Tre barneseter.. eg blir gal !!! Noen som har touran?

silli

Andre møte med forumet
Vi har tre barneseter.. to beltestoler og et babysete med isofix base. (til han i magen). Vi har egentlig bestemt oss for touran, da eg todde denne hadde tre isofixer.. men no sier de at den IKKE har det ? så da kan jeg jo ikke ha babysetet i midten.. MEN får man to beltestoler ved siden av hverandre i denne?? :anyone

Men kan du ikke feste basen med bilbelte da? Trenger jo ikke bruke isofix, dersom basen kan festes med begge deler.. :-)

Vi har Ford Galaxy (7seter),og den har isofix i alle 3 setene på midten.Har nå to beltestoler og en babystol,og det går kjempe fint :) Ikke isofix på de 2 bakeste da. Men slår du ned dem,så har du tidenes største bagasjerom ;) Tror jeg hadde fått plass til 2 simovogner pluss enda litt til ;)

Vi har Ford Galaxy (7seter),og den har isofix i alle 3 setene på midten.Har nå to beltestoler og en babystol,og det går kjempe fint :) Ikke isofix på de 2 bakeste da. Men slår du ned dem,så har du tidenes største bagasjerom ;) Tror jeg hadde fått plass til 2 simovogner pluss enda litt til ;)
ja har sett på den og :) men ligger litt over i prisklasse..

Jeg lurer også på hvilken bil jeg skal ha ! Kommer til å ha 3 bilstoler og har sjekket forskjellige biler, men vanskelig å vite hva som er best ?? Har lest at ford s-max (tror jeg den het) skal være bra??

Husker ikke om touran har 3 isofix seter, men kanskje ringe å høre med forhandler. Vi har akkurat kjøpt oss citroen grand c4, den har isofix i alle 3 og til og med i passasjer setet foran. :D Veldig fornøyd med plassen i bilen og comforten ikke minst.

Vet ikke med touran, men vi har Ford S-max og der er det 3 isofix seter bak. God plass i baksetet og stort bagasjerom. Anbefales! Vi har prøvd med 3 bilstoler bak, og det gikk veldig fint da.

Ford Galaxy og Ford S-max er bygget på samme understellet. Galaxyen er litt lengre og så skrår den ikke bak, så den har ganske mye større bagasjerom. I begge disse bilene er det suveren plass til alle seter i alle kombinasjoner ( det vil si, jeg har ikke erfaring med disse beltestolene med ekstra sidebeskyttelse, de blir kanskje for brede med 3 stk på siden av hverandre.)
Touran er betydelig smalere, og selv med tre separate seter er det mange ulike kombinasjoner som ikke lar seg gjennomføre. Noe av det mest plasskrevende er faktisk 3 beltestoler på siden av hverandre.

Vi hadde Galaxy, 2006 modell (altså den nye modellen), men var uheldige og hadde masse klatt med den. Vi solgte den og kjøpte helt ny bil i 2011 og er superfornøyd med byttet vårt. Vi kjøpte en typisk kassebil som er modifisert til personbil. Enkel, grei og stor. Setene på 2 seterad er benk, men ungene sitter jo i bilstoler og merker ingenting til det. I og med at setet er så flatt, står alle bilstolene rett opp og ned og stødig. Sete nr 6 og 7 henges opp på sidene eller skrues lett ut ved å løsne 2 muttere. I og med at di ikke legges ned i gulvet når di ikke er i bruk har vi et gigantisk bagasjerom. Vi får inn alt. Ski, akebrett, pulk, vogn og det vi kunne ønske av bagasje!
Bilen er forholdsvis smal, den ser ut som di har glemt å produsere halve rompa på den, har små hjul i forhold til størrelsen på bilen, ser egentlig ut som et lite misfoster.
Men dersom du, som jeg, ikke bryr deg om dette så får dere en suveren bil, god plass til folk og utstyr og ikke minst en stødig vinterbil! To skyvedører i sidene og innvendig åpning av baklula ( det er faktisk veldig greit når det står barneseter i 2 seterekke), bil med suveren sving og lett å parkere på smale plasser. Den har alt som trengs, f.eks ryggekamera og egen kjølesone bakerst i bilen.....
Den stygge gode bil selges ny for rundt 320 000 og heter NISSAN NV200 EVALIA

Husker ikke om touran har 3 isofix seter, men kanskje ringe å høre med forhandler. Vi har akkurat kjøpt oss citroen grand c4, den har isofix i alle 3 og til og med i passasjer setet foran. :D Veldig fornøyd med plassen i bilen og comforten ikke minst.

åh vi skal prøvekjøre denne i morgen.. tillat med isofix base med støttefot i midten og ?

Touranen har ikke 3 isofix nei.
Ford S max er en kjempefin bil, god plass og fantastisk å kjøre. Lånte en i helgen. Vi har forelsket oss i VW Sharan vi da, utrolig stor plass innvendig, pluss at du får den med 4 hjulstrekk, noe du ikke gjør med s-max. Men den er dyr da... men her blir det enten den eller s-maxen.

Back
Topp