Trass

SB93

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Flere som har juli barn som er enormt trassene om dagen? Har ei på snart 15 mnd som griner så fort hun ikke får viljen sin! Skriker, griner og kaster seg ned på gulvet. Det å bytte bleie blant annet er en kamp... hun vil bare gjøre som hun vil og blir utrolig sint dersom hun ikke får det. Prøver og avlede med leker osv. Det hjelper til en viss grad men js.. kjenner at mammahjertet fortviler.... Flere som har det som oss om dagen og som har noen gode råd?..

Kan legge til at hun er blid som ei lerke ellers! I barnehagen og så fort vi er med andre er hun kjempe blid og fornøyd! og så fort vi kommer hjem blir hun sint når hun ikke får viljen sin helt..

Det er sikkert ikke det du vil høre, men det er helt normalt. Jeg er av den oppfatning at det er galt å kalle det trass, for det er bare testing av grenser og det er slik barnet finner sin plass i sin foreløpige lille verden. De bruker oss, som de er mest trygge på, til å "eksperimentere" og teste ut med, og det er derfor viktig at reaksjonene de får er ekte, men også gjennomtenkte. Vær konsekvent, men forsøk i det lengste å være rolig og tålmodig, så vil du mest sannsynlig bli belønnet med et barn som føler seg enda tryggere fordi hun vet mer om hva som er ok og ikke. [emoji4]

Det er sikkert ikke det du vil høre, men det er helt normalt. Jeg er av den oppfatning at det er galt å kalle det trass, for det er bare testing av grenser og det er slik barnet finner sin plass i sin foreløpige lille verden. De bruker oss, som de er mest trygge på, til å "eksperimentere" og teste ut med, og det er derfor viktig at reaksjonene de får er ekte, men også gjennomtenkte. Vær konsekvent, men forsøk i det lengste å være rolig og tålmodig, så vil du mest sannsynlig bli belønnet med et barn som føler seg enda tryggere fordi hun vet mer om hva som er ok og ikke. [emoji4]
Kunne vel tenke meg at det var rimelig normalt... egentlig godt å høre at det er normalt så er vi hverfall ikke alene med det! Det er utrolig fortvilende men må jo bare prøve og være rolig og tålmodig! Tusen takk for svar:)

Kunne vel tenke meg at det var rimelig normalt... egentlig godt å høre at det er normalt så er vi hverfall ikke alene med det! Det er utrolig fortvilende men må jo bare prøve og være rolig og tålmodig! Tusen takk for svar:)
Jeg tenker kanskje det kan være en reaksjon på bhg start også? Han har vært rimelig hissig noen dager her også. Men heldigvis ikke mange ennå :p men det har vært dager med lite søvn og sikkert sliten etter bhg

Ja kan jo hende, men hun er litt sånn i dag også...:p uff.. får håpe det bare er en periode!

Min er litt slik og. Det nye er å kaste ting på gulvet og prøve å få meg til å plukke det opp med å sutre.
Kan og bli kjempe sint når jeg legger han ned for å bytte bleie for han vil bare stå. :)

Jeg synes det ikke er riktig å kalle det trass ennå, de begynner bare å oppdage sin egen vilje.
Her uttrykkes viljen høylydt, han kan bli fryktelig sint eller lei seg hvis han ikke får det han vil ha. Han kan også finne på å slå meg i fjeset hvis jeg fjerner ham fra noe han vil ha eller gjøre. Når jeg følger opp med å sette ham ifra meg og gå litt unna blir han såååå lei seg og må ha en kos. Tullebukken min. <3

Han er mye mer grinete rundt meg enn i bhg eller besteforeldrene. Festlig.

Kanskje jeg kalte det feil når jeg kalte det trass da. Beklager hvis folk tok det feil, men vanskelig å sette et annet ord på det.

Men godt å se at det er flere som har det sånn. Veldig frustrerende så håper det går over snart.

Kanskje jeg kalte det feil når jeg kalte det trass da. Beklager hvis folk tok det feil, men vanskelig å sette et annet ord på det.

Men godt å se at det er flere som har det sånn. Veldig frustrerende så håper det går over snart.
Vilje, er vel ordet du leter etter. :) Tor alle skjønner hva du mente. Alt er faser, det er bare å minne seg selv på at dette går over. Så får vi noe verre om litt, jippi. ;)

Vilje, er vel ordet du leter etter. :) Tor alle skjønner hva du mente. Alt er faser, det er bare å minne seg selv på at dette går over. Så får vi noe verre om litt, jippi. ;)
Er vel noe med det:)

Er vel noe med det:)
Min viste mer "vilje" før :p På en måte iallfall. Husker han var 3 mnd når jeg skulle legge han i babybagen på handlevognen. Det nektet han plent! :p Grein når jrg la han ned. Stopper i det jeg tok han opp. Prøvde å legge han igjen. Neida. Hoho.

Min viste mer "vilje" før :p På en måte iallfall. Husker han var 3 mnd når jeg skulle legge han i babybagen på handlevognen. Det nektet han plent! :p Grein når jrg la han ned. Stopper i det jeg tok han opp. Prøvde å legge han igjen. Neida. Hoho.
Haha. Da starter det tidlig! Det går vel i perioder frem til de flytter ut vel!:p

Haha. Ja. Veldig tidlig ute med å vise vilje han pluggen min. Du har vel (desverre) rett :p :p Vi får glede oss til tenårene :D
haha uff :p godt med litt egenvilje og vite hva man vil, men noen grenser kunne det da vært! Jeg er da hvertfall "ikke" bestemt hvis jeg virkelig vil noe! Haha:D vi får glede oss til de glade tenåra ja. Jeg har sagt det til mannen her også! At det bare er å glede seg tilfrøkna blir hormonell og fin:p

haha uff :p godt med litt egenvilje og vite hva man vil, men noen grenser kunne det da vært! Jeg er da hvertfall "ikke" bestemt hvis jeg virkelig vil noe! Haha:D vi får glede oss til de glade tenåra ja. Jeg har sagt det til mannen her også! At det bare er å glede seg tilfrøkna blir hormonell og fin:p
Ikke sant :D Husker de første mnd godt. Særlig frem Tim han var 9/10 mnd ( begynte å gå) da var det mye frustrasjon ute å gikk. Urolig slitsomt! Jeg håper jeg slipper unna det verste siden jeg har en gutt. Men km vel bli like ille har jeg hørt :p :p

Ikke sant :D Husker de første mnd godt. Særlig frem Tim han var 9/10 mnd ( begynte å gå) da var det mye frustrasjon ute å gikk. Urolig slitsomt! Jeg håper jeg slipper unna det verste siden jeg har en gutt. Men km vel bli like ille har jeg hørt :p :p
Vil jo opp og fram da veit du!:D men uff ja. Veldig slitsomt! Haha. Tror nok ikke gutter er helt tamme i tenåra heller nei:p:p

Når lillegutt er sliten så er han litt ..ja..hva skal man kalle det: åpen om følelsene sine he he. Vi løser det elegant nå, men jeg tenker jo på hvordan jeg best kan løse det når behovet hans blir større. Ang bleieskift så hadde vi en periode med kamp vi også. Nå har vi heldigvis hatt kampfri.

Back
Topp