Trandate / Blodtrykksmedisin, erfaringer?

Mt91

Flørter med forumet
Jeg ble satt på blodtrykksmedisinen Trandate 100 mg x2 i dag og frem til ny kontroll på mandagen.
Lurer derfor på om noen har erfaring med dette medikamentet, bivirkninger eller hvor lang tid det tok før blodtrykket ble lavere/stabilt?

Er 38+3 i dag og målte BT på 153/103 gjennomsnittlig.

Jeg står fast på trandate pga høyt BT ennå.. Fødte for 2 uker siden, skal på kontroll til lege neste uke, regner med BT har stabilisert seg og jeg kan slutte med medisinen da..

Jeg fikk etter fødsel pga høyt blodtrykk.

Jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftning og gikk på det i 3 dager før fødsel, samt 6 uker etterpå . Så i mitt tilfelle tok det laaaang tid før det stabiliserte seg. Håper du slipper like lenge :)

Jeg måtte bytte til Adalat Oros isteden da Trandate ga meg skikkelige ubehagelige bivirkninger.. Tatt medisinen 1 uke og målte BT i går, fremdeles ikke store endringer på blodtrykket.. Men så lenge urinen er fin så setter de ikke i gang :-/. Har hodepine og føler meg ikke i form heller.. Så lei av å vente nå!!

Jeg måtte bytte til Adalat Oros isteden da Trandate ga meg skikkelige ubehagelige bivirkninger.. Tatt medisinen 1 uke og målte BT i går, fremdeles ikke store endringer på blodtrykket.. Men så lenge urinen er fin så setter de ikke i gang :-/. Har hodepine og føler meg ikke i form heller.. Så lei av å vente nå!!
Hva er blodtrykket ditt på da?

Back
Topp