Trangen til redebygging totalt fraværende....

blirdet3?

Andre møte med forumet
Hei hei,

Jeg er jo 3.gangs så forstår jo at ting er litt annerledes siden vi allerde har endel babyutstyr, men forventer jo at trangen til redebygging melder seg før eller siden?? Mangler vognbag og madrass til seng og klær og endel ting egentlig...

Flere som har har/har hatt det slik eller?

Ja, nei.. jeg har ikke NOE lyst til å begynne å vaske plaggene. KJEDELIG! :P Og ser ikke fram til å starte utpakkinga av stellebord og seng. Har ikke kjøpt sengetøy. Og det er et ork å tenke på at jeg snart må komme meg bort til de flotte vennene mine som har lånt oss vugge, bilstol og vippestol.

Såeh.. min tredje også forresten.

Første gangen stod alt klart på denne tiden. Måtte børste støv av alt når det nærmet seg. Gikk å småtittet på klærne og kosa meg.

KAN jo være fordi vi har to hjemme som krever sitt? Og jeg jobber jo 100 % og er rimelig utslitt når kvelden kommer og vaskemaskina går for tredje gang den kvelden fordi både uteklær, ullklær og inneklær må vaskes? Og smuler på støvsuges og klær må legges fram og matpakker må ordnes?

:P

Dette er nr to her, og har det på samme måten. Gleden og forventningene som jeg hadde med vesla, er ikke likedan. Vi har bestilt vogn ellers går det tregt. Prøver å si til meg selv at jeg skal starte litt, men så skjer det ikke.

Har ikke lyst til å vaske tøy eller no. ( Har bare tre plagg da :p )

Samme her... Har handlet litt klær og ting og tang, men har ikke funnet frem noe etter mini. Skulle malt gulvlistene på rommet tulla skal ha, men kommer liksom ikke i gang... Og før det er gjort er det jo ikke noe vits i å gjøre så mye, for jeg har jo ikke noe sted å ha det! Lenge leve gode unnskyldninger!

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir nr.2 her og det meste er klart, men det som mangler det orker jeg ikke å stresse med føler jeg..tenker jeg tar det i påsken eller noe..Jeg går hjemme om dagen nå, men mangler totalt energi...Har null\nada energi og jeg liker det ikke..
ser huset skulle trengt en skikkelig opprydding i alle rom men jeg orker ikke..
så baby får bare komme når han kommer og da faller nok de siste bitene på plass tenker jeg..er mye mere avslappet med ting nå enn med 1 mann:)

Har kjøpt det nødvendighet i hus, men barnerommet har vi ikke begynt på. Så jeg er absolutt ikke noe redebygger og er førstegangs.

Sent from my iPad using BV Forum

Har kjøpt det nødvendighet i hus, men barnerommet har vi ikke begynt på. Så jeg er absolutt ikke noe redebygger og er førstegangs.

Sent from my iPad using BV Forum
Sogn ... Mangler seng da men venter i spenning på om vi får av min mor ell ikke .. Hu har sagt hu skal ordne det men vi får se ;p
Ellers er det ikke påbegynt med barnerom her heller gitt ..

Jepp samme her. Trodde jeg skulle få det over meg nå som jeg har gått ut i permisjon, men neeei! .,

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Var kjempegira i begynnelsen av svangerskapet, men det dabba liksom litt av da det begynte å tære skikkelig på kontoene!:O :p Førstegangs her, så absolutt alt må kjøpes inn, og syns jo det er gøy å gå i butikker og handle inn, men er ikke like morsomt når man må snu og vende på krona..:p Men begynner vel å komme i mål likevel, og kjenner at det var like greit at "trangen" til å begynne kom tidlig, for da fikk vi spredt utgiftene litt:p

Er nr 3 hær og. Bestilte vogn forig lørdag.men ellers har æ ikke gjort noe,kjenn det e et ork å ska gå ned på boden å hent kassene med klær for å begynn å vask. Og ikke noe av utstyr er på plass enda selv om jeg har det :P

Nr 3 her og har ikke gjort noe som helst. Eller, kjøpte et bilsete fordi det var på tilbud og det dritdyrt (ntt fra britax). Ellers ikke stort gitt. Venter til permisjonsstart tenker jeg. Sliten etter fulle dager på jobb og hektiske ettermiddager med barn som skal hit of dit, lekselesing osv. Har nok med å legge meg selv til lading ;)

Også er det 6 år mellom yngste og den som kommer. Har ingenting fra før annet enn noen småplagg som jeg beholdt i affeksjon.

