Trass?

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Trass alder? Er det sant at trassen er verst mellom 2 og 3 år ??
Snuppa trasset veldig idag når vi skulle gå hjem fra bhg [:o] det var så flaut! nektet å sitte i vogna si, hun ble helt gal!
også hadde vi veldig dårlig tid, måtte rekke bussen ( noe vi ikke gjorde ) [:'(] og når vi er midt oppe i den værste trassen så
kommer det en arbeidskollega [:o] [&:] *Ble så flau* hun står der og trasser og bærer seg, skriker høyt! og det koker over for meg [:-]
Da måtte selvsagt denne kollegan komme, fløte meg som verdens dårligste mor akkurat da! gruer meg til å se han på jobb imorgen [&o]

Flere som har trass barn om dagen? [8D]

har hørt rykter om at 2års trassen er den verste.

lisja mi har begynt å trasse noe vannvittig, dog hun er ikke så ille til meg men gubben(hennes far) får gjennomgå veldig mye. var på helsestasjonen med lillegutt i går og da bestemte lisja seg for å klikke helt å lå å sprella og grein på gulvet - helsesøster smilte og sa at det var en helt vanlig to åring hun så men jeg må innrømme jeg ble litt flau og satt ut :p

men vi har alt igjennom en hard trass periode da hun var 1 år og så lenge hun ikke får de raseri utbruddene med å skade seg selv som hun hadde da så kan 2 års trassen komme for full styrke for min del :D

Hehe, off.. syns det er så flaut at hun trasser offentlig [:'(] helt greit er hjemme, men ikke ute i offentligheten [&:]
Gruer meg veeeeldig til å møte denne kollegan imorgen [:'(]

Her trasses det for alt det er verdt. "Nei.. Nei. Nei! NEI! *svett I hjernen*

Særlig moro er det når man er ute blandt folk og han skriker "NEEEEEEEEI" og løper i full fart i motsatt retning av det vi skal. Da føler jeg som oftest for å bare grave meg ned og dø litt. Høres jo ut som om jeg mishandler han og at han løper for livet. Jaja. 2åringer er morsomme...... [:D]

Ja snuppa skrek istad: IKKE, IKKE, IKKE, IKKE, MAMMA, SLUTT, IKKE IKKE IKKE!
Skulle trodd jeg misshandlet henne der jeg stod å prøvde å få henne ned i vogna! [:o] Off, ikke gøy assa!

Kjenner meg igjen her Dripdrop.
Snuppa vil bestemme det meste. Og det er som oftest det motsatte av det vi/foreldre vil [8D]
Oppstår endel flaue situasjoner, men satser på at de fleste vi møter har eller har hatt barn selv [:)]

her er d mye IKKE for tida[8D]

kollegaen skjønner helt sikkert, han jobber jo med barn.

ORIGINAL: Nirie83

Trur ikke han skjønner det assa! han har ikke barn, er en stoooor soss !! haha

skit i han da! [;)]
ORIGINAL: dripdrop

ORIGINAL: Nirie83

Trur ikke han skjønner det assa! han har ikke barn, er en stoooor soss !! haha

Oh yes, her har vi en trassig herremann i hus.
Han var ekstrem før jul, men nå er det blitt mye bedre - heldigvis. Håper det bare var en kort periode[&:]

Stay strong[;)]

Hvert år har sin trass [8D]

jepp ...her har vi dobbelt av den oppførsel ...men ikke bli flau alle har det sånn å sett ganske likt ..

..jeg prøver å ikke å løpe etter dem ...men prøver å få dem til å løpe etter meg[8D] .

også dette med å gi dem 2 valg er også greit å bruke...virker jallefall mangen av gangene

trass??? [:-]

her i huset har den kommet for fult... KJAE SJØJ! så her har jeg begynt med, endten tar du av deg buksa di, ellers så gjør mamma det. ergo, buksa kommer av uansett :)

når vi er i butikken, og han slår seg vrang, blir han satt i stor vogn. (får lov til å trille liten, for å være med å handle) går som regel bra, men hender han holder sangkor for hele butikken... heldigvis har han slått seg vrang når vi skal inn og ha litt :) hehe...

ting som vi kjempa for før, er mye bedre nå :) bleie skift som vi måtte sloss om å få til, går nå frivelig, ved att han sier: Mamma, bjeie. noe som er veldig deilig egentlig :) hehe... til og med tannpussen går som en drøm :) slipper ha dårlig samvittighet for att man niholder sønnen, og tvinger tannbørsten inn... [&:]

Her er det trass ja.. Hun hyler og skriker for alt og hvor som helst..
ikkje skal hun spise når vi skal,ikkje skal hun leke,ikkje skal hun bytte bleie,ikje skal hun være med broren,ikkje skal hun kjøre.. Alt er nei nei nei nei nei nei nei,vill ikkje vill ikkje vill ikkje... Phu,blir ganske så sliten av det
Orker ikkje å ha henne med når vi skal handle for får så masse blikk atte..

Har aldri opplevd noe slikt som dette med storebror

Han her er en veldig grei type - men når han først trasser gjør han det skikkelig [X(]
Han har dog begynt å "miste beina", noe som er kjempefestlig når man har litt dårlig tid, f.eks. Det ER så lett å kle på en potetsekk uten bein..
På 2-årskontrollen spurte barnelegen om vi hadde begynt å merke noe til trass - så det er nok vanlig at de begynner å vise mer ryggrad i denne alderen [;)]

Når han har "anfallene" lar jeg han ligge på gulvet og leve ut følelsene. Han får skrike og bære seg alt han orker. Det skjedde en gang i forrige uke i barnehagen, og en far var i garderoben samtidig med oss. Han så medfølende på meg og sa "Jeg har TO sånne hver morgen." [:D]

Jooo, vi merker at han ønsker å gjøre ting selv, og vi lar han få hjelpe til så godt det lar seg gjøre[:D] Vet ikke om jeg kan si vi har så mye trass her, han er veldig rund i kantene og medgjørlig...er det noe han begynner å trasse for setter vi oss ned og forhandler med han, da er det over på en to tre[:D] De gangene han er RASENDE har vi store problemer med å holde oss alvorlig, må snu oss bort, er jo så komisk he he[:D]

Her er det en dag av hver. Enkelte dager må bleier skiftes med makt og da må vi være to, hun skal ikke ha på seg de klærne vi finner frem, det blir fullt baluba om det er feil farge på yoghurten, feil farge på skjea, hun skal ikke sitte i vogna osv, osv. Andre dager er hun blid som ei sol, og alt er "JAAAA". Vesla her har vært sterk i viljen fra dag én, så når hun nå har kommet i "rette" alderen, så har det ikke akkurat blitt bedre. Jeg gir imidlertid blanke i om folk snur seg, selv reagerer jeg mer på små barn med foreldre som gir etter fra det minste grin. Tenker det er en fin balansegang mellom å la de teste ut grenser, få lov til å utfolde seg og å holde fast på grenser og trygge rammer. Når det er sagt så er det ikke alltid like gøy å bære en illsint unge som slår vilt rundt seg under armen, mens man febrilsk forsøker å få med seg melk, brød m.m under den andre armen[8D]

Back
Topp