Tre

Hvordan får man plass til tre barn? I hodet, i hjertet, i huset, i bilen…?
Det går av seg selv, det. Ønsker meg tre, og tenker at når hode og hjerte klarte seg mellom en og to, så er tre null problem. Ellers dør ingen av å dele rom. En kan dessuten kjøpe en annen bil - eller redusere kjøringen/dele seg opp når det er mulig. Går helt fint.

Blir litt skremt av tanken selv, men var like usikker på det samme når jeg venter nr. 2, også løste det seg så mye bedre enn jeg hadde trodd :happy: denne gangen har jeg to større barn da, så det hjelper også litt. I hjertet har man alltid plass:Heartred bilen kan man bytte ut:happy:

Her blir det deling av rom og skvising inn i bil. Plass i hjertet er det alltid, men som gravid i uke 11 vet jeg ikke hvor jeg skal få energien fra

Jeg er mest bekymret for eget overskudd og kjenne på følelsen av å ikke være tilstrekkelig nok og likt for alle 3 :shy: Håper vi finner en god flyt

sniker - jeg håper å få 3. Her har vi så absolutt ikke plass, lite hus med to soverom og ett bad, og heller ikke mulighet for å flytte fordi vi har gård. Så her blir det å dele rom frem til barna er 10, når vi kanskje har fått råd til å bygge på huset. Haha. Jeg delte selv rom med to søstre i årevis, var ingen problem det! Barn trenger ikke eget rom før i tenårene… Bilen kan alltids byttes ut - må jo det av og til uansett, og rom i hjertet er det minste problemet!!

Hvordan får man plass til tre barn? I hodet, i hjertet, i huset, i bilen…?
Dette! Jeg plages ekstremt av disse bekymringene for tiden. Og kanskje aller mest: hvordan har man tid og overskudd? :depressed: Tankene blir nok ekstra mørke når jeg er så ubrukelig pga kvalme og trøtthet som nå. Hadde samme tankene før nr. 2, og det har jo gått veldig fint :Heartred

Jeg sliter også litt med disse tankene. At jeg har plass i hjerte og hodet føler jeg, men dette med bil og hus kjenner jeg på. Mannen hadde akkurat investert i ny bil og det skal nok gå med 3 barn i den, men mulig jeg må sitte baki, klemt mellom to seter. Her ser vi også på muligheten for å gi de to største det store soverommet å dele på, sette vår seng på det minste rommet (vi er jo bare der når vi skal sove) og sette inn ei dobbeltseng på siste rommet til meg og baby så vi har eget rom for nattevåk. Da får mannen deale med de to andre. Våre to barn er veldig avhengige av å sove sammen med en voksen når de våkner på natt så mannen blir nok ikke ensom med det første :joyful: Ellers stresser jeg med tanken om henting og levering i barnehage med to som allerede lager en del styr (2 og 4 år), lurer på hvordan dette skal gå med en baby på slep:nailbiting:

Jeg sliter også litt med disse tankene. At jeg har plass i hjerte og hodet føler jeg, men dette med bil og hus kjenner jeg på. Mannen hadde akkurat investert i ny bil og det skal nok gå med 3 barn i den, men mulig jeg må sitte baki, klemt mellom to seter. Her ser vi også på muligheten for å gi de to største det store soverommet å dele på, sette vår seng på det minste rommet (vi er jo bare der når vi skal sove) og sette inn ei dobbeltseng på siste rommet til meg og baby så vi har eget rom for nattevåk. Da får mannen deale med de to andre. Våre to barn er veldig avhengige av å sove sammen med en voksen når de våkner på natt så mannen blir nok ikke ensom med det første :joyful: Ellers stresser jeg med tanken om henting og levering i barnehage med to som allerede lager en del styr (2 og 4 år), lurer på hvordan dette skal gå med en baby på slep:nailbiting:

Gud, ja :hungover: Den barnehagehentingen… Forhåpentligvis blir det litt bedre når man slipper dress, lue, votter osv…

Sånn følelsemessig så kommer mye av seg selv. Samme når en går fra en til to. Ang hus og bil må man selvfølgelig se an økonomi. Det er mange bra barneseter nå som ikke tar såå stor plass, så å få det til i en «vanlig» bil er ikke umulig. Kjør til wn barnebutikk å prøv ut hva en får plass til.

Har man hus der man mangler et soverom feks, så kan de to i nærmest alder dele rom? Finnes mange løsninger som likevel kan gi litt egenplass selv om en må dele rom.

Tenker man gjør det beste man kan med de man har, så tror jeg også man klarer mye mer enn man tror:angelic:

Sånn følelsemessig så kommer mye av seg selv. Samme når en går fra en til to. Ang hus og bil må man selvfølgelig se an økonomi. Det er mange bra barneseter nå som ikke tar såå stor plass, så å få det til i en «vanlig» bil er ikke umulig. Kjør til wn barnebutikk å prøv ut hva en får plass til.

Har man hus der man mangler et soverom feks, så kan de to i nærmest alder dele rom? Finnes mange løsninger som likevel kan gi litt egenplass selv om en må dele rom.

Tenker man gjør det beste man kan med de man har, så tror jeg også man klarer mye mer enn man tror:angelic:
Det tror jeg også, vare tenk hvor mange barn de hadde i «gamle dager», og da måtte de ofte dele rom og gjøre det beste ut av det :shy:

Back
Topp