Tre ulike termindatoer

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har menstermin 11.oktober, som også det virket som legen sa vi anser som termindato frem til oul. Jeg har vært på tidlig ultralyd to ganger(pga mistanke om SA og så en oppfølgning siden gyn mistenkte tvillinger), og først ble jeg satt tilbake 9 dager, og så nå på torsdag frem 4 dager til 14. oktober.

Når jeg var hos gynekologen på torsdag satte han meg til 9+3 dager og termin 14.oktober. Men setter jeg inn termindatoen i en terminkalkulator får jeg at jeg er 10 uker i dag. I tillegg vet jeg at andre som har sagt før at denne gynekologen regner feil med et par dager i forhold til oul, og mener det kanskje er fordi han har litt gammelt utstyr.

Så enten er jeg 10+3 i dag, 10 uker eller 9+5 :P Forskjellene på antall uker er små, men hva ville dere gått ut i fra? Som gravid i denne tiden teller jeg jo hver dag jeg er nærmere uke 12...

Så utrolig forvirrende ;) ;) hehe :) Jeg ble satt tilbake på tidlig UL. Så blir spennende å se på OUL hvilken termindato jeg får da ;)

Så utrolig forvirrende ;) ;) hehe :) Jeg ble satt tilbake på tidlig UL. Så blir spennende å se på OUL hvilken termindato jeg får da ;)

Jah :P Ble du satt mye tilbake?

Jeg har også fått flere ulike, men på fredag fikk jeg termindato 17. oktober, og det er denne jeg forholder meg til.
Dette er den datoen som sier at jeg har gått "kortest", sånn at jeg da er 9+3 eller 9+4 eller noe.
Jeg tenker at det er det som er best for min mentale helses del i tilfelle noe skulle gå galt nå (fikk riktignok beskjed av legen om at det er 97% sjanse for at jeg får en sprell levende baby i oktober, så jeg regner jo egentlig med at det går helt fint) at jeg tror at jeg er kortere på vei enn jeg kanskje er.
Jeg tenker at det kanskje blir lettere å akseptere hvis jeg tror jeg er kortere enn 12 uker om noe skulle skje om et par uker, enn om jeg nå går rundt og tror at jeg er nærmere 11 uker og så er jeg ikke det i det hele tatt....

oi det var virkelig forvirrende :P hvilken føler DU stemmer best? Jeg ville nesten stolt mest på det frem til oul :)

Oi, ja, det var jo litt mange datoer å forholde seg til! Tror kanskje jeg hadde tatt enten den som du er komt kortest/den du selv føler er rettest.. Bedre å komme til oul å bli satt fram enn tilbake, eller å holde det hemlig en uke eller to ekstra enn å si det for tidlig, men hvis du har en sterk følelse hadde jeg gått for den, for kan jo gjerne ha en viss anelse om når det skjedde..

Jeg har også fått flere ulike, men på fredag fikk jeg termindato 17. oktober, og det er denne jeg forholder meg til.
Dette er den datoen som sier at jeg har gått "kortest", sånn at jeg da er 9+3 eller 9+4 eller noe.
Jeg tenker at det er det som er best for min mentale helses del i tilfelle noe skulle gå galt nå (fikk riktignok beskjed av legen om at det er 97% sjanse for at jeg får en sprell levende baby i oktober, så jeg regner jo egentlig med at det går helt fint) at jeg tror at jeg er kortere på vei enn jeg kanskje er.
Jeg tenker at det kanskje blir lettere å akseptere hvis jeg tror jeg er kortere enn 12 uker om noe skulle skje om et par uker, enn om jeg nå går rundt og tror at jeg er nærmere 11 uker og så er jeg ikke det i det hele tatt....

Fikk du din på ul? Ble du satt mye tilbake fra menstermin isåfall?

Ja, jeg tenker litt sånn jeg også. Eneste er at hvis jeg skal si at jeg er 9+5 i dag, ut fra gynekologen så blir ikke terminen 14. oktober, men 16. oktober. Hvis jeg skal se på antall dager...

