Trappegrind

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Jeg trenger en trappegrind, men har en sånn type trapp hvor det ikke går an å feste i sidene.
Noen som har forslag til hva slags grind jeg kan ha her? Hun er straks 15 mnd og rimelig kreativ... ;)

Vi har sånn som man bare klemmer mellom åpningen. Ingen skruing.

Mener d fins trappegrind som står i spenn, men husker ikke hvor jeg har sett de.

Jeg trenger en trappegrind, men har en sånn type trapp hvor det ikke går an å feste i sidene.
Noen som har forslag til hva slags grind jeg kan ha her? Hun er straks 15 mnd og rimelig kreativ... ;)
Bilde av trappeåpningen?

Vi har sånn som man bare klemmer mellom åpningen. Ingen skruing.

Mener d fins trappegrind som står i spenn, men husker ikke hvor jeg har sett de.

Sånn har jeg, men det er ikke mulig feste i trappa.
Bilde av trappeåpningen?

Vil ikke legge ut bildet fra huset på åpent... ;) :p
Men det er to trinn og så svinger den, har ikke noe å feste i på hø. side. Rekkverket begynner der den svinger.

babydan grind. Du får kjøpt den babyshop og barnashus. Vi har en trapp som er åpen på den ene siden. Den grinden kan du vinkle så den passer. Vi har ikke noen form for rekkverk eller noe som kunne holdt på plass en vanlig en.

Vedlegg

• 1430384987098.jpg
    1430384987098.jpg
    47,6 KB · Visninger: 80

Men det er to trinn og så svinger den, har ikke noe å feste i på hø. side. Rekkverket begynner der den svinger.
Ingen kjenner igjen en trapp da.. :)

Hva med romdeler/peisgrind? http://www.babyshop.no/flex-l

Da ville jeg satt trappegrinda der gelenderet begynner. Dør ikke av å ramle ned to trinn ;)

Ellers finns sånn sekskantet babygrind du kan bruke foran peis og sånn også. Sånn over her fra babydan.

Ville valgt en med vinkel som den det var bilde av over, eller en annen fleksibel grind. Å feste grinda et par trinn nedi trappa kan høres smart ut, men ofte er ikke festepunktene akkurat der det er rekkverk. Kraften grinda blir truffet med hvis et barn ramler ned to trinn først, vil være mye større enn når barnet f.eks lener seg mot grinda fra samme høyde. Dermed vil det kanskje kreve mindre før grinda løsner og ramler den. Det gjelder særlig slik grind som står i spenn, men også den typen som skrus fast vil være sårbar. Kanskje spesielt selve skruefestene (skruene kan dras ut), og hengslene man åpner grinda med.

Vi har en fastmontert grind fra Ikea øverst i trappa, når 3-åringen går i skikkelig raserianfall kan hun stå og hale og dra i den, og har faktisk nesten klart å nappe den løs.

Ville valgt en med vinkel som den det var bilde av over, eller en annen fleksibel grind. Å feste grinda et par trinn nedi trappa kan høres smart ut, men ofte er ikke festepunktene akkurat der det er rekkverk. Kraften grinda blir truffet med hvis et barn ramler ned to trinn først, vil være mye større enn når barnet f.eks lener seg mot grinda fra samme høyde. Dermed vil det kanskje kreve mindre før grinda løsner og ramler den. Det gjelder særlig slik grind som står i spenn, men også den typen som skrus fast vil være sårbar. Kanskje spesielt selve skruefestene (skruene kan dras ut), og hengslene man åpner grinda med.

Vi har en fastmontert grind fra Ikea øverst i trappa, når 3-åringen går i skikkelig raserianfall kan hun stå og hale og dra i den, og har faktisk nesten klart å nappe den løs.
Jeg trodde trappa gikk opp og ikke ned...?

En trapp går både opp og ned.......

:smug:
Haha ja det skjønner jeg også. Men tenkte automatisk at de to trinnene hun snakket opp var nederst på trappa og det var i bunnen av trappa hun trengte grind. Ikke sikkert det er sånn på toppen av trappa

Bare så du vet det så har de kalt tilbake alle trappegrinder nå

Back
Topp