Treåringen klikker seg løs fra bilstolen :s

En tråd i 'Utstyr til foreldre og barn' startet av Neidajoda, 19 Jun 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Neidajoda Elsker forumet Marsboerne 20 18 FebbisBebbis2021 ❄️

Treåringen har to ganger i dag klart å klikke seg løs fra bilstolen. Ene gangen var det jeg som hadde festet den, så jeg vet den var festet skikkelig. Og jeg så ham trykke ned knappen og komme seg løs.

Nå er vi jo livredd for at han skal gjøre dette mens vi kjører, og uten at vi merker det.

Vi har en flett ny Axkid one, som har fått veldig god omtale og bestått alle sikkerhetstester.

Noen som har opplevd lignede og har råd?

2. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

3. Mia_mini Elsker forumet

Vår tar av seg beltet selv og kan åpne bildøra i tillegg.
    Er ikke annet å gjøre enn å prate med henne. Få henne til å forstå at det ikke er trygt og greit å gjøre det, og ellers bare følge med når det skjer.

4. Veivalsa Forumet er livet Marshmallows2021 Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Axkid har vel også noe sånn ekstrautstyr som kan monteres for å si ifra om beltet åpnes, men ingen erfaring selv.
    Har du bilstolspeil? Isåfall kan det stilles inn så du ser beltespenna.
    Jeg er i utgangspunktet ikke stor fra av straff/belønning men i noen tilfeller kan det faktisk fingre. Hva med en type belønning etter bilturen dersom han ikke har åpent beltet? Typ litt rosiner, blåbær, èn nonstop eller noe annet han liker! Det er ikke den ultimate løsningen men om ikke noe annet fungerer er det kanskje en mulighet akkurat nå.
    Man kan jo også følge med og stoppe bilen hver gang beltet åpnes, men det er litt styrete og særlig om man har en baby som kanskje våkner eller blir urolig når bilen stopper i tillegg.

5. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Vi stoppet.

Forklarte at vi ikke kunne kjøre noe sted og ikke dra på feire til bestemor, ut av bilen, turen slutt. Kan ikke kjøre om h*n løsnet selen. Med nr 2 og 3 brukte vi søsken som sladrehanker.

Det ga seg fort.

Man fikk i alle fall den tiden kjøpt en klemme til å sette på selen som ekstra sikkerhet, men den byter med den internasjonale regelen om at i krise skal en alltid vite at en løser selen med en hånd på den røde knappen.

Del denne siden