Tre bilstoler bak, smalt nyfødtsete

Maijente2015

Maimamma
Tips til hvilke(n) bilstol vi bør kjøpe til den nyfødte? Er på jakt etter markedets smaleste, da det er to barn til som skal ha plass. De to andre sitter i bortovervendte beltestoler. Vi har en helt ny octavia st.vogn.

Jeg tror dere må ta dere en tur til en barneutstyrsbutikk for å prøve. Vi skal ha nr 3 i mars og fikk god hjelp på Barnas Hus. De kom med råd og tok med de aktuelle setene ut i bilen vår for å prøve. Det var dårligere plass enn vi hadde trodd...

Har vært i flere butikker, også barnas hus, men de hadde litt store varianter synes jeg. Får ta en tur til Sverige og sjekke der også. De har bredt utvalg og vi bor ikke så langt unna. Men utvalget er jo i grunn størst på finn.no, så det er derfor jeg spør om erfaringer her:-)

Har ikke den problemstillingen, men har den bilen ;) Og prøv setet før dere kjøper!! Er veldig skrå bakseter, så er mange babyseter som blir for rett i ryggen, og hodet til babyen faller forover når den sover :/

Har du sett på Maxi-Cosi Pebble? Vet ikke om det ercden smaleste, men den er smalere enn Cabriofix, siden den er "airline approved". Pebble bruker samme base som 2way Pearl (stol nr 2), og den tar ikke mer plass enn babysetet. Helt utrolig. I vår lille bil betyr det mye :)

vi måtte gå for graco sin babystol da den var smales sammen med våre to beltestoler

Back
Topp