trang skjede/vaginisme?

Twinpiker

Betatt av forumet
Hei alle sammen[:)]

Jeg lurte på noe... hvis man er veldig trang der nede til vanlig...(gjør ofte veldig vondt når samboeren min skal føre penis inn) hvordan vil det da gå på en fødsel???

Man kan kanskje kalle dette vaginisme eller noe i den duren, men når penis først er på plass, gjør det ikke vondt lengre![;)]

Uansett klarer jeg ikke tanken på jordmødre som skal stikke fingrene sine inn i meg og rotere rundt og ikke minst er jeg redd for selve skjeden min under fødsel!! (Finnes det forresten bedøvende sprøyte e.l. man kan ta akkurat der nede før barnet er på vei ut?)

Jeg klarer så vidt å holdt ut hos gynokolog (han må bruke laaaaaaang tid stakkars) hehe[:D]
Jeg bruker heller ikke tamponger!!! (vet det er rart.. hehe) fordi jeg synes det er så forferdelig trangt at jeg får ikke dyttet tampongen inn!

Hva skal jeg gjøre... har IKKE lyst på keisersnitt..når/hvis den tid kommer..

Hei Hei

Jeg har samme problemet som deg, er utrolig trang der nede og samboer sliter virkelig til tider. Glad i glidemiddel her i huset for det gjør ting så my lettere liksom [:D] 
Bruker heller ikke tamponger for det fungerer rett og slett ikke for meg, uff.
Nå har jeg ikke lenge igjen til fødsel så kan egentlig ikke svare deg akkurat på det før etterpå da, men spørr meg igjen når du ser jeg har fått mitt lille gull. Forresten så tar jeg bringebærblad kapsler som skal hjelpe mot blant annet revning og krysser fingrene for at det fungerer, he he

Det var veldig godt for meg å lese innleggene deres også[:)], Deilig å vite at jeg ikke er alene, selv om det ikke ser ut som vi er så veldig mange heller... hehe

Føler det samme som "lykkepillen" når det gjelder at det er veeeeeeeldig vondt hvis det er lenge siden sist man har hatt sex! [:@]

Vi får bare støtte hverandre, fødselen går sikkert kjempe fint for deg "HeiKro", jeg skal hvertfall krysse fingrene! Kommer nok til å spørre deg etter fødselen hvordan det gikk.
Hvordan har det forresten gått med deg når det gjelder undersøkelser og kontroller under svangerskapet?
Jeg gruer meg som sagt veldig til at en eller annen jordmor skal stikke fingene sine inn der nede, for det gjør så skrekkelig vondt... Blir helt kvalm av å tenke på det...

Har og ganske trang skjede. Har og ont med det samme vi bynne å ha sex, men fødseln min gikk helt fint.
Revna litt, men ikke mye. Måtte sy tre sting, jordmor sa det egentlig ikke va nødvendig, men gjorde det likevel fordi det ble bedre for mæ.

Håpe svaret mitt beroliga litt...

Jeg lurte på noe... hvis man er veldig trang der nede til vanlig...(gjør ofte veldig vondt når samboeren min skal føre penis inn) hvordan vil det da gå på en fødsel???

Man kan kanskje kalle dette vaginisme eller noe i den duren, men når penis først er på plass, gjør det ikke vondt lengre!

Uansett klarer jeg ikke tanken på jordmødre som skal stikke fingrene sine inn i meg og rotere rundt og ikke minst er jeg redd for selve skjeden min under fødsel!! (Finnes det forresten bedøvende sprøyte e.l. man kan ta akkurat der nede før barnet er på vei ut?)

Jeg klarer så vidt å holdt ut hos gynokolog (han må bruke laaaaaaang tid stakkars) hehe

oi.. sånn har jeg det og.. trodde det var noe galt med meg..
Men ser jo nå at det er flere som har det sånn...
har og tenkt på dette med fødselen, håper det ordner seg for oss....[:)]

Husk at vi kvinner er skapt for å føde barn Det går som regel bra uansett hvordan du er til vanlig! Har man 10 cm åpning skal det liksom gå bra! :)

TUSEN HJERTELIG TAKK for alle svar![:D][:D][:D][:D]

Der er "godt" å høre at flere har bekymringer angående trang skjede.

Godt å lese disse innleggene. Jeg er også trang i skjeden og er mest plaget av at det er vondt i begynnelsen av et samleie. Har tenkt en del på hvordan det da skal gå under en fødsel, men vi får vel stole på at kroppen ordner opp selv. Godt vi er flere som tenker på dette. Lykke til videre alle sammen [:)]

Back
Topp