Trass

Futurah

Elsker forumet
Har ditt barn begynt å trasse? Hva gjør dere i sånne situasjoner? Jeg trenger råd [&:]

Det kommer litt an på hva du mener med trass, men hun har begynt å få veldig bestemte meninger ja, og det skjer at hun blir krakilsk dersom hun ikke får det som hun vil.

Jeg sier normalt "nei" så rolig som jeg klarer, men bestemt selvfølgelig, og så prøver jeg å avlede med noe annet som jeg vet hun liker. Hvis det ikke funker får hun rett og slett bare være sint en stund.

håper det kommer noen sykt gode råd her for vi har et stabeist i hus! han er for det meste grei og snill altså, men noen ganger tyr vi til bestikkelser for å si det sånn[:-]

Vi har heldigis bare trass med han på 4år. Håper det popper opp noen gode råd til deg :)

Vi har heldigis bare trass med han på 4år. Håper det popper opp noen gode råd til deg :)

Lar ho holde på, eller lar ho bli sint liksom.. Om ho feks blir "vrang" når ho ikke får lov til noe, så sier jeg bare "nei det er ikke lov". Så har nok ingen gode råd dessverre..

Her har mini trasset i lang tid nå...Har ikke så mange gode råd å komme med,men jeg forsøker å overse henne så godt jeg kan. Reagerer jeg med å bli streng eller irritert blir hun bare enda verre....[&:]

Tja, trass og trass. Liker ikke det uttrykket helt, iallfall ikke på så små barn vi har. Men det at hun er blitt mer selvstendig og gir i økende grad uttrykk for meningene sine, ja det merker jeg stadig vekk.

På ettåringer funker stort sett avledningsmanøvre best. Få dem ut av situasjonen slik at de kommer på andre tanker. Hvis et er ting som MÅ gjennomføres, som feks påkledning og tannpuss, så skjærer jeg bare gjennom og gjør det. Har prøvd så mye annet, men ingenting annet funker i slike situasjoner..

Ellers prøver jeg å være flink på å fokusere på det hun har lov til, og ikke det hun ikke har lov til. Hvis hun er i ferd med å rive ned et eller annet, så kan jeg feks gi henne en leke og si "kom hit, denne kan du heller leke med".

Back
Topp