Travelt eller stille på fødeavdelingene?

Ja stress er drepen for ammingen. Og det skal ikke mye til før baby blir påvirket. Lærte det godt sist gang! Men det som er kjekt er jo at jeg da vet hva jeg kan gjøre denne gangen, og nå gleder jeg meg til å amme :D
Takk takk :)
Har du født enda eller er du fortsatt på overtid?
 
Forrige gang jeg fødte stod det opp og ned i mente hvor "farlig" det var å føde ved KK i Bergen. Jeg var utrolig nervøs og redd for å skulle føde i de "forferdelige" helgene man i følge mediene skulle unngå. (Som om man i fleste tilfeller har et valg...) Jeg opplevde derimot å møte helsepersonell som så meg, fulgte meg opp og gjorde alt for at jeg skulle få en god opplevelse. Jordmor gikk inn og ut frem til pressriene nærmet seg, men følte meg alltid godt ivaretatt. Så regner med at det blir like bra denne gangen til tross for at det kan bli travlere nå som jeg føder om sommeren i motsetning til vinter forrige gang.
Det jeg ikke likte i det hele tatt var barsel etterpå. Det ble jeg ignorert av travelt helsepersonell, sure var mange og, og lite tid til amming og annen veiledning. Denne gangen skal jeg være forberedt på å klare meg selv under barsel (har jo litt erfaring denne gangen). Men! Jeg skal også være krevende når det gjelder, på den måten at jeg tolererer ikke å bli avvist eller ikke få den hjelpen jeg ber om. Opplevelsene fra forrige gang gjorde at jeg i denne omgang gruet meg mer til barsel enn til fødsel! Og det synes jeg sier noe....

Jeg har født i juli på kk i 2010, under fødsel var alt bra, men barsel er ikke noe å skryte av der dessverre.. men de har ammepoliklinikk i underetasjen, så man kan kontakte de om det trengs:)

Fødte nr 2 i september 15, såg knapt noe til personalet når jeg lå på barsel, de kom kun de få gangene jeg ringte på, så greit å være forberdt på å klare seg en del alene, så blir man ikke skuffet:)
 
Eg og hadde ikke en god ammeveiledning første gangen på kk. De bare tok tak i puppen og puttet den i munnen på babyen min. Spurte ikke om det var greit. Stressnivået var skyhøyt ( tidligere voldtektsoffer). Hadde bare et par dråper melk når eg pumpet. Fikk bare sukkervann når hun skreik etter mat. Husker eg var så fortvilt for hun skreik nesten hele tiden og eg hadde ikke melk. Klarte tilslutt å trumfe igjennom å reise hjem en dag tidligere. Det første eg gjorde var å gi hun morsmelkerstatning, og då roet hun seg og sov godt. Dagen etter hadde eg masse melk.

Andre gangen fikk eg velge. Ingen stress og melken kom etter fødsel.

Merker angsten kommer litt krypende denne gangen også. Håper det ikke blir som første gangen. Men prøver å tenke at fikk det til sist gang og klarer det kanskje bedre denne gangen.


Husk at de har ammepoliklinikk der i underetasjen:)
Jeg fikk hjelp der nå sist, melken kom så sent, og de på basel ville gi han flaske med en gang, men jeg ville få til amming, denne gangen kommer jeg til å eventuelt be om mme på kopp frem til melken er kommet:)
 
Er det noen som vet hvordan det er på Ullevåll nå?
 
Last edited:
Fødte på KK sist mandag, da jeg ringte var det åpent på storken og føde 1, fødestuene på føde 2 var stengt.
Fødselen min gikk fort, så jeg hadde med meg jordmor hele tiden. Fikk tilbud om familierom, men siden far reiste hjem samme kveld tok jeg heller dobbeltrom. Ble to netter, og var alene på dobbeltrommet. Dette var da barsel på storken, de jeg snakket om sa det var mer travelt på føde 1 og på barsel. Så det er mer som normalt.
 
Noen som har født på SUS de siste dagene/ukene og vet om det er rolig eller travelt på føden der?[emoji12] Har termin i morgen.
 
Det ble fullt på Ahus natt til mandag. Ble sendt til riksen.
 
Jeg fødte på St.Olavs 13.6, da var alle rom og alle senger på barsel fulle, så vi måtte sove første natt på føden, uten seng til barnefar og lille. Rimelig kaos. Det var ikke en ledig seng å oppdrive. Barnefar måtte sove i stol. :p Dagen etter var barsel fortsatt full og noen måtte inn og føde, så da måtte vi inn og ha romdeler på en annen fødestue med et annet par :p Så der fikk vi kanskje 2x5 m å "boltre" oss på. ;) Men ble sendt på barsel noen timer etterpå, så det gikk fint. :)
 
Det ble fullt på Ahus natt til mandag. Ble sendt til riksen.

Ånei, jeg skal også til Ahus :nailbiting: Overtidskontroll på tirsdag, håper ting har roet seg litt på Ahus før baby kommer, kjipt å måtte bytte sykehus når jeg er så innstilt på Ahus og lystgass. Har de barselhotell på riksen?
 
Ånei, jeg skal også til Ahus :nailbiting: Overtidskontroll på tirsdag, håper ting har roet seg litt på Ahus før baby kommer, kjipt å måtte bytte sykehus når jeg er så innstilt på Ahus og lystgass. Har de barselhotell på riksen?
Håper du kommer inn der ja! Det fylte seg plutselig opp da vi måtte inn.
De har kun to familierom på riksen. Jeg måtte ligge på tomannsrom, så det var litt kjedelig å ikke ha pappaen der. Men veldig fornøyd med riksen ellers, da :)
 
Fødte på St. Olavs 25.juni og da var alle fødestuer fulle. Vi var heldige å fikk flytte over på sykehushotellet etter noen timer :)
 
Fødte på ahus 4 juli. De hadde ikke ledig fødestue da jeg kom inn, og siden jeg allerede hadde 7 cm åpning måtte vi bli der på et "familierom". Der var det heller ikke tilgang på noen smertelindring, ikke lystgass, epidural etc. Håper andre slipper den opplevelsen :(
 
Back
Topp