Trang og føde normalt...

AngeLine

Gift med forumet
Jeg er veldig trang.. og skal føde normalt, er det noen av dere som var det? Er redd for at jeg skal revne så fælt at jeg aldri blir den samme igjen.. hehe [:D] Stakkars sambo...
 
mener du trang i bekkenet?

noen har bredt bekken, andre har smalt, det er det som avgjør om det er hardt eller sinnsykt hardt å føde..

om det gjelder den tøyelige saken mellom bena så er den trangere hos noen fordi noen trener mer enn andre. den har lite å si for om du blir vid etterpå (hvis det er det du mener)
personlig er jeg trangere etter fødsel, kanskje fordi jeg brukte vaginakuler og er mer bevist vaginamuskelen nå enn før,
men ærlig talt synes jeg begrepet "trang" er litt diffus, så kan være jeg er litt på vidda med svaret her..


(synes i grunn kommentaren din om "stakkars sambo" var litt småfrekk, innbiller dere dere at kvinner som har født barn går rundt med et j... stor høl der nede liksom??? på tide å friske opp anatomikunnskapen litt..?[8|][;)][;)][;)])
 
oisaaaaannn.... takk for hyggelig svar.... [:-]
 
Jeg er ikke trang i bekkenet, jeg er veldig trang nedentil og har vært til lege ang dette, så NEI det er ikke bare bekkenet som avgjør hvor tøft det er å føde.. For dette var noe min lege tok tak i! Jeg spurte her pga at jeg ville høre andres opplevelser ang dette, mente ikke å støte noen, og ærlig talt så tror du vel ikke at jeg er så dum at jeg tror at alle de som har født går rundt med SVÆRE høl?? Grunnen til den kommentaren er at jeg er redd for at jeg skal revne så forferdelig på grunn av dette... (burde jo skjønne at det var en spøk???? men i allefall, hvis ikke og det er flere som føler seg støtte av det, så beklager....)
 
 
 
har ikke noe erfaring med om det er verre å føde om man er trang eller ikke, men jeg vet det, at om du tar bringebærkapsler (fås på helsekost), så kan dette hjelpe deg med å IKKE revne så mye der nede. Det gjør at kjøttet og muskulaturen blir mjukere og mere tøyelig. Så du kan  jo begynne å ta bringebærkapsler om du er redd for å revne. Er ikke sikkert at de forhindrer at du revner, men de kan iallefall begrense "skaden"
 
ORIGINAL: AngeLine

Jeg er ikke trang i bekkenet, jeg er veldig trang nedentil og har vært til lege ang dette, så NEI det er ikke bare bekkenet som avgjør hvor tøft det er å føde.. For dette var noe min lege tok tak i! Jeg spurte her pga at jeg ville høre andres opplevelser ang dette, mente ikke å støte noen, og ærlig talt så tror du vel ikke at jeg er så dum at jeg tror at alle de som har født går rundt med SVÆRE høl?? Grunnen til den kommentaren er at jeg er redd for at jeg skal revne så forferdelig på grunn av dette... (burde jo skjønne at det var en spøk???? men i allefall, hvis ikke og det er flere som føler seg støtte av det, så beklager....)



støtt??

hæ??

jeg følte meg ikke støtt jeg, og det var jo strengt tatt ikke noe slemt det svaret mitt??? forsøkte å være litt vittig..[:-] hele greia var en stor feit spøk fra ende til annen..

men sorry hvis du oppfatta meg feil da, og når det gjelder å være "trang nedentil"  så tror jeg de snitter slik at revnene ikke ødelegger og går "feil vei", så syes du sammen igjen, som de fleste av oss andre her inne! Lykke til, det går sikkert kjempefint!!
 
ORIGINAL: Lita

har ikke noe erfaring med om det er verre å føde om man er trang eller ikke, men jeg vet det, at om du tar bringebærkapsler (fås på helsekost), så kan dette hjelpe deg med å IKKE revne så mye der nede. Det gjør at kjøttet og muskulaturen blir mjukere og mere tøyelig. Så du kan  jo begynne å ta bringebærkapsler om du er redd for å revne. Er ikke sikkert at de forhindrer at du revner, men de kan iallefall begrense "skaden"


Jeg tok det de 3 ukene før jeg fødte, og revnet ikke i det hele tatt. Så kanskje det var de bringebærbladkapslene som hjalp?! [:)]
 
Marianne: misforstod nok svaret ditt litt ja, beklager... hehe, joda gubben klager ikke han [;)] 
 
Dama: de bringebærkapslene? Hva heter de og får man kjøpt de på vanlig helsekost? løøøøppee åååå kjøøøøpe!
 
hehehe [:D]
 
ja du får dem på vanlig helsekost eller apotek. Bare si du skal ha bringebærkapsler, så vet dem hva du prater om. det er også en slags olje en kan få tak i på helsekosten, som er til å massere inn der nede i noen uker før fødselen. denne skal også ha samme virkningen.
 
Jeg er/var [:)] nokså trang der nede, i følge sambo.. [;)] var ingen problemer med fødselen, sprakk litt, men det er jo normalt. Sydde noen få sting. Er nok også veldig viktig å høre på jordmor, når hun sier du IKKE skal presse, så må du ikke gjøre det. Kroppen vår er jo egentlig ganske fantastisk.
 
ORIGINAL: AngeLine
Dama: de bringebærkapslene? Hva heter de og får man kjøpt de på vanlig helsekost? løøøøppee åååå kjøøøøpe!

hehehe [:D]

Tror faktisk de het "bringebærblad kapsler" eller noe sånt. Men det er mulig det er flere produsenter av kapslene og at de da heter noe annet, så bare spør etter den. Det finnes te av bringebærblader også, men ifølge hun helsekost dama, var kapslene mer konsentrerte [;)]
 
Tusen takk for gode råd jenter, skal ut på "shopping" i morgen veit jeg [;)]
 
Back
Topp