MammaMilla3
Blir kjent med forumet
Noen som har erfaring med å bruke dette under svangerskap ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg må antakeligvis starte på bt-medisiner denne gangen. Bt mitt er fortsatt normalt, men i grenseland.... skal til jm på tirsdag så da får vi se.
Men hadde du sv.forgiftning forrige gang siden du tar Albyle-e? Jeg vet at det blir brukt som forebyggende.
Hva er disse godt for? Har ikke hørt om det før..
Hva er Trandate? Tar Albyl-E![]()
Blodtrykk medisiner.
Skal du gå på det ut sv.skap?
Trandate er blodtrykkssenkende medisin,
Albyl-E er blodfortynnende medisin.
Trandate er en av få (og første valget) blodtrykkssenkende som brukes til gravide.
Har selv gått på albyl-e i andre svangerskap, og trandate+ albyl-e i tredje svangerskap. Går på begge to dette svangerskapet også. Albyl-E som forebyggende for svangerskapsforigiftning, da jeg hadde det med første. Og trandate fordi jeg har høyt blodtrykk. Gått på det fra uke 7 ca med begge de to siste. Dosering er varierende, for vi har ikke helt greid å stabilisere blodtrykket - det er mye opp og ned. Gikk en stund på 200x2 (altså 200 mg morgen og kveld) - men ble da veldig svimmel, og lavt BT - noe som heller ikke er bra når kroppen og livmor er vant med et høyere trykk. Akkurat nå er vi nede på 100x1 - så tar det kun om morgenen nå. BT Bør være under 150/100 - men også bør undertrykket være over 80.
Men hvor høyt måtte bt ditt bli før du ble medisinert?