trass...?

chrichri

Forumet er livet
æsj, i løpet av de siste dagene har gutten min plutselig blitt en liten bestemt gutt, som liker å rase litt fra seg...

altså, alt mamman gjør er feil. Henter han i bhg, nekter å bli med hjem. mamman sitter der en stund, han blir med hjem. Vi skal lage pannekaker og kose oss, han smiler og er glad.

Vi stopper for butikken, han vil ikke være med inn. Mamman løper fort inn og handler egg, så ut igjen (aldri gjort før, så d var skummelt).

Så kommer vi hjem, og da skal han på butikken!!!!!! trasker bortover og vinker hade til mamman (what!!!!!). Ender med at jeg tar han under arma og går inn og låser døra[&o] (han vil ellers bare gå ut igjen). Lar han gråte til han vil prate med meg og ha kos.

altså d var en av tre episoder... i løpet av 4 dager[&o]
så da lurer jeg på, er noen av deres blitt veldig bestemte og skal gjøre som de vil akkurat der og? blir rasende om de ikke får det slik? eller bare jeg som er håpløs...[&o]

akkurat når d står på er det et veldig godt prevensjonsmiddel[:-] men jeg får veldig vondt i meg, ikke gøy[&o]

Min auguster er født sånn - altså ikke blitt sånn...
En ekte løveunge tenker jeg [8|] [8D] [:D]

Ikke ta deg nær, de trenger bare å få bestemme litt over eget liv etterhvert
- De er ganske akkurat blitt klar over at de har en egen vilje, og at de kan påvirke omgivelsene med den [;)] [:)]

Sånne perioder kommer og går. Men når det pågår er jeg MEGAHARD på at det er JEG som bestemmer!

Jeg venter aldri hvis hun ikke vil hjem fra bhg (når jeg ser det er "Kun for å bestemme"), og nå er hun inne i en periode der hun prøver å velge mellom meg og pappan hvem hun vil skal hjelpe henne. Det er VI som bestemmer hvem som skal hjelpe henne, og hun får sjelden viljen sin når det kommer til sånt! [;)]

Så går perioden over... Trass er egentlig en betegnelse for barnets utvikling som foreldrene må finne nye måter å håndtere på.... [;)]

d var det jeg prøvde på slutten, å vise at det var jeg som er sjefen. I barnehagen har jeg litt å jobbe med, for å vise d. merker d veldig godt!

løveunge ja, d har jeg faktisk ikke tenkt på[:-]

Hehe.. Hørt uttrykket 2 år og verdensmester??
De skjønner at de har vilje og kanskje kan "lure" mamma og pappa litt med å hyle osv..[8D][8D]

Jeg lar snuppa mi hyle fra seg om det er noe hun ikke får lov til. Og det går som regel fort over når hun ikke får den oppmerksomheten hun håpte på...[8D][8D]
Og her er det viktig å holde på prinsippene og foreldrene må være enige. Og ikek bli sint på han, bare la han være til han gir seg. Prøv å snakke til han etter ei lita stund og gi han sjansen til å gi seg.[;)]

Kan trøste deg med at de aller fleste 2-åringer skal igjenom dette...
Lykke til!

Back
Topp