Transport hjem fra sykehus i Oslo uten bil - noen som har peiling? :)

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Kanskje LITT tidlig å bekymre seg om det, hehe

Når vi skal hjem fra Rikshospitalet til leiligheten vår i desember (kanskje i bitende kulde eller snø, hvem vet?) med vår lille baby, hvordan gjør vi det? Samboer har lappen, men vi har ikke bil, og kommer ikke til å skaffe oss det med det første heller... Må vi kjøpe sånn babybilstol og bestille taxi og rigge den til i taxien? Evt. kan vi jo også ta vogn trikk og t-bane, men det blir ganske kronglete, iallefall i vinterværet ser jeg for meg, nå i juni hadde det jo ikke vært noe stress :)

Andre med liknende erfaringer som har noen tips?

Kjenner dere ingen med barn dere kan få låne både bil og barnesetet fra noen timer?
Eller låne bil av noen og leie sete på babybutikk eller forsikringsselskapet eller noe?

Vi tenker at vi nok bør kjøpe et barnesete uansett. Tror ikke det blir aktuelt å låne bil, mest fordi samboer kun har kjørt to ganger siden han tok lappen, og tror ikke han føler seg komfortabel med å kjøre med så dyrebar last hjem (litt forsiktig av seg på enkelte ting, hehe). Men kom på at det er egentlig veldig greit med trikk og bil, to minutter med trikk fra Riksen så kommer vi til tbanestasjon og derfra går tbanen direkte til vår nye leilighet, så blir det ikke for dårlig vær kan det godt være vi gjør det likevel.

Men dette er jo langt fram i tid så hvem vet hva som skjer :)

taxiene har bilstoler :)

ja babysete har de allefall i stavanger. har tatt taxi til flyplass når mini var 5 uker ca.

Hvis du ringer å bestiller bil og opplyser om at du trenger baby stol fra 0-13 kg får du det :)

Jeg lå på sykehuset i fire dager etter siste fødsel, og jeg syntes iallfall det var veldig deilig å kunne sette seg i en bil og kjøre hjem. Kan ikke tenke meg hvordan det hsdde føltes for meg å ta t-bane eller trikk for å komme hjem, sliten og i ammetåka, med en nyfødt baby man egentlig ikke kjenner eller føler seg trygg på enda. Hadde absolutt belaget meg på taxi :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp