Trappegrind for nedovertrapp

SB93

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Vi har ikke hatt trapper her vi bor så vi har bare hatt IKEAs trappegrind foran utgangsdørene pga hunden. Jeg har skjønt at denne typen ikke er anbefalt på toppen av trappa og ble vel på et tidspunkt( i fjor??) Tatt tilbake og det stod store skriv om at den ikke var noe særlig på toppen av ei trapp fordi den kunne dyttes opp ved nok kraft...

Nå som vi flytter og får trapp som går nedover i fra stua så lurer jeg på hvilke grind dere ville anbefalt?

Edit: artikkelen om tilbakekalling
http://www.aftenposten.no/norge/IKEA-tilbakekaller-barnegrind-580732b.html

Brukte en fra lindam som må "løftes opp" fra et spor når den skulle ut + at håndtaket måtte klemmes hardt ned både oppå og under. Men vi skrudde den ikke fast, er det det som menes? At hvis man dytter så glir den bortover veggen? Synes ihvertfall vår stod stabil og godt fast. Men nå var ikke ungen oppe alene da og mine unger får ikke stå å rive og røske i ting.

Brukte en fra lindam som må "løftes opp" fra et spor når den skulle ut + at håndtaket måtte klemmes hardt ned både oppå og under. Men vi skrudde den ikke fast, er det det som menes? At hvis man dytter så glir den bortover veggen? Synes ihvertfall vår stod stabil og godt fast. Men nå var ikke ungen oppe alene da og mine unger får ikke stå å rive og røske i ting.

Hmmm.. viktigste er jo at det står fast og stabilt. De får ikke røske i ting her heller men trappa går ned til en kjeller med ekstra soverom, bad osv så den går nedover fra hovedetasjen. De kommer jo ikke til å være alene, men den må være så trygg at jeg kan snu meg med ryggen til. (Må det hvis jeg er på kjøkkenet foreksempe)
Skal sjekke litt rundt:)

Følger denne! Vi får straks trapp i hjemmet for første gang :) har lest i tester at de spenningsgrindene (som ikke skrus fast) ikke anbefales i toppen av en trapp.

Baby dan flexiFit :) kan brukes både oppe å nede i trapp. Skrues fast i veggen.

Vi har god gammeldags trappegrind i tre fra Troll som er skrudd fast. Stabile gode greier :)

Dette lurer jeg også på, men lurer spesielt på den typen som er som en rullegardin, som man trekker ut fra veggen? Er den solid nok øverst i trappa?

Dette lurer jeg også på, men lurer spesielt på den typen som er som en rullegardin, som man trekker ut fra veggen? Er den solid nok øverst i trappa?

Jeg har hørt at de er veldig gode, men en trenger to hender for å lukke dem (eller var det for å åpne dem, det husker jeg ikke), så det fungerer ikke hos oss.

Jeg har hørt at de er veldig gode, men en trenger to hender for å lukke dem (eller var det for å åpne dem, det husker jeg ikke), så det fungerer ikke hos oss.
Jeg synes de ser så mye bedre ut enn mange andre, også er jeg så klønete selv, så litt nervøs for å snuble i den kanten som ofte er nede når man har åpnet porten :p

Jeg synes de ser så mye bedre ut enn mange andre, også er jeg så klønete selv, så litt nervøs for å snuble i den kanten som ofte er nede når man har åpnet porten :p

Hahaha, det er sant, det kan jeg fort komme på å gjøre også :p jeg har ikke prøvd de grindene selv, men har lest en del om grinder i det siste. Enig i at de er penere enn mange andre, men jeg må rekke å lukke grinda med baby på armen før storebror får stupt ned trappa, så jeg må kunne lukke med en hånd :p

Back
Topp