...og han er heldigvis i full fart! Litt for aktiv synes jeg da men...
Det vi er usikre på nå, er faktisk plastrene.. Plastrene oppe ovenfor lysken er greit, de ser fine og rene ut.
Men pungen! For det første ser det ut som om han har fått seg et skikkelig ballespark; han er skikkelig blå! Og det er vel forsåvidt vanlig. Men det kommer jo masse avføring på plastrene, og det får vi jo ikke vasket vekk siden plastrene ikke skal bli så fuktige! Vi vasker så godt vi kan da, og tørker med papir men..
Og så har det begynt å løsne. Og det er jo ikke bra i det hele tatt. Kirurgen sa at hvis det begynte å løsne måtte vi plastre over igjen. Plastrene skal sitte på ei uke, altså til fredag.
Så det som skjer nå da, er at det blir masse bæsj som vi ikke får vekk, og plasteret løsner. Vi er nå litt bekymret for at det kommer bakterier ned i såret. Jeg måtte jo bare plastre nytt plaster over det som løsna, men da stenger vi jo inne den bæsjen som har kommet på plasteret han fikk fra sykehuset!
Er litt i villrede nå! Vil IKKE reise en ny tur til Oslo i dette været som er her nå, men vil jo ikke risikere noe heller!
Tar uansett en telefon til Ullevål i morgen for å høre med de, men de må vel være vant til denne problemstillingen? Jeg regner med at de har plastra godt der nede med tanke på at barn med bleie bæsjer på seg...
Og en ting til: Er det fortsatt like stor fare for betennelse nå siden det er 3 døgn siden operasjonen? Eller minsker risikoen for hver dag? Er ingen tegn til feber eller infeksjon så langt iallefall.
Og er dette noe som fastlege kan hjelpe oss med isåfall?