Trappegrind

elva*

Gift med forumet
Vi må gå til anskaffelse av trappegrind nå.. (litt sent ja..hehe..). Vi har skyvedør fra stua og ut til gangen, så vi har ikke hatt behov for noe trappegrind, siden trappa er ute i gangen og vi alltid holder døra til stua igjen.. Men nå har Martine begynt å åpne døra selv, og er ute og klatrer i trappa med engang vi snur ryggen til i 5 min..

Så jeg lurte på, er det noen som har trappegrind fra ikea? fornøyd med den? syntes de såg greie ut på nettsiden, men litt greit å høre fra folk som har den :-)

Mine foreldre har den trefarga fra Ikea, den er helt grei, men ser for meg at låsemekanismen på den kommer til å bli slitt etterhvert..
På elixia har de den hvite typen fra Ikea, den virker mer solid...

Vi må nok ha den typen som man liksom "bretter" opp siden det hadde vært greit å slippe å bruke grind hele tiden, når det ikke er nødvendig, og da er det greit at den kan stå åpen uten å ta hele gangen.. Så de hadde en slik type på Europris, så må vel gå til anskaffelse av det snart, ettersom gangen begynner å ta form..

M3rl0t skrev:
Mine foreldre har den trefarga fra Ikea, den er helt grei, men ser for meg at låsemekanismen på den kommer til å bli slitt etterhvert..

Vi må nok ha den typen som man liksom "bretter" opp siden det hadde vært greit å slippe å bruke grind hele tiden, når det ikke er nødvendig, og da er det greit at den kan stå åpen uten å ta hele gangen.. Så de hadde en slik type på Europris, så må vel gå til anskaffelse av det snart, ettersom gangen begynner å ta form..

Har de slik der?? I sånne "vanlige" europrisbutikker?? Vi leter etter slik "gammeldags" som kan brettes når den ikke brukes og trodde rett og slett det ikke fantes lengre siden jeg ikke fant det... Så du prisen på den?

MammaNina skrev:
M3rl0t skrev:

Har de slik der?? I sånne "vanlige" europrisbutikker?? Vi leter etter slik "gammeldags" som kan brettes når den ikke brukes og trodde rett og slett det ikke fantes lengre siden jeg ikke fant det... Så du prisen på den?

Har bare sett det på noen få.. Men mulig de kan skaffe i de fleste butikker.. Tror det va 200 kr stk der jeg så..

crispy skrev:
En venninne av meg har den fra IKEA. Jeg likte ikke den så godt.. hehe. Men vi har denne. Vi har ikke trapp da, men det var for å hindre han i å gå ut i gangen når han var mindre.. haha.

http://http//barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnesikring/trappegrinder/kiddy-guard-800-trappegrind.html

Koster litt mer enn ikea men den tar liten plass og dominerer ikke og er kjempe god! =)
Vet du ikke spurte om dette, men tenkte jeg kunne skrive det likevel =)

Takk for tips, men gidder ikke bruke så mye penger på det... vært så mye ekstra utgifter de siste mnd.. så tror nok vi heller går for en i en litt lavere prisklasse.. ;-)

Det var den hvite jeg tenkte på.... :-)

Vi har den og vi er veldig fornøyde. Vi har den slik at den kan åpnes begge veier siden den er i toppen av en trapp og vi åpner ulik vei avhengig av om vi skal ned eller opp.:-)

Vi har to ulike trappegrinder, der den ene er fra ikea (den hvite). Vi er ikke så fornøyd med den, skir lett ut av posisjon, og lar vi døra stå litt åpen, så ramler den rett og slett ned etter en stund. Tror vi rett og slett må skru den fast om vi ikke finner en anna løsning, for er lei av å måtte justere på den støtt og stadig.
Den andre vi har kjøpte vi på barnas lille verden og den er vi kjempe fornøyd med:)

Myle: hvordan da faller ned? er det sånn type som du åpner oppover, ikke innover/utover?

BlondeTigerDama skrev:
vi har disse i trappene våre i huset;

http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=509452&b_kid=490203

Kjempefornøyde, og de er lette å kappe til ved behov;-)
Ikke minst gir de størst åpning i forhold til de andre trappegrindene på markedet. Våres hviler på trappekanten når de ikke er i bruk, og står dermed ikke i veien!

De såg veldig greie ut.. men vi vil ha hvit.. og gidder ikke male..hehe.. + at kids and care ligger jo ikke i distriktet her lengre heller..

De hvite står vel i spenn hvis jeg har sett riktig..

M3rl0t skrev:
De hvite står vel i spenn hvis jeg har sett riktig..

står i spenn? hva betyr det?

at den ikke skrus fast..

Back
Topp