Trassalder eller søskensjalusi?

Goilljentan 06 og 09

Elsker forumet
Her sliter vi om dagen..
JK er 3 år og etter at farfaren døde i juni var vi ganske slappe med og holde regler og timout.. Etter M kom til så har det gått over alle forhåpninger, vi trodde det at JK kom til og bli ganske sjalu med tanke på at det hadde bare vært henne.. Men vi har egentlig ikke merket noe av søskensjalusien i grunn litt men ikke mye..
Men problemet startet i desember med at hun begynte og være ufin i munnen,sier vi nei så er det med armene i kors og skikkelig sur ansikt jenta legger på seg..Timeout plassen har vi sett til og være ute i gangen i trappa, noe som fungerer ganske fint..
Dagene hennes går jo til at hun er i barnehagen fra kl 7 til 3(da jeg ikke har førerkort enda må hun begynne så tidlig) kommer hjem og vi har middag  ca 16.30,etter middag er det kvalitetstid med lek,lesing av bøker osv og bading og kveldsmat..Hun ber selv om at hun vil legge seg kl 19..Men så begynner det når vi har lagt oss og sovnet..Mellom 24 og 04 så setter hun i gang med trass-skriking,vi er dumme,hater oss osv..Vi snakker rolig til henne og sier det er natta nå så vi må sove..Da er det at hun vil opp i senga sammen med oss( vi har begge jentene på samme soverom som oss til vi blir ferdig med kjelleren, men det tar TID)Vi vet ikke hva vi skal gjøre for og få en stopp på dette, vi blir jo utkjørt alle 4 når hun holder på slik HVER NATT..

Hva tror dere?

Her opplevde vi søskensjalusien sånn at hun ble veldig sint og voldelig mot lillebror. Slå, beit og kleip han og sånn.
Sier ikke at dere ikke opplever søskensjalusi, men det høres kanskje litt mer ut som trass? Slitsomt uansett hva det er, håper det går seg til for dere! [:)]

Ja trassen er der ja og holder en knapp på at det er trass.. Hun er ikke slem med lillesøstra si, men det virker så det er meg hun vil "straffe"på en måte

Det er vanlig å rette sjalusien mot mor, når en får søsken, har jeg lest... Jeg tenker at det er en reaksjon på babyen, og så en dose trass i tillegg. Huff, håper det går seg til raskt! Det høres ut som dere takler det som best dere kan ihvertfall!

Barn får jo innimellom en forsinket reaksjon på ting. De føler noe, men kan ikke beskrive/sette ord på det, og da kommer det gjerne til uttrykk på ulike måter.

Her har jeg nettopp vært gjennom det sammen, og det varte ganske lenge[&o] Tror det meste var trass, men og litt reksjoner på meg med ny kjæreste og barnefaren osv... Trassen var der, bare mer sinna. Vondt og utrolig slitsomt mens det pågikk, men jeg bøyde IKKE etter Selv om det kostet meg noen tårer og...

Nå har vi (bank i bordet) hatt noen veldig fine dager og netter etter nyttår!!![:D] Håper det ordner seg fort for der, men har troen på å være konsekvent![:)]

Glemte å si at at det tok en måneds tid før reaksjonen på lillesøster kom her i heimen. I starten var alt bare fryd og gammen..

ORIGINAL: papayamammaen

Glemte å si at at det tok en måneds tid før reaksjonen på lillesøster kom her i heimen. I starten var alt bare fryd og gammen..

Akkurat samme her...

ORIGINAL: Skrållan

ORIGINAL: papayamammaen

Akkurat samme her...

Back
Topp