Transport til sykehuset

Sommerfugl85

Betatt av forumet
Det er fremdeles lenge til termin, men lurer litt på ift transport til sykehuset ved fødsel.
Barnefar har ikke lappen, og dersom fødselen starter når jentene er hjemme må mora mi passe dem og kan ikkr kjøre oss bort.

Forrige fødsel varte 20 min og første 4 t fra vannet gikk (men rier I 2,5 t) så er litt redd denne også skal være så rask, og vil virkelig ikke føde i en taxi :/
Er det likevel taxi vi må bestille ved fødsel eller kan vi evt bli hentet I sykebil?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Du bør ta dette opp med sykehuset du skal føde hos. De vil da be deg bestille ambulanseogså kjører jordmødre i møte med ambulansen. Sånn kommer det evt til å bli gjort med meg i hvert fall. jeg har styrtfødsler og rekker mest sansynlig ikke sykehuset denne gangen..

jeg må ringe til sykehuset så ringer de til ambulansen hvis fødsel starter før jeg er lagt inn på pasienthotellet. sist ringte vi til amk og de sumlet vekk verdifull tid som resulterte i uplanlagt hjemmefødsel.

Min samboer har heller ikke lappen, så forstår deg godt. Vi bor kun 11 minutter med bil fra sykehuset, men allikevel... Det er kanskje den største bekymringen min i forbindelse med fødselen. Å komme tidsnok fram til der jeg kan få hjelp. Marerittet er at vi blir sendt hjem, (og det er jo veldig mulig, siden vi skal føde ved et av Norges største sykehus:( ), også starter fødselen når vi kommer hjem. Det er visst nok i Oslo at det er flest ufrivillige hjemmefødsel på grunn av man blir sendt hjem. Håper på en hyggelig taxisjåfør. Haha!!

Samme her. Rakk bare så vidt inn på sykehuset sist. mannen min har heller ikke lappen. Så lurer også litt på hvordan vi skal gjøre det. Heldigvis ikke langt til sykehuset, men uansett.... Liker ikke tanken på å føde i en taxi

Må sei at eg ikke veit kva eg skal Gjøre. Bur nesten 2 timer fra sykehuset. Ingen av oss som har lappen.
Men viss det skjer fort så kommer vel ambulansen og henter meg.

Huff.. Ikke greit å plutselig overlate ansvaret til en annen enn seg selv. Er så vant til å ordne opp i ting på egenhånd, at tanken på at noen andre skal kjøre meg til sykehuset når det gjelder gjør meg veldig nervøs. Skal se jeg kjører dit når reine starter. Så får jeg haller henge i gangene og kantinen til fødselen setter skikkelig i gang. Haha!! De kan jo ikke kaste ut en gravid kvinne med rier fra sykehuskantina... Håper jeg...

Back
Topp