Tre barnestoler i bil

bambi*

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Smånissene 2022
Er det noen her som har tre barn i seter? Vi venter nr 3 og har fra før en forovervendt britax kidfix 2 og en bakovervendt besafe modular.

Jeg regner med vi må bytte ut besafen til fordel for en beltemontert og ønsker å bruke base til babystolen.

Er det noen som har tips til stoler som kan stå fint sammen? Bilen er forøvrig en volvo xc90.

Bilstol gruppen på Facebook er skikkelig god på slike spørsmål:) det er det beste svaret jeg kan gi isåfall

Takk for svar :Heartpink Jeg er ikke helt klar for å stille spørsmål på facebook riktig enda og vet ikke helt om jeg vil spørre der inne da jeg ikke orker å bli mom shamed for å ha snudd 5 åringen :hilarious:

Den eneste småbil som tar 3 barneseter (som en bilselger sa til en venninne) er Ford s max ellers må dere opp en klasse til mb v klasse, multivan eller noe sånt.

Takk for svar :Heartpink Jeg er ikke helt klar for å stille spørsmål på facebook riktig enda og vet ikke helt om jeg vil spørre der inne da jeg ikke orker å bli mom shamed for å ha snudd 5 åringen :hilarious:

Haha, ja skjønner deg godt! Jeg pleier bare å søke på bil typen vår og ser om andre har hatt lignende spørsmål :smiley-ashamed004

Sjekk ut dyrebarlast på instagram. De har lagra story med 3 bilstoler i bil og du kan sende dem melding for tips også vil jeg tro :)

I en XC90 bør du ha god plass, men om du kan bruke isofix spørs.
Av bakovervendte stoler har du Axkid Minikid 1 eller 3, Britax MaxWay Plus og BeSafe Stretch som er verdt å se på. (Dog usikker hvordan BeSafen egner seg sammen med andre stoler, da den er så ny enda.)
Av babystolene som har beltemontert base er det Cybex Aton 5 som er verdt å se på (da denne har mye bedre nyfødtinnlegg enn de andre babystolene med beltemontert base.)

Du kan forresten legge ut innlegg anonymt på FB-gruppene om du ikke ønsker å bli gjenkjent helt enda:)

Den eneste småbil som tar 3 barneseter (som en bilselger sa til en venninne) er Ford s max ellers må dere opp en klasse til mb v klasse, multivan eller noe sånt.
Dette stemmer dog ikke. Jeg har personlig hatt 3 bilstoler i både Volvo V40 og Hyundai Ioniq, ingen av de store biler. Med de rette bilstolene går det i de fleste biler, spesielt om man holder seg til bakovervendte stoler.

Vi har akkurat samme bilstoler som dere til de to andre på 7 og 3 år. Tenker vi kjøper 7 seter istedenfor, føler det er lettere enn 3 barn i baksetet sammeno_O

Nei, det stemmer ikke. De fleste biler tar tre stoler, det største problemet er de som har veldig "humpete" baksete.

Er det noen her som har tre barn i seter? Vi venter nr 3 og har fra før en forovervendt britax kidfix 2 og en bakovervendt besafe modular.

Jeg regner med vi må bytte ut besafen til fordel for en beltemontert og ønsker å bruke base til babystolen.

Er det noen som har tips til stoler som kan stå fint sammen? Bilen er forøvrig en volvo xc90.

I følge googling har Volvo xc 90 3 separate seter i baksetet, da går det nok fint. Google sier også over 140 cm bredde, det er ganske romslig.

Med tre barn har vi hatt både beltemontert og isofix-montert base til cybex aton 5 til baby i den ene bilen, britax babysafe med isofix-base. Vi har kombinert med 2*maxway, 1* maxway plus og en cybex zirona (isofix). Nå har vi besafe izi flex fix i-size fremovervendt til 7 åring, cybex zirona og maxway plus på hver sin side i den ene bilen, og to maxway i den andre. Begge bilene er litt under 140 cm brede i baksetet.

Jeg ser også at Volvo xc 90 har bakseter som kan justeres individuelt frem og tilbake. Seter som britax maxway plus, som kan monteres 1/3 utenfor kanten, gir en utrolig god fleksibilitet, og sammen med justering av baksetene klarer dere det garantert fint.

Back
Topp