Tre barn- hvordan går det?

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Lenge siden jeg har vært innom her.. Håper det går bra med aprilmammaene og barna:) Lurte bare på hvordan dere som har fått nr tre har det? ( lurer jo på hvordan alle dere andre har det og men..:)) jenta mi blir et år snart og så har vi storebrødrene på snart 4 og snart 6. Jeg må ærlig si at jeg er helt utslitt etter permisjonen og at overgangen til tre har vært enorm! Det rare er at jeg nesten synes det er verre nå enn i begynnelsen, kanskje fordi vi nå prøver å leve som om vi hadde to( som før) men så har vi tre.. Føler meg litt tatt på senga av dette, tenkte ærlig talt at det ikke kunne være såå stor forskjell. Er det noen som har noen erfaringer? Måtte bare få det ut. Litt vanskelig å innrømme for andre også, vi har jo valgt det helt selv! Og kan jo hende tida rundt 1 år er krevende men synes egentlig ikke at jenta vår er det, det er mer hele pakka...;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Syns det er mye større forskjell på å ha to enn 3! Har ei som blir 13 og en som blir 3, og begge er i hver sin trass :p Frøkna på straks 1 har et skikkelig temperament, så vi får virkelig kjørt oss om dagen. Nå er tiden fra de legger seg til vi legger oss, skinnhellig! Jobber bare 50 % frem til mars neste år, men jeg er utslitt mellom arbeidsdagene.
 
Takk for svar! Men du mener kanskje større forskjell på 3 enn 2..?eller synes du det er mindre overgang..?på en måte er det jo greit at mine er relativt tette i alder, har f Eks ikke skolen å forholde meg til før til høsten. Så to i ulik trass kan jeg se for meg er tøft! Angrer jo selvfølgelig ikke, perfekt meg 3 tenker jeg men slitsomt til tider!
 
Takk for svar! Men du mener kanskje større forskjell på 3 enn 2..?eller synes du det er mindre overgang..?på en måte er det jo greit at mine er relativt tette i alder, har f Eks ikke skolen å forholde meg til før til høsten. Så to i ulik trass kan jeg se for meg er tøft! Angrer jo selvfølgelig ikke, perfekt meg 3 tenker jeg men slitsomt til tider!
Var større forskjell på 3 enn 2 ja :p går litt fort i svingene noen ganger.... Var ikke tungt å få nr 2 for da var det 10 år mellom, og hun eldste klarte seg selv. Er vel heller 2 tette som er slitsomt. Mye krangling når mellomste er hjemme. Men de er jo også verdens beste venner når de er i godt humør :) De to minste deler rom, og de sover begge bedre sammen der :)
 
jeg har 3 minste er 7mndr, men kan levende forestille meg om noen mndr at det blir litt mer slitsomt når minste blir mer aktiv, og litt mer hektisk i hverdagen når alle 3 skal på skole/bhg/dagmamma..
mine er 9år,3år og 7mndr. han eldste klarer seg selv, men er mye å følge med ang venner,fritidsaktiviteter,lekser,bursdager osv og så vil jeg så klart ha litt tid med han også :)

og 3åringen min er ganske så rampete og litt sjalu i tilegg så det tar litt på, mn satser på bedre tider, tida går så fort uansett så brått er dem på skole alle 3 ;)
 
Back
Topp