Trassalderen er her... yajj!

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Startet for fullt denne uka. Plutselig har det skjedd en forandring hos mini.
Han var syk forrige uke..kastet opp og var sjaber i formen. Var da hjemme og fikk både mamma og pappa for seg selv i nesten 5 dager. Denne uka var det tilbake i barnehagen igjen, men makan til grinete unge før og etter barnehagen skal man lete lenge etter. :confused:

I tillegg er både jeg og gubben syke (noe influensa lignende greier) selv om vi er nogenlunde oppegående i formen. Vi har begge vært på jobb og skole hele uka, men er da naturlig nok ganske slitne på kvelden når vi kommer hjem og på morgene når vi må stå opp i 06-07 tiden. Men her møter vi ikke mye sympati fra en liten rakker. Og om han ikke får viljen sin så legger han seg ned på gulvet og gråter og roper (for det er visst veeeldig synd på han at han ikke får leke med komfyren f.eks.). Kjenner at jeg må lete i hver minste krok for å samle opp nok tålmodighet..

Når jeg drar for å hente han i barnehagen har han begynt å løpe i motsatt retning når han ser meg. Han tar to skritt mot meg og strekker armene opp før han etter 2 sekunder kommer på at, nei.. forresten, jeg gjør det motsatte.
Har jo følt litt på det, og tenkt at de i barnehagen må jo tro jeg er en slem mamma, når ungen løper i motsatt retning når jeg kommer for å hente han :P
Og når jeg spør om han er sånn der så er svaret nei. Men de kunne berolige meg med at denne type oppførsel var helt normal når han er i denne alderen. Og at det var naturlig å starte trassen hjemme i kjente omgivelser først.. deretter vil også denne type oppførsel komme i barnehagen (i litt mindre grad da kanskje).

Jaja.. så er vel trassalderen offisielt i gang da *sukk*
Heldigvis har vi og mange gode øyeblikk med latter og kos, og for en stakket stund så er alle tanker om trass glemt :) hehe.. de har oss jaggu rundt lillefingeren! :P

Flere som har det sånn? ;)

Kjenner igjen litt av det men heldigvis er snuppa veldig opptatt av å komme til meg vis det er noe og vil helst dra meg overalt når jeg først er hjemme :p Men hvordan de hjemme har det vet jeg heldigvis lite om :p

En bestemt liten herremann her også:p
Trøst deg med at dette er INGENTING i forhold til 3 års trassen!:p:confused:

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vet du, det samme har skjedd her etter lillegutt var syk. Tror ikke hån tålte all den tiden og oppmerksomheten sammen med oss:P Han blir så frustrert når han ikke får leke med støvsugeren som står i boden, eller når han ikke får lov å holde på med tlf våre.
Kan ikke ta den frem og svare på mld engang før levenet bryter løst:P I bhg er han "snill som et lam"...Han har også begynt å hyle alt han greier når han blir frustrert. Kjenner man kan bli litt svett ja, for å si det mildt...Men han roer seg heldigvis fort, så kunne vel vært verre:)
Vi får trøste oss med at dette er normal og sunn utvikling hos våre små:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Huff, den tanken har slått meg. At det må være mye mer utfordrende..:-:

Så er bare å glede seg mener du :p

Er slik her også:p
Jeg føler det er fordi vi er kjedelige:p for mi er heller ikke slik i bhg. Gjør litt godt å vite det da;)
Føler det har komt seg litt i det siste igjen, og hun virker både blidere og mer fornøyd:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Haha, storebror har vært sånn siden samme alder som våre små, og han holder på fortsatt :-P
Og nå er frøkna igang og :-P

Herlige dager :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Her tror jeg han kjeder seg om dagen, for nå er han i toppform etter mye sykdom, og jeg er en smule redusert pga sykdom og svangerskap :p Gjør alltid det som ikke er lov, og det lyser nesten faenskap av han når han først starter. Er sånne dager jeg teller timer og minutter til leggetid :p

Her tror jeg han kjeder seg om dagen, for nå er han i toppform etter mye sykdom, og jeg er en smule redusert pga sykdom og svangerskap :p Gjør alltid det som ikke er lov, og det lyser nesten faenskap av han når han først starter. Er sånne dager jeg teller timer og minutter til leggetid :p
Haha, unnskyld at jeg ler:) Ser han bare så innmari for meg når du skriver at det nesten lyser faenskap av han-hehe:) Har hatt noen dager her og i ny og ne hvor jeg har tellet ned til leggetid:P Da har han gjerne vært fryktelig "sur" omtrent hele dagen :P

jammen godt å lese at det ikke bare her.
Her er det hyl og skrik bestandig hun ikke får det som hun vil, noe som begynner å bli ganske ofte :p

Back
Topp