Trassalder igjen

Mamma-03-06-13-17

Forumet er livet
Jada, nå er vi inne i en trassperiode igjen. snakk om å vere lemen[&:][&:]
Så sur, hissig og fantete til tider[8|] Det ER travelt. Huff og huff...Håper det går like fort over[;)]

Uff ja, sånt er slitsomt.[&o]

Det går ganske greit her for tiden. Hun prøver seg innimellom, prøver å få viljen sin osv., men det er ikke sånn ille som det har vært i perioder. Rundt 2-årsalderen var det aller værst her såvidt jeg kan huske.

Jentene har litt rivalisering her for tiden da. Isabelle har det mest sånn at hun absolutt vil ha ting FØRST, f.eks. få grøt først om morgenen (uavhengig av om hun egentlig er spesielt sulten). Vesla er sånn at hvis Isabelle setter seg i fanget mitt, da kommer hun og skal absolutt prøve å ta over plassen. Hun som er sjalu nå.[:-] For det meste er de heldigvis gode venner nå.[:)]

Her svinger det veldig, men akkurat nå er vi inne i en fin periode *bank i bordet* [:)]
Hadde aldri trodd at 3-åringer kunne bli SÅ ufordragelige, innimellom [:'(] Tenåringer er ittno i forhold (jeg jobber på u-skole) [:D]

ORIGINAL: Greit!

Her svinger det veldig, men akkurat nå er vi inne i en fin periode *bank i bordet* [:)]
Hadde aldri trodd at 3-åringer kunne bli SÅ ufordragelige, innimellom [:'(] Tenåringer er ittno i forhold (jeg jobber på u-skole) [:D]

Godt å høre![:D] (men det kan jo hende at tenåringer er som treåringer, at de er greiere ute i skole/barnehage enn de er hjemme[;)])

Det jeg egentlig gruer meg mest til med tenårene er at da kommer de jo til å begynne å være ut om kveldene, uten mamma...[:o][&:]

ORIGINAL: Glad70

Godt å høre![:D] (men det kan jo hende at tenåringer er som treåringer, at de er greiere ute i skole/barnehage enn de er hjemme[;)])

Det jeg egentlig gruer meg mest til med tenårene er at da kommer de jo til å begynne å være ut om kveldene, uten mamma...[:o][&:]

Jeg kommer til å vere nervevrak[&:][8D] kommer iallfall til å passe godt på, og vere tilgjengelig hvis de treger å hentes osv[:)]

kremt!!!!!! nå er sikkert du en lærer de syns er OK da....... vent til du er mamma te en før du sier sånt [8D]
nå tipper jo jeg vi henger på babyverden til de er konfirmanter... så vi får høre om du sier det samme fortsatt da[;)]

ellers er vi bank i bordet her og, eller han er.. men ho høna i midten er noen ganger direkte motbydelig!!!!!

Constanse er stort sett veldig grei om dagen.. Meeen jeg synes hun har blitt veldig skjør/sår... tåler lissom ingenting... gråter for det minste.. sånn trist gråt lissom.. [8|][&o]

har enda ikke hatt noen trassalder på småen jeg, selv om han har noen episoder av og til. du får bare kline på deg gliset og brette ned tålmodigheten når det står på [;)]

Nå har jeg nettopp vært gjennom en j*vlig "slosskamp" med Eline [:(][:(]
Er helt i sjokk jeg, hun har aldri vært sånn før..Det hele begynte med at jeg tok på henne hettejakke i steden for genser[&:][&:] Og jeg var bestemt på at hun skulle ha jakka som jeg hadde tatt på. Fy fader....[:(][:(][:(][:(][:(]

ORIGINAL: 2*barnsmor*25

Er helt i sjokk jeg, hun har aldri vært sånn før..Det hele begynte med at jeg tok på henne hettejakke i steden for genser[&:][&:] Og jeg var bestemt på at hun skulle ha jakka som jeg hadde tatt på. Fy fader....[:(][:(][:(][:(][:(]

Hvis jeg hadde tatt på Isabelle noe som helst... ja, nei, det skjer ikke, det hadde hun aldri gått med på.

Men uansett, vi har våre feider her også, om hva hun skal ha på seg. I hvertfall det som går på hva som passer til årstiden, der må jo vi foreldrene bestemme.[;)]

Hvis jeg hadde tatt på Isabelle noe som helst... ja, nei, det skjer ikke, det hadde hun aldri gått med på.

Men uansett, vi har våre feider her også, om hva hun skal ha på seg. I hvertfall det som går på hva som passer til årstiden, der må jo vi foreldrene bestemme.[;)]

Hun var helt hysterisk, så til slutt lot jeg henne gå. Hun gikk opp på rommet sitt og tok på seg en genser, MEN hadde hettejakken utenpå[;)] så hun skjønner jo hvem som bestemmer[8D][8D]

ORIGINAL: Ihne

Jeg kommer til å vere nervevrak[&:][8D] kommer iallfall til å passe godt på, og vere tilgjengelig hvis de treger å hentes osv[:)]

Ikke snakk, jeg har 3 gutter[:-][:-][:-][:-][:-][:-]
og jeg vet hvordan sambo var[8|][&:]

Ikke noe bedre med jenter. De sitter jo på med de gææ'rne guttene... Og jeg vet hvordan jeg var. Jeg var verdens snilleste som barn, så det måtte jeg jo selvsagt ta igjen når jeg ble tenåring. Og som tenåringer flest trodde jeg jo at jeg var udødelig.[8D]

Back
Topp