Trandate/ Blodtrykksmedisin, erfaringer?

Mt91

Flørter med forumet
Jeg ble satt på blodtrykksmedisinen Trandate 100 mg x2 i dag og frem til ny kontroll på mandagen.
Lurer derfor på om noen har erfaring med dette medikamentet, bivirkninger eller hvor lang tid det tok før blodtrykket ble lavere/stabilt?

Er 38+3 i dag og målte BT på 153/103 gjennomsnittlig.

Bruker denne medisinen til vanlig. Bivirkninger i førsten kan være kiling i hodebunnen, kjennes ut som hårene reiser seg. Ellers har jeg aldri merket noe. Effekten kommer etter et par timer fra inntatt tablett. :)

Jeg ble satt på blodtrykksmedisinen Trandate 100 mg x2 i dag og frem til ny kontroll på mandagen.
Lurer derfor på om noen har erfaring med dette medikamentet, bivirkninger eller hvor lang tid det tok før blodtrykket ble lavere/stabilt?

Er 38+3 i dag og målte BT på 153/103 gjennomsnittlig.
Jeg gikk på denne da jeg hadde svangerskapsforgiftning og eklampsi, og hadde ingen bivirkninger. Men den virket ikke før etter KS pågrunn av eklampsi, så de måtte forløse. Men etter det stabiliserte det seg ganske raskt :-)

Jeg gikk på Trandate fra uke 12-25 ca. Første to ukene reiste hårene seg på hodet en liten stund etter inntatt dose. Dette gikk over. Ble litt ekstra kvalm og fikk litt hodepine også som bivirkning. Men var dårlig fra før av, så litt usikker om det var bivirkning eller ei..
I følge føden skulle tablettene virke innen få timer når jeg startet på dem.

Huff nei trenger ikke det er nå 30+0 og har blodtrykk på 90/50

Back
Topp