Trappe ned på ammingen

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Jenta vår spiser grøt morgen og kveld, lunsj med skive og frukt og middag. Ammer om morningen og etter hvert måltid resten av dagn, totalt 5 ganger pr dag. Lurer på hvilket måltid det typisk blir å kutte ut? Etter middag? Tenker at det til slutt bare blir morning og kveld... Hvordan tenker dere?
 
Snuppa her er ikke så interessert i puppen lenger. Men varier litt i fra dag til dag hvor ofte vi ammer. Ca 4 ganger om dagen. Mest ivrig på pupp morgen og kveld og før hun skal sove duppen sin.
Har begynt med grøt til frokost, og så får hun litt til lunsj, litt frukt, middag og grøt til kvelds.
Kutter nok gradvis ut noe av ammingen, men det blir når hun er klar for det.
Etterhvert blir det nok bare morgen og kveld. ;)
 
Last edited:
Hun er ikke så interessert om dagen, ammer gjerne før vi står opp, og så en gang på ettermiddagen rett før eller etter at hun sover. Tilbyr ikke flere ganger om dagen nå heller. Ammer om natten
 
Hun spiser bare et måltid og det er et par skjeer grøt . Så vi fortsetter spm før. Mm og mme er jo den viktigste næringen før de er 8 Mnd :)
 
Hun spiser bare et måltid og det er et par skjeer grøt . Så vi fortsetter spm før. Mm og mme er jo den viktigste næringen før de er 8 Mnd :)

Mi helsesøster sier melk er den viktigste næringen frem til 6 mnd da, rart de sier forskjellig der :)
Mi er veeeldig interessert i mat så her blir melk kun en liten del av hennes kost, men hun spiser jo store mengder vanlig mat også er det jo melk i grøten :)
 
Jeg har kuttet pupp etter middag. Han er veldig glad i vann, så han drikker noe vann sammen med middagen, og spiser seg helt mett på vanlig mat, så jeg fant ut at amminga bare var unødvendig. Kunne sikkert kuttet ut ammingen på flere måltider, for det er mye tull med ammingen nå som han får fast føde. Han spiser liksom litt bare for syns skyld, men virker ikke som han egentlig trenger den lille melka han får i seg. Så det blir nok mindre og mindre her og fremover.
 
blir automatisk mindre pupp når dem spiser mer, hvertfall her, men bruker pupp som tørstedrikke før og etter grøt enda og mellom de 2 grøtmåltidene hun får. har bare grøt morning og kveld her enda. men det er ho fornøyd med :) Så fortsetter sånn til hun krever mer mat :)
 
Her får han grøt morgen og kveld, og smaker litt middag og frukt i løpet av dagen av og til, og resten ammer jeg enda. Lar han få styre det litt selv og haster ikke med å slutte enda :)
 
I og med jeg skal tilbake på jobb i slutten av mai har vi begynt sakte, men sikkert å vende gutten vår til de rutinene vi kommer til å ha da. Nå får han grøt morgen og kveld, samt fast føde til lunsj og middag. Som regel ammer jeg om morningen før grøt, deretter en eller to ganger midt på dagen, og så etter kvelds igjen + en eller to ganger ila natta. Etter påsken kommer jeg til å ha fullt fokus på de nye vanene, og da vil det være pupp før grøt på morningen, fast føde og vann til lunsj og middag, deretter pupp ved 16- tida (sånn ca da jeg kommer hjem fra jobb) og så pupp igjen rett før seng, ca kl 19.

Jeg er spent på å finne ut om han kommer til å protestere veldig når det blir mindre pupp på han ila dagen.
 
I og med jeg skal tilbake på jobb i slutten av mai har vi begynt sakte, men sikkert å vende gutten vår til de rutinene vi kommer til å ha da. Nå får han grøt morgen og kveld, samt fast føde til lunsj og middag. Som regel ammer jeg om morningen før grøt, deretter en eller to ganger midt på dagen, og så etter kvelds igjen + en eller to ganger ila natta. Etter påsken kommer jeg til å ha fullt fokus på de nye vanene, og da vil det være pupp før grøt på morningen, fast føde og vann til lunsj og middag, deretter pupp ved 16- tida (sånn ca da jeg kommer hjem fra jobb) og så pupp igjen rett før seng, ca kl 19.

Jeg er spent på å finne ut om han kommer til å protestere veldig når det blir mindre pupp på han ila dagen.
jeg jobber innimellom nå og da får ho mme på flaske mellom de 2 grøtmåltidene ho har om dagen. Permisjonstida mi er ferdig i midten av mai, men stresser ikke med å få 4 måltider innen det fordet :)
 
jeg jobber innimellom nå og da får ho mme på flaske mellom de 2 grøtmåltidene ho har om dagen. Permisjonstida mi er ferdig i midten av mai, men stresser ikke med å få 4 måltider innen det fordet :)
Jeg tenkte å høre med hs om det er behov for at mini også får mme mellom eller til måltidene når jeg skal tilbake i jobb. Han har aldri vært interessert i mm på flaske, så tror rett og slett ikke jeg gidder å ta den kampen på ny.
 
