trappe ned amming, hvordan?

Liquid84

Elsker forumet
Ja, jeg skjønner at en da ammer mindre [8D] , men jeg mener; hvordan bør en gjøre det?
Jeg ammer en 2-4 ganger for døgne nå. Morgen, kveld og eventuelt 1-2 ganger om natten (AKA gry tidlig morgen).

Bør jeg trappe ned 1 og 1 måltid eller bare rive plasteret av? [8|]
Vist en bør trappe ned hvor lenge bør en ha mellom hver nedtrapping, dager, uker?

Jeg tenker at det må være godt å få kroppen sin helt for seg selv igjen, men samtidig så føler jeg litt dårlig samvittighet for at jeg vil slutte.
At "stakkars Iselinn" liksom. [8|]
Det er jo så koselig også da.

Skal ikke være lett.

Jeg hadde kutta ett og ett måltid, allefall latt det gå to uker mellom hvert ''kutt''.
Jonas koser seg enda så mye med puppen, at jeg hadde syntes såååå synd i han om han bare plutselig ikke fikk mer [:)] Skjønner godt at du føler det sånn, men det må du bestemme selv, og ingen andre!
Jeg skal amme Jonas til August allefall, men jeg har heller ikke noe behov for og få kroppen min tilbake. Tror ikke den blir så forandra av at han får seg noen slurper pupp i ny og ne [:D]

Vi gjør det sånn at jeg reiser hjem fra påskeferien tre dager før mannen kommer etter med de to minste. Så da tar jeg med meg eldste til byen igjen, og da er det jo ikke noen pupp der, så da må hun bare klare seg uten. Det går nok finfint [:)]

Vi hadde tatt nattavenning og det gikk fint, men så fikk hun spysyka og eneste som ble i magen hennes var mm, ikke vann en gang ble, så da ble det trappet opp igjen.
Jeg regner med å ta nattavenningen igjen i løpet av påsken, men det er den morgen og kvelds puppen som "bekymrer" meg mest.

Men hvem vet, kanskje hun bare tollererer det og jeg bekymrer meg uten grunn, men hva vist hun blir helt hysterisk og nekter å legge seg kveld på kveld og hva vist dagene i barnehagen blir noe drit fordi hun ikke får morgen puppen??? [&o]
Overhysterisk mor, ja..... [8D]

Jeg får ta å kvitte meg med natt ammingen først, så får morgen puppen ryke og så kvelden.
Puppene mine har sikkert best av en nedtrapping også, vist ikke ser jeg for meg veldig melkespreng.

Jeg må i "ilden" om ikke så lenge! Har ikke noe valg, eller dvs Lucas har ikke noe valg! 25. mai reiser jeg på rehabilitering og blir borte i 1 mnd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:(][:(][:(][:(][:(] Herregud som jeg gruer meg, men det er nå iallefall en fin anledning til å slutte med ammingen. Morgenpuppen skal gå greit uansett, men er værst med kveldskosen! Huff og huff! [&:] Han koser seg SÅ mye da, at jeg syns nesten det er hjerteskjærende å slutte om bare 1 mnd. Jeg har ikke bestemt meg for ennå om jeg skal slutte brått og brutalt når jeg reiser vekk (og la mannen få noen hektiske netter), eller om jeg skal ta det litt og litt. Men jeg aner virkelig ikke hvordan det skal gå! For han forguder jo den puppen! [&:] Ikke lett med en liten puppeelsker [:(] Men 25. mai er det uansett stopp enten han vil det eller ikke! GI MEG STYRKE!!!!!!!!! [&:][:(][X(]

Beate: var ikke noe svar på det du spurte om i HI akkurat, men jeg vet ikke selv ennå hvordan jeg skal slutte, ser for meg at han henger i puppen til han blir konfirmant [8D]

Jeg sluttet å amme Linnea for litt siden. Hadde litt hjelp med at hun var syk, for hun ville aller helst ha vann. Hun klarte liksom ikke å suge når hun var tett i nesa. Men hu testa meg når hun begynte å bli frisk igjen. Men da var det nok, for da fikk jeg ikke spreng etter ett døgn igjen liksom. Da var det frem å tilbake til senga. Men er bare kosen de lengter etter. Får de nok kveldsmat, så er det kun kos de vil ha når de våkner. Nå hvis hun våkner tar jeg henne opp med kosebamsen sin å hun sovner i armene mine igjen med en gang. Det tar ikke 1min engang. Hvis ikke så sover hun hele natten. Å GUD så digg. Tok ett år før jeg fikk dype drømmer igjen:) Trist å slutte med ammekosen. Men er verdt det når man får en god natt søvn, endelig. Men er viktig at de er rolig å i "nattmodus" når de skal legge seg uten pupp. Syns ikke Linnea har vondt av å gråte i 3min liksom. Er som regel bare sutring. Enten sovner hun eller så er hun ikke klar for å sove (mere kos). Det merker jeg som regel på gråten.

Ett litt tregt innlegg. Men ikke vært så my inne her i det siste. Liker ikke det nye greine altså:P

Back
Topp