Trassalder ENNÅ???

lissom

Forumet er livet
Er det noen av deres unger som er i trassalderen ennå? Jeg synes Marie begynner å bli slitsom, hun hyyyyler og spytter (sikler vel egentlig) og er kjempesint hvis hun ikke får det som hun vil... Og det skjer hver eneste dag, spesielt når vi skal spise middag... Jeg trenger å enten høre at noen andre har det sånn også, eller få noen gode råd så det kan bli slutt på det, of rdet er skikkelig slitsomt nå...

huff....det høres slitsomt ut[:(]
her går ting veldig greit, å syns vel egentlig ikke at han har hatt noen alvorlig trass noen gang egentlig (sikkert ikke det du vil høre nei..)men de gangene han blir helt tullball her, så blir det timeout - å det funker stort sett veldig bra...

Håper det løser seg for dere snart iallefall - at det er en periode som er på hell[:)]

Så heldig dere er nummer1(:[:)] 
Vi har prøvd med timeout her også men hun bare hyler og sikler, og hun kan sitte til evig tid uten at det hjelper noe som helst.

Og så må jeg jo legge til at når hun er i GODT humør så er hun verdens herligste med den deiligste latteren dere kan tenke dere[;)]

ORIGINAL: lissom

Så heldig dere er nummer1(:[:)] 
Vi har prøvd med timeout her også men hun bare hyler og sikler, og hun kan sitte til evig tid uten at det hjelper noe som helst.

Og så må jeg jo legge til at når hun er i GODT humør så er hun verdens herligste med den deiligste latteren dere kan tenke dere[;)]

disse barna kan helt klart være begge deler når det gjelder humør ja[;)]
men ang time-out, så var min også ekstrem til å stikke av fra der han skulle sitte de første par gangene, men det er da det gjelder å være utholdende som foreldre[&:]
lykke til iallefall, å så klart er jeg helt sikkert på at skjønne jenta di er verdens herligste det meste av tiden[;)]

Off, ja jeg synes vi har vært tålmodige i to år, men timeout funker bare virkelig ikke! [&:]

ORIGINAL: Minimeg

Har trass dager her også, der alt er nei, nei nei. Og ikke klarer han noen ting, og må ha hjelp til alt. Samt ekstremt masete.

Men ikke spes sint heldigvis, det er han sjeldent.
signerer denne bortsett fra at hun her kan bli skikkelig sint innimellom. Men er lenger å lenger imellom trassen heldigvis.

Her er det trass for alle penga og. Etterhvert begynte han å slå når han ble sint og. Prøvde å snakke med han og forklare, men ingenting hjalp. Til slutt begynte vi med at hver gang han slo tok vi vekk en av lynet bilene hans for hvert slag og la de i en eske på toppen av skapet i stua. Hvis han hadde vært veldig snill en dag eller gjorde noe fint/snilt så fikk han en bil igjen. Gikk ikke mange dagene før han fattet cluet, og nå slår han ikke lenger.... Resten av trassen har vi ikke fått bukt med ennå...

Er mer trass med synlig vilje på en måte.. han vil helst bestemme selv. Frøser å retter tunge når vi rettleder ham... Får en advarsel da og da slutter han for ellers blir det timeout i trappa.
Men totalt sett er ting mye bedre enn før.. bedre kommunikasjon og forståelse.

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Her er det trass for alle penga og. Etterhvert begynte han å slå når han ble sint og. Prøvde å snakke med han og forklare, men ingenting hjalp. Til slutt begynte vi med at hver gang han slo tok vi vekk en av lynet bilene hans for hvert slag og la de i en eske på toppen av skapet i stua. Hvis han hadde vært veldig snill en dag eller gjorde noe fint/snilt så fikk han en bil igjen. Gikk ikke mange dagene før han fattet cluet, og nå slår han ikke lenger.... Resten av trassen har vi ikke fått bukt med ennå...

det var jo kjempelurt [:)]

Hender her i huset også, mye humørsvingninger på snuppa vår.. hehe[8D]

Men du skriver det skjer mest ved middagstid.. kan det være at hun er veldig sulten? Gi henne litt å spise før middag, og se om det kan hjelpe? Hvis det er en stund før maten er ferdig...

Nica: Tror ikke hun er veldig sulten, virker mer som hun ikke er sulten i det hele tatt.... Men skal absolutt prøve ut å gi henne litt før, bare for å se!

Dere andre; Godt å høre at det ikke bare er her det er trass[;)]
Og Tjukkebollepus, det var jo lurt! Men har liksom ikke noe vi kan ta vekk...

[:-]Har av en eller annen årsak sluppet unna trassing her i huset! Venter jo stadig på at Michael skal komme i trassalderen ,for han har ennå ikke kommet dit han heller!! Alexander er like rolig og snill som storebroren ,så jeg føler meg utrolig HELDIG!![:D]

ORIGINAL: MICAmor

[:-]Har av en eller annen årsak sluppet unna trassing her i huset! Venter jo stadig på at Michael skal komme i trassalderen ,for han har ennå ikke kommet dit han heller!! Alexander er like rolig og snill som storebroren ,så jeg føler meg utrolig HELDIG!![:D]

BLÆ!!!!![:'(]

[8D][:D]

Ignorering er også noe som kan funke, men da må du klare å gjennomføre det. [;)]

ORIGINAL: Nica

Ignorering er også noe som kan funke, men da må du klare å gjennomføre det. [;)]

Ja, det har vi også prøvd, måtte gi opp det også... Vi har ei STA ei[;)]

Hehe, da må dere bare være enda staere! [;)]

Hehe, da må dere bare være enda staere! [;)]

Ja, det må vi kanskje[8D]
Men faktisk, de siste dagene har gått veldig bra! Tror det hjelp bare å si det til noen[8D] Hehe. Nyter det så lenge det varer[;)]

off veit akkurat hvordan du har det... guttorm blei skikkelig ille etter han begynte i bhg. men han har har hatt trass siden han var 1,5 år og det blir jo på enkelte måter verre...
med han her har jeg måtte oversett han å når det ikke går er det 3 advarsler så er det tid på rommet til han roer seg, men han er ille... slår, kjefter, surer, babysnakk, frekkhet osv. sliiiiiitsomt!!!

Back
Topp