Trass og jævelskap *langt*

• Trådstarter Trådstarter nr 3??
  • Opprettet Opprettet
N

nr 3??

Guest
William har alltid vært en gutt som er voldsom av seg å er rimelig utadvent å lite redd for andre folk eller å prøve ut nye ting.
MEN,vi har begynnt å slite litt med den syke trassen hans å jeg blir rimelig frustrert,han har et godt ordforråd å gjør seg ganske godt forstått..men fytti som han kan trasse,er en ny side av ham vi aldrig har sett før,begge våres har alltid vært greie å ha med i butikker og på resturang,men nå tør jeg nesten ikke ta william med ut lengre.

Han oppfører seg helt JÆVLIG, spesielt når vi er ute å spiser han kaster på maten hvis han ikke får det som han vil,skyver bort glass egentlig alt som er rundt ham(ikke bare hans glass og tallerken,til min fustrasjon[&o])å han blir ild sint hyler å skriker,vi gir ham timeout å han forstår VELDIG godt at det han gjør ikke er lov å han sier klart unnskyld å sier han skal  "vera snill gutt" hehehe,så har er fullt klar over det..men så kan det gå 2 min så er det samma driten igjen[:'(]
Så er det butikken da,som er å blir en hedning for meg,han har vært såååå grei å snill sittet fint i vogna og hjelpt meg å legge varer oppi å passa på...men nå er det et mareritt,rett å slett...liker ikke å gå i butikken med ham..vi har alltid passa på at selv om vi feks kjøper en pakke bokstavkjeks så får han ikke før vi er hjemme,å han har godtatt det helt fram til nå..her om dagen så klikka det for ham å slengte seg rundt å hylte febriskt etter kjeksen å skulle åle seg utav vogna..det svartnet helt for ham[&:]å jeg står der med masse varer å hadde en del å handle,når vi kom fram til kassa så kasta han en pakke pålegg(som jeg skulle prøve å avlede han med oppi utbruddet)rett på kassa dama[:o][8D],han var nok ikke så bevisst på at han skulle klare å kaste så langt,å ikke at han heller skulle treffe henne..å hun skvatt å william ble skikkelig lei seg å gråt da pga det,å kassa dama tok det ganske bra altå å lo å smilte å prøvde å prate med ham[;)]

Dette har skjedd en del ganger i løpet at det siste halve året..å det blir bare verre[:(]har kommet til et pungt der vi ikke går ut å spiser lengre,å jeg å sambo bytte på å reise til butikken slik at en av oss heller kan være hjemme med ham...vi har jo SELVFØLGELIG ikke lyst til å ha det slik,er sååå frustrerende[&o][:(]vet egentlig ikke hva jeg ville ha ut av dette innlegget,bare få det ut gjerne...
Noen som har det slik selv??TIPS?
Jeg er en ganske bestemt og kjærlig mamma,å har regler men dette kjenner jeg tar veeeldig på meg,tar liksom litt av nå å jeg føler jeg ikke har kontroll lengre[:(]

Håper noen har noen gode rå til hvordan jeg skal håndtere dette..

Dere er gode om dere orket å lese alt dette[:D]hehe..

nei har ingen råd [:)]men jeg skjønner jo godt hva du snakker om , dette er alderen jeg har grudd meg veldig til siden jeg ble gravid med twins ....nå er den "trassalderen " komt til oss i dobbel dose [&:]...

det eneste jeg ser som et råd som noen ganger hjelper å vise fram 2 valg ...noen ganger tar de en av valgene jeg gir og andre ganger bare klikker det for dem ...eller prøve å aktivisere dem la dem få hjelpe til med alt ...da er det stor stas ...en stund til neste episode som ikke passer dem dukker opp[8D]

...det er stor forskjell på jentene den ene twins er en del staere enn den andre

Æsja... Det var kjipt å høre.
Det hender hun slår seg vrang her også, men vår løsning er å la henne kjøre den lille vogna og få ting oppi der. Vi avtaler før vi går inn at vi skal hente ting sammen og at hun får bestemme hvor det skal ligge. Er det storhandel hender det vi deler oss, så en av oss går litt rundt med henne og titter på småting mens den andre handler.

Når det gjelder å spise blir vi også enige om at alle som sitter her (lager samlebevegelse med hendene) må sitte stille og spise mat.
Da holder hun seg rolig en stund. Av prinsipp reiser vi oss ikke mens vi spiser, og hvis hun blir utålmodig får hun gå seg en tur. Hun er alltid flink og holder seg innen synsvidde da.

Hva med å snakke litt med han først, før dere går inn på restauranten?
Fortelle han at nå skal dere spise ute og at dere må være snille når dere spiser. La han også få bestemme litt. Hvis han slår seg vrang kan du kanskje ta han med på toalettet så dere får være i fred og snakke rolig med han så du finner ut hva som er galt.
Unger i den alderen er jo ikke noe særlig tålmodige av seg, så når de er ferdige er de liksom helt ferdige. Melia får litt brød og noen tegnesaker mens vi venter på maten. Det går helt greit da. Får sitte på voksenstol litt kanskje. Finn på ting for å kjøpe dere litt tid og tålmodighet.

Håper det går bedre ved neste forsøk :-)

Tuuusen takk for tipsa,er fryktelig frustrerende men vi prøver nå å gi han alternativer å være med på det meste,men virker som han synes alt er relativt kjedelig om dagen..å spesiellt det å gå i butikken[8D]
Han er somregel veeeldig enkel til å overtale,å kan få ham fort over på andre tanker men som sagt så funker ikke det hver dag lenger..hehehe,så virker som vi må overse og bare prate rolig til han!
Skulle tro han var den jævel ungen,hehehe men egentlig så er han en suuuper snill å ufattelig kosete gutt som elsker å krype oppi fang å bare kose masse[;)]
Men disse utbrudda går både meg å pappaen på nervene,å han sliter med ganske så lite tolmodighet etter hvert å jeg er tolmodigheten selv å har veldig mye av det,men nå kjenner jeg at det tærer litt hos meg også[;)]

Huff nei er ikke enkelt dette...1ste mann va jo å er jo stikk motsatt av william,så det er nå vi ser hva andre har snakket om når det kommer til trass[:D][8D][&o]
Men håååper det går seg til etter hvert...

Back
Topp