakke mye varmt om Kalnes, og jordmødrene der er helt fantastiske. Har inntrykk av at de tar ingen sjangser, og har god kontroll. Nå har de fått flere rom å disponere også [emoji4]

Hei :)
Jeg har todelt livmor med ett fullgått svangerskap bak meg.
Gutten min kom også litt før (nesten 3 uker) og lå i seteleie omtrent hele svangerskapet.
- jeg ble fortalt dette var det aller vanligste ved todelt livmor.

Jeg har hatt 1 ma og en sa, og også måtte prøve lenge for å bli gravid.

Hei :)
Jeg har todelt livmor med ett fullgått svangerskap bak meg.
Gutten min kom også litt før (nesten 3 uker) og lå i seteleie omtrent hele svangerskapet.
- jeg ble fortalt dette var det aller vanligste ved todelt livmor.

Jeg har hatt 1 ma og en sa, og også måtte prøve lenge for å bli gravid.

Tusen takk for svar! Historien din høres veldig lik ut som min. Det er godt å høre at alt gikk bra med din sønn, trenger gode historier så jeg ikke bekymrer meg for mye. Datteren min lå også i sete men snudde seg før fødsel. Statser på at alt skal gå greit i denne graviditeten nå som jeg er kommet så langt:)

WOW! Har aldri hørt om at man kan ha delt livmor. Synes det også er litt rart at de ikke så dette med din første. Blir iallefall spennende å følge deg videre. Også håper jeg babyen forblir der så lenge som mulig. :Heartbigred

Tusen takk for svar! Historien din høres veldig lik ut som min. Det er godt å høre at alt gikk bra med din sønn, trenger gode historier så jeg ikke bekymrer meg for mye. Datteren min lå også i sete men snudde seg før fødsel. Statser på at alt skal gå greit i denne graviditeten nå som jeg er kommet så langt:)

Jeg er sikker på at det kommer til å gå helt fint med oss begge to ❤️

WOW! Har aldri hørt om at man kan ha delt livmor. Synes det også er litt rart at de ikke så dette med din første. Blir iallefall spennende å følge deg videre. Også håper jeg babyen forblir der så lenge som mulig. :Heartbigred

Ja det er veldig rart at ingen sa noe med den første! Jeg hadde alle tegnene, og burde vel egentlig fått litt ekstra oppfølging. Men det gikk jo bra! Denne gangen får jeg god hjelp, må på jevnlig vekstestimering på sykehuset, og har hittil fått 4 ultralyder. Den lille får bli inni der så lenge den kan!

Back
Topp