Tredeling av permisjonen

Hos oss så har det ikke så mye å si egentlig. Da jeg driver eget forma og må uansett tilbake på jobb så fort som mulig og jobbe gradert. Har gjort det med de 2 andre også. Så her blir det vell å begynne med 20%med jobb til å starte med, og så jobbe meg oppover i arbeidsprosent. Og så jobber jeg 50% når mannen har permisjon. Og da skal vi nok rekke å komme oss langt forbi barnehage start

Jeg synes tredelingen er helt håpløs. Det er helt uaktuelt for meg å dra fra baby når h*n er 7 mnd. Så her blir det mange måneder ulønnet permisjon.
Dritt

Jeg fikk en i februar i år og vi har hatt 3 deling. Eller strengt tatt så tok jeg 2 deler og han 1. Begynte å jobbe når ho var 8 mnd pga 2 uker ferie men rakk bare jobbe 3 uker før jeg ble sykemeldt pga bekkenplager og kvalme.
Er ekstremt takknemmelig for at jeg ikke tok ulønnet permisjon for da mister man retten til sykepenger og vi hadde nok ikke greid oss økonomisk da.
Denne ganger så har jeg lyst til å begynne å jobbe redusert når babyen er 6-7 mnd. Da kan jeg jobbe litt og mannen jobbe litt og sammen få det til å gå opp til ca sommerferien med ferieukene vi har.

Jeg er også imot. Vet vi er knallheldige i Norge mtp den lange permisjonen vi faktisk får, men synes reguleringen er helt tullete. Det blir bare politisk spill fra en rekke folk som enten er svært opptatt av egen karriere, eller ikke husker hvordan det er å ha baby. Og tilknytningsteori har de glemt hva er for noe...

Rakk å få den permisjonen. Grusomt å forlate lille så tidlig. Og skulle ønske hver familie kunne delt selv.

Back
Topp