Jeg ville holdt meg til menstermin frem til oul. Rett og slett PGA at marginene er så små fra millimeter til millimeter så tidlig. Vår slik jeg fikk beskjed om å tenke da jegvar på tidlig ul. Han ville ikke si annet da Enn 7 til 8 uker ;)

oi det var virkelig forvirrende :p hvilken føler DU stemmer best? Jeg ville nesten stolt mest på det frem til oul :)

Jeg vet ikke helt, jeg har uregelmessige sykluser og med "storesøster" ble jeg satt tilbake to uker på oul :P Det var kjedelig..Men det var også den jeg hadde regnet meg fram til selv, men fikk beskjed av legen at menstermin var den vi gikk ut i fra. Nå føler jeg nok ikke at to uker stemmer, da fikk jeg jo positiv test nesten før jeg ble gravid ;) Men at jeg blir satt litt tilbake kan sikkert stemme.

Oi, ja, det var jo litt mange datoer å forholde seg til! Tror kanskje jeg hadde tatt enten den som du er komt kortest/den du selv føler er rettest.. Bedre å komme til oul å bli satt fram enn tilbake, eller å holde det hemlig en uke eller to ekstra enn å si det for tidlig, men hvis du har en sterk følelse hadde jeg gått for den, for kan jo gjerne ha en viss anelse om når det skjedde..

Jeg har ingen følelse her siden jeg har uregelmessig syklus, og eggløsningen har jeg ikke peiling på. Men hvis jeg er 9+5 i dag skal jo terminen være 16.oktober, ikke 14. oktober som det gynekologen sa, og som det står på ultralydbildet. Kan det være at han går etter en annen beregning (færre dager) enn fastlegen og terminkalkulatorer?

Jeg ville holdt meg til menstermin frem til oul. Rett og slett PGA at marginene er så små fra millimeter til millimeter så tidlig. Vår slik jeg fikk beskjed om å tenke da jegvar på tidlig ul. Han ville ikke si annet da Enn 7 til 8 uker ;)

Lur gynekolog ;) Det forstår jeg, siden jeg ble satt tilbake og så litt frem igjen, det er så små marginer. Jeg er bare forvirra og tenker at jeg er ca 9+5 til 10+3 :P Men tror det i mellom sikkert stemmer, så kanskje 10 uker i dag! :)

Fikk du din på ul? Ble du satt mye tilbake fra menstermin isåfall?

Ja, jeg tenker litt sånn jeg også. Eneste er at hvis jeg skal si at jeg er 9+5 i dag, ut fra gynekologen så blir ikke terminen 14. oktober, men 16. oktober. Hvis jeg skal se på antall dager...

Jeg fikk først en basert på menstermin, og så en basert på plassering av livmor.
Legekontoret har ikke UL-apparat, så ved hjelp av jordmorstetoskop og litt livmorsbeføling fikk jeg en ny termindato som er halvannen uke fra menstermin.
Jeg tror jo at menstermin stemmer bedre, både i forhold til magefølelsen og hva den digitale testen med ukeindikator jeg tok var.
Og litt fordi jeg har en livmor som er både bakovervendt, litt annerledes og operert, så jeg stoler ikke helt på at den vokser "etter boka".

Jeg og legen er forøvrig enige om at jeg ikke skal ha noen tidlig UL uansett, så det har jeg egentlig ikke tenkt over...

Jeg fikk først en basert på menstermin, og så en basert på plassering av livmor.
Legekontoret har ikke UL-apparat, så ved hjelp av jordmorstetoskop og litt livmorsbeføling fikk jeg en ny termindato som er halvannen uke fra menstermin.
Jeg tror jo at menstermin stemmer bedre, både i forhold til magefølelsen og hva den digitale testen med ukeindikator jeg tok var.
Og litt fordi jeg har en livmor som er både bakovervendt, litt annerledes og operert, så jeg stoler ikke helt på at den vokser "etter boka".

Jeg og legen er forøvrig enige om at jeg ikke skal ha noen tidlig UL uansett, så det har jeg egentlig ikke tenkt over...

Oi, den metoden av fastsetting av termindato har jeg ikke vært borti :) Men når man skal søke på oul og sånt går man jo uansett etter menstermin. Det er ihvertfall den jeg har på helsekortet mitt. Legen min har heller ikke ul, jeg var på tidlig ultralyd pga sterk bekymring om ny SA, men virker som legen forholder seg til menstermin. Det sa han også at endelig termin fastsetter på oul.

Back
Topp