Jeg tenkte å høre med hs om det er behov for at mini også får mme mellom eller til måltidene når jeg skal tilbake i jobb. Han har aldri vært interessert i mm på flaske, så tror rett og slett ikke jeg gidder å ta den kampen på ny.
skjønner den, ho er ikke så vedig gira på flaske her heller, men går greit om jeg ikke er tilstedet ;) vil ikke ha juksepupp når originalen er tilstedet ;)
 
Jeg tenkte å høre med hs om det er behov for at mini også får mme mellom eller til måltidene når jeg skal tilbake i jobb. Han har aldri vært interessert i mm på flaske, så tror rett og slett ikke jeg gidder å ta den kampen på ny.

Spurte hs om dette... Om jeg trenger å gi ev erstatning når jeg ikke ammer lenger men hun sa set var så pass melk i grøt at det var ikke nødvendig... Men tenker hun får på morning og kveld iafall...
 
Spurte hs om dette... Om jeg trenger å gi ev erstatning når jeg ikke ammer lenger men hun sa set var så pass melk i grøt at det var ikke nødvendig... Men tenker hun får på morning og kveld iafall...
Tenker du å amme før du går på jobb, og deretter grøt el til frokost som far gir? Er veldig usikker på hvordan jeg skal løse det. Mini blir som regel ammet ved 05-06 tida, og da virker det litt unødvendig (men samtidig viktig) og allerede tilby pupp kl 07 eller deromkring, for så å gi grøt kl 08 igjen. Men dersom han ikke får grøt før første dupp sover han så innmari dårlig og i kort tid. Hva ville dere gjort?
 
Tenker du å amme før du går på jobb, og deretter grøt el til frokost som far gir? Er veldig usikker på hvordan jeg skal løse det. Mini blir som regel ammet ved 05-06 tida, og da virker det litt unødvendig (men samtidig viktig) og allerede tilby pupp kl 07 eller deromkring, for så å gi grøt kl 08 igjen. Men dersom han ikke får grøt før første dupp sover han så innmari dårlig og i kort tid. Hva ville dere gjort?
Sniker. Kan du prøve å forskyve 5 -6 puppen til halv syv -syv da? :)
 
Sniker. Kan du prøve å forskyve 5 -6 puppen til halv syv -syv da? :)
Det er målet etterhvert, men foreløpig ser det ikke ut til at tiden er inne for å forskyve det måltidet. Han er skrubbsulten rundt den tiden. Håper også å nattavenne etterhvert, og da vil det trolig ikke være noe problem å amme før jobb, men føler ikke at vi er helt der enda...
 
Tenker du å amme før du går på jobb, og deretter grøt el til frokost som far gir? Er veldig usikker på hvordan jeg skal løse det. Mini blir som regel ammet ved 05-06 tida, og da virker det litt unødvendig (men samtidig viktig) og allerede tilby pupp kl 07 eller deromkring, for så å gi grøt kl 08 igjen. Men dersom han ikke får grøt før første dupp sover han så innmari dårlig og i kort tid. Hva ville dere gjort?

Ville gitt grøt når dere står opp, ev i 7-8 tiden. Det gjøt vi her. Får pupp i 6 tiden som regel og da sover vi stort sett 1 time til. Står opp og gir grøt. Hvorfor pupp igjen i 7 tiden? Hvorfor ikke bare gå rett på grøten? Nå er vi nede i 3 amminger pr dag. Morgen kveld og midt på dag. Hun spiser så godt me annen mat. Skal ikke jobbe nei skal gå hjemme til hun er 2 år så ikke derfor nedtrapping mn blir jo det som er naturlig og den veien det går :)
 
Mi helsesøster sier melk er den viktigste næringen frem til 6 mnd da, rart de sier forskjellig der :)
Mi er veeeldig interessert i mat så her blir melk kun en liten del av hennes kost, men hun spiser jo store mengder vanlig mat også er det jo melk i grøten :)
Her fullammer jeg enda. Helsesøster her mente jeg ikke trengte å stresse med å introdusere henne for fast føde før hun var 6 mnd. Så her er hun kun i gang med smaking:)
 
Ville gitt grøt når dere står opp, ev i 7-8 tiden. Det gjøt vi her. Får pupp i 6 tiden som regel og da sover vi stort sett 1 time til. Står opp og gir grøt. Hvorfor pupp igjen i 7 tiden? Hvorfor ikke bare gå rett på grøten? -)

Nei, si det. Jeg har nok bare forestilt meg at det beste er hvis jeg også ammer rett før jeg drar på jobb, for da vil det ikke bli like mange timer før jeg ammer igjen når jeg er hjemme igjen, enn om jeg kun ammer ved siste nattamming.
 
Back
Topp