Tre eller fire hjul?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Nå har jeg sjansen til å få kjøpt ei fin brukt vogn til en grei penge, men med tre hjul. Jeg vil egentlig ha ei med fire men..

Erfaringer og tanker rundt området??

Jeg lånte en trehjulsvogn hos naboen til mamma da vi var der på ferie. Aldri mer... Jeg liker ikke svingbare hjul, og forhjulet gikk an å låse, men opplevde flere ganger at det gikk ut av lås slik at vogna plutselig tok en voldsom sving og holdt på å velte. Å kjøre opp og ned små trapper og fortauskanter osv var et helt prosjekt hver gang. Nei, jeg skal ha fire hjul hvor alle er like store og ingen kan svinge, det er helt sikkert. Vil helst ha gummi i stede for luft, men vet ikke om noen selger noe slikt lengre.

Jeg har alltid sverget til fire hjul, til jeg prøvde tre. Mye bedre! Nå vil jeg ikke tilbake til fire hjul igjen.

Best med tre hjul, lettere å svinge og manøvrere☺️ kunne aldri tenkt meg fire hjul..

Kommer veldig an på hvilken vogn det er.

Har hatt ustabile 3-hjulinger på jobb, men mange gode Og

Selv har vi en babyjogger City elite, og den er veldig stødig og god.

Best med tre hjul, lettere å svinge og manøvrere☺️ kunne aldri tenkt meg fire hjul..
Men blir det ikke vanskeligere å manøvrere feks i snø og sørpeføre på vinteren da? Og hva med trilleturer i litt ulendt terreng? Type grusveien og lysløyper på sommeren og sånn?

Syns min 3 hjuling e heilt fantastisk! Går daglig i variert tereng. Bur på bondelandet so alt fra grus, sti, asfalt å bakkar! Super fornøyd☺️

Hadde jeg skulle valgt igjen (eller hatt penger) skulle jeg LETT valgt tre store gode hjul!
SÅ mye lettere å trille :o
Prøvd tre forskjellige trehjulinger (ikke spør meg hvilket merke) men alle de har uten tvil vært bedre enn alle de jeg har prøvd med fire hjul :)
Både til vanlig trilleturer men også på skogssti og spesielt i butikk er tre hjul best - syns jeg :)

Skjønner etter å ha lest dette at jeg kanskje bør vurderer en med tre jeg og:o

Sverger til fire her. prøvd mange med tre men alltid kommet tilbake til Simo/Emmaljunga.
Men så bruker vi som regel vogna ute i terreng/langs vei da, og trenger sånn sett ikke å ha så liten svingradius som mulig f.eks.

Eg har begge 3. Syns vogn med 4 hjul e Klumpig å svinga med . Mens den me 3 e super.

Men blir det ikke vanskeligere å manøvrere feks i snø og sørpeføre på vinteren da? Og hva med trilleturer i litt ulendt terreng? Type grusveien og lysløyper på sommeren og sånn?
Aldri hatt det problemet med min mountain Buggy.... Men det er jo smak og behag ☺️ jeg synes de med fire hjul er tunge, upraktiske og krunglete..

Liker denne tråden! Har vært innstilt på tre hjul, og det ble bekrefta at det er ingen dum idè. Greit å ha en lettvint vogn som kan komme seg rundt uten å måtte vippe vogna til enhver tid. Ungen må bare komme først da :P Innen den tid er det sikkert kommet en helt fantastisk god trehjulsvogn ;)

Back
Topp