treåring i beltestol???

løgndetektoren

Glad i forumet
Er en treåring stor nok til beltestol?

Så beltstol har ikke noe med lengde på barnet bare vekt? Jeg har så lite peiling på beltestoler. Sambo vil ha gutten over i fremovervendt beltestol når han blir 3. 

Jeg ville brukt det bakovervendte setet til det ikke passet mer, og så gått over til beltestol.
Mini her har en kg å gå på før han har vokst ut av setet sitt, og etter det vurderer jeg å kjøpe en beltestol, ja.. Kommer jo litt an på når det er da, for planen var bakovervent til han ble fire.

Jeg har beltestol til min 4 åring.. Men mener du bare en sånn pute????
For det vil jeg virkelig ikke anbefale når de er så små.. For de sovner jo i bilen osv.. Så best med ryggstøtte og sånne støtter på siden av hodet... :D

Kg er avgjørende, men stol anbefales til de er 4 år.

fant noen retningslinjer her. :http://www.dinside.no/302759/de-nye-barnesikrings-reglene-i-et-notteskall

vår gutt ble 15kg i sommer... og er da for tung for fremovervendt stil med integrerte seler... i ene bilen vår må vi ha fremovervendt, så da ble det heller beltestol..

ORIGINAL: Kineblomst

For det vil jeg virkelig ikke anbefale når de er så små.. For de sovner jo i bilen osv.. Så best med ryggstøtte og sånne støtter på siden av hodet... :D

Nei mener sann stor med ryggstøtte. Sambo tenker fremover til når nyebabyen skal ta over  britax setet. Da vil han ha gutten over i beltestol. Han er jo snart lang nok til beltestol nå. Ifølge lengdekravet. Men ikke tung nok.Liker å han han bakovervndt. Siden jeg vet det er tryggest

ORIGINAL: tutekoppen

ORIGINAL: Kineblomst

Nei mener sann stor med ryggstøtte. Sambo tenker fremover til når nyebabyen skal ta over  britax setet. Da vil han ha gutten over i beltestol. Han er jo snart lang nok til beltestol nå. Ifølge lengdekravet. Men ikke tung nok.Liker å han han bakovervndt. Siden jeg vet det er tryggest

Jeg ville nok ventet til han var tung nok ja.... Min er er både lang og tung for alderen. Så hun fikk det når hun var 3 1/2 år :D

har hørt (men vet ikke om d stemmer) at d er tryggere å sitte i beltestol enn å sitte i fremover vendt bilstol hvis barnet er over 15 kg. men seff er bakover vendt tryggest lengst mulig[;)]

Vet du hva,vi har vært på jakt etter ett nytt sete til to åringen vår...prøvde mange men alle setene med 5 punkt sele ble for små...og da vi fant ett som passet ble ikke selene lange nok[8|] men han veier 20 kg og er rundt 95 cm lang..så vi ble annbefalt å bruke belte... jeg fikk klump i halsen... og sa men han er jo så liten...Ialder ja sa de andre og lo....

Så dra til nærmeste forhandler og prøv litt seter hør hva de har å si,de som har peiling...trenger ikke å kjøpe sete der,men råd er gode å få[:D]

Vi kjøpte beltestol i sommer, da var Casper 3 år og 3 måneder. Hadde bakovervendt Akta Graco duologic, men på tur til Arendal i sommer gråt og sutret han de siste to timene i bilen. Dette pleier han aldri å gjøre, og vi fant ut at han ikke lenger satt behagelig i bilstolen sin. Fikk gnagesår på skulderen av de integrerte beltene, og bena hans ble vel mye bøyd. Dette hadde vi ikke merket noe til tidligere, men så hadde vi ikke kjørt så lang biltur siden vinteren heller da..

Det første vi gjorde da vi kom til Arendal var å dra på Barnas Hus og kjøpe bilstol. Siden han veide 16,5kg og var 100cm høy ble vi anbefalt å kjøpe beltestol nå, selv om vi hele tiden hadde tenkt til å ha han bakovervendt til han var 4 år. Valget falt på et Britax Römer sete med isofix. Det var ganske dyrt, men vi ville ihvertfall ha med isofox når det først skulle være en beltestol.

Både vi og pjotten er kjempefornøyde med det nye setet, og dersom man allikevel av en eller annen grunn må kjøpe ny bilstol når barnet er 3 år, ville jeg nok kjøpt en beltestol (ikke slike "billigstoler" fra f.eks OBS da...), dersom barnet er både langt og tungt nok! [:)]

Her har guttungen på 2 år og 8 mnd sittet femmovervent i noen mnder da han er lang og stor for alderen. Nå er han 107cm lang og 20kg tung.

Alexander får ny beltestol iløpet av noen uker. Han ble 3 år i august.

Han har vokst ut av det bakovervendte, 17,5 kg og 104 cm [:)]
(Trodde også at det skulle holde til han var 4)

Back
Topp