Tre MA på rad, hva nå?

Lillevenn17

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke 2018
Oktoberlykke2020❤
Hei dere❤️
Nå er jeg så lei og rådvill, og venter på å høre fra gynekologen min.
Vi begynte å prøve på barn nummer tre i juni 2023. Pga. PCO må jeg ta Letrozol og Ovitrelle for å få eggløsning. Har blitt gravid tre ganger siste året, men mistet alle i MA. Første da jeg skulle vært 8+3, neste da jeg skulle vært 9+1 og nå på onsdag 30/10 da jeg skulle ha vært 6+5, men det var så vidt mulig å se et fosteranlegg.

Har allerede tatt blodprøver for habituell abort (ble gjort i august), med unntak av kromosom/genprøver da legen mente det ikke var noe poeng i det siden vi har to friske barn. Kardiolipin var noe forhøyet, men nær grensen for cut-off og måtte tolkes med forsiktighet.
Gyn mente det var verdt å prøve Klexane og Albyl-e i et nytt svangerskap, som jeg hadde SÅ stor tro på at skulle være mirakelkuren for å få en terminbaby.

Men nå mistet jeg altså igjen. Altså, hva f@€n? Jeg blir så sint og lei av å gå gjennom dette tre ganger på rad. Nå har jeg vært gravid seks ganger, og mistet i MA i første, fjerde, femte og sjette svangerskap.

Noen som har vært gjennom lignende og har solskinnshistorier, tips eller råd om hva som kan være verdt å sjekke/teste/prøve ut av undersøkelser og medisiner/tilskudd?

Kjære du ❤️ det er så utrolig vondt å miste sånn, sender deg en god klem!!

Jeg har en lignende historie som deg som endte i solskinnshistorie. Mistet i SA før første barnet, så hadde jeg 3 SA og 1 MA på forskjellige tidspunkt i svangerskapet, den seneste i uke 11. Altså 4 mist på rad i løpet av ett år. Vært gravid 7 ganger de siste 3 årene. Full utredning, de fant ingenting. Har tidligere blitt diagnostisert med lett PCOS, så tok metformin, droppet den da jeg mistet til tross, og begynte på lavkarbo. Tok tilskudd av inositol, Q10 og NAC, da en del forskning har vist at det (NAC) kan forebygge tidlig spontanabort. Og ble satt på lavdose aspirin (tilsvarende albyl-e), heparin (blodfortynnende) og progesteron av gynekologen. Ble gravid igjen på det og spiren holdt hele veien, ligger nå med lillebror sovende på magen, 5 uker gammel. Hva som gjorde utslaget vet jeg ikke helt, kanskje alt sammen sammen?

Håper min historie kan være til hjelp og at du lykkes med neste ❤️:smiley-angelic001

Back
Topp