Tranebær

CB89

Forelsket i forumet
Januar 2017
Har konstant en følelse av å få urinveisinfeksjon fordi jeg må tisse så ofte.. så tenkte jeg skulle starte med tranebærtabletter. Ble plutselig litt usikker på om det er greit eller hva

Noen som har hørt noe om det kan være skadelig eller noen andre som tar tranebærtabletter?

Det er naturlig å tisse mye nå da...:)
Hvis du tror du har uvi burde du ta med urinprøve til legekontoret og få behandling der.
Jeg prøvde å kurere uvi med tranebær en gang og endte opp med nyrebekkenbetennelse, anbefaler det ikke...:eek:

Jeg har ikke uvi, men er redd for å få det. Derfor jeg tenkte at jeg kunne ta tranebærtabletter før noe sånn skjer..
jeg får uvi så lett og det er bare utrolig ubehagelig. Derfor jeg tenker at hvis jeg tar tranebær kanskje jeg slipper noe sånn[emoji1362]

Jeg har hatt veldig mye trøbbel med uvi. En gang fikk jeg nyrebekkenbetennelse også.

Det er viktig å ikke spise mye sukker, vet ikke om det er aktuelt for deg? Og så må du være nøye med å tisse etter sex, ikke fryse (i mange varianter).

Jeg mener at for noen tranebærpiller står det på at de ikke skal tas under graviditet, sjekk esken.
Ellers så gjør c vitaminer mye av det samme som tranebær, skaper surt mijlø som bakteriene ikke trives i. Men i juice form kan det fort bli mye sukker.

Ellers så vil jeg anbefale å gå til legen og få antibiotika hvis du er gravid. Du ønsker å unngå uvi (eller verre ting) når du er gravid.

Back
Topp