Jeg venter også nr 3, men her er redebyggingen i gang.... Prøver å holde litt igjen, da jeg syntes det er litt tidlig sette alt frem nå...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Mitt 3 barn her og, ting ligger i poser og sprinkelseng på det som blir rommet hans. ungene holder på og bytte rom nå, Min elste har fått sin storesøster sitt siden ho er fylt 18 og er bare på dags besøk, så da holder jeg på og ordne i alt, rydde,organisere,kate,gibort!!! og har en del igjen og gjøre så glad jeg har 2 mnd igjen. siste 2 ukene blir vel og legge alt på plass av bebitøy og inrede vugga og babykurven osv <3 fram til da, vasker jeg i alt når jeg orker :) vill så gjerne ha det rent ,ryddig og organisert uten masse rot og skrot over alt,, blir tross alt 3 barnsmor. når skal jeg eller få organiser i alt :-P

Nr 2 her. Har sortert klærne etter førstemann, siden jeg får motsatt kjønn nå, og plukket ut det som kan brukes. Men de ligger fortsatt i kassa på loftet :p har kjøpt en brukt bag til tvillingvogna, og ellers ikke gjort en ting.

Jeg fikk endelig fanden over meg i helgen og fikk vasket alt som skulle vaskes og pakket det ned i helt rene beholdere sånn at det er klart og luftseglet til det skal frem. Har ikke lagt på sengetøy og sånt ennå så de tingene står stablet i en organisert stabel på det store skrivebordet på soverommet vårt, men nå er alt satt frem og gjort klart for å legges frem og settes på sengesett osv mens jeg er på sykehuset, men gubben får det nok litt travelt da jeg ønsker å dra hjem igjen dagen etter fødsel om alt tilsier at det er greit. De siste to gangene kunne jeg ha gjort det men jordmødrene på sykehuset var helst intr i at jeg skulle være i to døgn grunnet føllingstesten osv. Men har snakket med de og om alt går som de andre gangene så får jeg dra hjem for så å komme inn for den testen senere. Men jeg hadde rett og slett ikke redebygge trang denne gangen(nr fire for oss) og vi som hadde kvittet oss med det nr tre hadde vokst i fra, ettersom hun vokste i fra det, hun var nesten ett år ca når jeg fant ut at nr fire var alt på vei:-) og alt ble snudd på hode, men på en gledelig måte, så fikk gubben en psykisk knekk og da ble alt skyvd til sides en stund og ikke før nå i helga som var så følte jeg at jeg var skikkelig gravid, har vært så mye dårlig og sykdom i huset for oss alle siden midten av okt, og ikke før nå har alt begynt å slippe taket litt. Så jeg har liksom fortrengt litt at det er en liten en jeg bærer på der inne. Så må ærlig innrømme at tiden har gått utrolig fort, og er veldig glad for det da de andre gangene har gått så sakte:-) men føler meg litt snytt da jeg elsker å gå gravid tross i extrem svagnerskapskvalme og fortsatt spying av og til. Når kg ikke har gått opp men ned på vekta før jeg nå endelig har begynt å nå igjen startvekta så føler jeg at dette svagnerskapet har jeg ikke merket så mye til for å være ærlig og for min del er nok det grunnen til manglen på redebygging og sånt, men gla den endelig kom og det gjør den nok for dere alle andre også:-) borte blir den nok ikke for alltid.:-)

Venter nr 2 jeg og kjenner at det går trægt med redebyggingen denne gangen, har det meste i hus etter storesøster, men mye som burde vært gjort :p så håper det tar seg opp, bare 7 uker til ks så burde begynne snart.

Back
Topp